PLANIMETRIE 13.4.20151MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Shodná zobrazení.
Advertisements

POZNÁMKY ve formátu PDF
TROJÚHELNÍK Aneb, jak na něj…
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Podobnost rovinných útvarů
10_Podobná zobrazení V geometrii o dvou útvarech říkáme, že jsou podobné, pokud je druhý z nich v určitém měřítku zmenšeným nebo zvětšeným obrazem prvého.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
KONSTRUKCE TROJÚHELNÍKU PODLE VĚTY SSS
Veřejná obchodní a komanditní společnost
Struktura a vlastnosti kapalin
Technické zhodnocení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IV/ Podobnost trojúhelníků
Náklady Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
André Gide Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Účetní odpisy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
HERMANN HESSE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Teorie mezního užitku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Motivační dopis zadání
Poptávka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výrobní faktory Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Evidence DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Práce v doméně Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor:
Vladimir Vysockij Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Formy podnikání Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Marcel Proust Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
John Irving Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Anton Pavlovič Čechov Višňový sad
Úspory z rozsahu Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
př. 6 výsledek postup řešení
INTERVALY ABSOLUTNÍ HODNOTA
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
Hospodaření s DM Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
EXISTENCIALISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trojúhelník Geometrie pro 3. třídu.
Druhy trhů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SYMBOLISMUS 2 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Druhy bankovních úvěrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PLANIMETRIE MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.
PODOBNOST trojúhelníků Mgr. Petra Toboříková VOŠZ A SZŠ Hradec Králové 2013.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Věty o podobnosti trojúhelníků
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Matematika 2 Geometrické útvary.
Střední příčky trojúhelníku 1) Co je střední příčka trojúhelníku? 2) Sestrojte střední příčky v ∆ ABC. 3) Určete délku stran trojúhelníku, znáte-li.
Zásahy do tržního mechanismu
MNOŽINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MOCNINY A ODMOCNINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata.
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VENNOVY DIAGRAMY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
VÝROKOVÁ LOGIKA Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Věty o podobnosti trojúhelníků
Sféry obyvatelstva – hospodářská činnost
Transkript prezentace:

PLANIMETRIE MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková

PODOBNÉ ZOBRAZENÍ MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Obrazem každého rovinného útvaru, je útvar s ním podobný - mají stejný tvar, ale různou velikost. Trojúhelník KLM je podobný trojúhelníku ABC, právě když existuje kladné číslo k takové, že pro jejich strany platí: KL = k.AB, KM = k.AC, LM = k.BC

NÁZVOSLOVÍ KLM ∼ ABC (na pořadí vrcholů záleží) – trojúhelník KLM je podobný trojúhelníku ABC k = koeficient podobnosti trojúhelníků KLM a ABC k >1 – zvětšení k <1 – zmenšení k =1 - trojúhelníky jsou shodné MATEMATIKA - 2.ROČNÍK3

 AB  = k.  KL   BC  = k.  LM   AC  = k.  KM  Věty o podobnosti trojúhelníků A B C K L M Označují se jako věty o shodnosti trojúhelníků. sss, sus, uu

MATEMATIKA - 2.ROČNÍK5 PŘÍKLADY Které z následujících trojúhelníků jsou podobné s trojúhelníkem ABC, kde a =12, b =15 a c =18 a) trojúhelník KLM: k =12, l =10, m = 8 b) trojúhelník XYZ o stranách 28;24;36 c) trojúhelník EFG: EF = 6, EG = 4, FG = 5 Pro poměr stran v trojúhelníku ABC platí a : b : c = 6 : 5: 4. Které z uvedených trojúhelníků jsou s ním podobné? a) 30;25;15 b) 8;10;12 c) 18;20;24

MATEMATIKA - 2.ROČNÍK6 PŘÍKLADY Pro trojúhelníky platí ABC ∼ KLM. Urči zbývající strany, pokud víme, že platí: a = 5, b = 4, c = 6, l = 6. Dva z vnitřních úhlů trojúhelníka ABC mají velikosti 47° a 56°. Dva z vnitřních úhlů trojúhelníka KLM mají velikosti 77° a 56°. Jsou si trojúhelníky podobné? Pro trojúhelníky platí ABC ∼ LKM s koeficientem podobnosti q = 3. Urči zbývající strany obou trojúhelníků, pokud víme, že platí: a = 9, k = 4, m = 3.

MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Použité materiály: HUDCOVÁ, M., KUBÍČKOVÁ, L.:Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ, SOU a nástavbové studium, Prometheus 2000 PETÁKOVÁ, J.: Matematika - příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na VŠ, Prometheus 1998 ODVÁRKO, O.: Matematika pro gymnázia, Prometheus P. ČERMÁK, P. ČERVINKOVÁ: Odmaturuj z matematiky 1 POMYKALOVÁ, E. Matematika pro gymnázia – Planimetrie, Prométheus, 1995 CD Celá matematika, Praha 2002 matematika.metodik.cz