Člověk 1.díl Za předpokladu použití psacích potřeb.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

Člověk a vývojová stádia člověka
Digitální učební materiál
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Svalstvo.
Oběhová soustava Adam Klimeš.
další štěpení látek a vstřebávání živin do krve
Opakování - člověk VY_3/2_INOVACE_115_Opakování – člověk1
Dýchací soustava – prověrka VY_52_INOVACE_31 Sada 1
POHYBOVÁ SOUSTAVA Svaly tvoří zhruba 40 % váhy těla
Přírodopis pro žáky 8 . Ročníků
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
Člověk.
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
Pohybová soustava-svaly 1
Vylučovací soustava Je tvořena ledvinami a močovými cestami.
VY_52_INOVACE_PŘ Lidské tělo,test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Oběh plodu – fetální krevní oběh
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dýchací soustava2.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SVALOVÁ SOUSTAVA 5. ROČNÍK.
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA 5. ROČNÍK.
Svalová (pohybová) soustava
Člověk Člověk je společně s živými organizmy součástí živé přírody.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Přírodopis ČLOVĚK Tento projekt bude napsán podle výstavy Bodies, na které jsem byla nedávno v Praze.
Lidské tělo I. ( kostra, soustava svalová, dýchací, oběhová )
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
Zajišťuje proudění krve.
Ledviny Nefron Odvodné cesty močové Tvorba moči Onemocnění
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Soustavy orgánů - opakování
Vylučovací soustava Filip Bordovský.
Ondřej Zeman, 5.B ZŠ Fryšták
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Dýchací soustava.
 Každý máme krev určité krevní skupiny  Jsou 4  Označujeme je velkými tiskacími písmeny nebo číslem  ABAB0  Lidé s krevní skupinou A mohou darovat.
Tělní tekutiny Krev a míza.
Ptáci I. Aves.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Člověk, jeho životní podmínky a vztahy k prostředí.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA.
Lidské tělo - kostra.
VY_32_INOVACE_13_Oběhová soustava
VYLUČOVACÍ SOUSTAVA (opakování)
ČLOVĚK LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_II-C-06.
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
Vylučovací soustava VY_32_INOVACE_06-07 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_06_KREV
Oběhová soustava.
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_06-18 Testové otázky k tématu Vylučovací soustava
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Oběhová soustava VY_32_INOVACE_06-05 Ročník: 5. Vzdělávací oblast:
LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_5A_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

Člověk 1.díl Za předpokladu použití psacích potřeb

Životní podmínky člověka Teplo – Které podnebné pásy jsou pro člověka nejvýhodnější a proč? Světlo – Proč nejsou obydleny polární oblasti? Vzduch – Může člověk dýchat pod vodou nebo ve vysokých nadmořských výškách? Voda – Kolik litrů tekutin má člověk denně přijímat? Potrava – Které potraviny obsahují velké množství bílkovin, minerálů a vitamínů?

Kostra a svaly Kostra slouží člověku jako ________________ _____________________________________. Spojení kostí je _________nebo_________. Svaly zajišťují člověku __________________. Příklad svalu ovládaného lidskou vůlí______, příklad svalu neovladatelného vůlí člověka. Správnému vývoji svalstva napomáhá TROPS (sestav z písmen správné slovo).

Kůže a krevní oběh Funkce kůže pro tělo ___________________. Krevní oběh tvoří ________a ________. Cévy se dělí na _______a ________. Krev rozvádí do celého těla ______________. Krev odvádí z těla ___________________. Krev se skládá z ________, _______,_______, _________.

Dýchací, trávicí a vylučovací soustava Dýchací ústrojí tvoří ________a ________. Dýchací cesty tvoří _______, _______, _____, _______. Trávicí soustavu tvoří______, _______, _____, ______, ______, _______, _______. Močovou soustavu tvoří ______, _______, _______, _______.