Orientece v prostoru Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Orientece v čase Romana Straussová
Management Ing. Jan Pivoňka.
Strukturované učení PROJEKT EU
PhDr. Zuzana Hadj Moussová
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Didaktické prostředky
zpětná vazba a hodnocení
Projekt EU – OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Struktura Romana Straussová
TECHNICKÁ PŘÍPRAVA ..
Zdravá škola.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
Reedukace SPU s využitím počítačů
Závěry ze semináře k problematice strukturovaného studia učitelství KONFERENCE „STRUKTUROVANÉ STUDIUM UČITELSTVÍ“ v Srní.
TEORIE A METODIKA HER Zora Syslová. Obsah semináře: 1.Vymezení pojmu hra 2.Teorie hry 3.Význam a funkce hry 4.Zákonitosti hry 5.Charakteristické znaky.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Představení provozu kavárny a cateringových služeb v PwC ČR Roman Anděl, Startujeme, o.p.s.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Zkušenosti a dobrá praxe MěÚSS Jirkov. Pracovní poměr Veřejně prospěšné práce Dobrovolnická činnost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Výchovné metody Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 12.října 2012.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Didaktické prostředky
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Hodina pohybu navíc - Ragby
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Podmínky učení.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
Učíme se jinak.
ŽIVLY VODA, OHEŇ, ZEMĚ, VZDUCH.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Jak na jazyky.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
Pokročilé metody speciální pedagogiky
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Transkript prezentace:

Orientece v prostoru Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS

Orientace v prostoru Úprava prostředí tak, aby dítě dostávalo jasnou odpověď na otázky KAM mám jít? KDE mám být? Optimálně jedna činnost = jedno místo → „volací karty“ v blízkosti místa konkrétní činnosti

Vymezení prostoru Důležité je i při hře, cvičení

Dítě ví, co má dělat (kam odkládat sponky, kam ulovené rybičky, kloboučky) a pozná konec hry Dítě ví, co má dělat (kam odkládat sponky, kam ulovené rybičky, kloboučky) a pozná konec hry Zároveň je mu dodávána motivace ke hře Zároveň je mu dodávána motivace ke hře Struktura stolní hry

Strukturované učení Dítěti musíme poskytnout dostatečnou MOTIVACI k učení = OKAMŽITÝ PROFIT (materiální nebo činnostní odměna doplněná odměnou sociální) Dítěti musíme poskytnout dostatečnou MOTIVACI k učení = OKAMŽITÝ PROFIT (materiální nebo činnostní odměna doplněná odměnou sociální) Poskytujeme zpětnou vazbu – konkrétní pojmenování toho, co se dítěti povedlo Poskytujeme zpětnou vazbu – konkrétní pojmenování toho, co se dítěti povedlo Předvídatelnost – pracovní stůl a počet úkolů na něm Předvídatelnost – pracovní stůl a počet úkolů na něm

Strukturované úkoly Úkol je pro dítě pochopitelný pouhým vhledem Úkol je pro dítě pochopitelný pouhým vhledem Je z něj patrné, CO má dítě dělat, JAK a JAK DLOUHO (kdy je úkol splněný) Je z něj patrné, CO má dítě dělat, JAK a JAK DLOUHO (kdy je úkol splněný) → dítě získává jistotu, je snadnější získat ho pro spolupráci

Strukturování času, prostředí, úkolů pomáhá kompenzovat handicap související s PAS. Stále jde ale o dítě Má nám pomoci naučit dítě novým dovednostem. Ty je nutné přenášet do praxe.

Nejen struktura… Dítěti bychom měli kromě struktury dopřát také radost ze SDÍLENÍ Dítěti bychom měli kromě struktury dopřát také radost ze SDÍLENÍ Tj. iniciovat jednoduché sociální hříčky, kterým dítě s PAS rozumí (honěná, lechtání, házení do vzduchu) Tj. iniciovat jednoduché sociální hříčky, kterým dítě s PAS rozumí (honěná, lechtání, házení do vzduchu) Předcházíme tím problémovému chování – dítě nebude „provokovat“ tuto zábavu v nevhodnou dobu Předcházíme tím problémovému chování – dítě nebude „provokovat“ tuto zábavu v nevhodnou dobu