Marketing finančních služeb 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kudy vlastně putují peníze
Advertisements

Rozhodování výrobce a spotřebitele o vhodných bankovních produktech a službách v podmínkách hospodářské krize Ing. Tomáš Krajíček.
Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
Tvorba cen v maloobchodě
Způsoby stanovení ceny
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Produkty finančního trhu
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Výrobek a jeho životní cyklus
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_33_13 NázevDesatero spotřebitele dle ČNB Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekOchrana.
Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :00 – 15:30.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Implementace systému flexibilních benefitů
MARKETINGOVÝ MIX.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Hodnotová nabídka Hypotéky České pojišťovny Proč hypotéka s ČP?
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Podnikatelské koncepce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy : Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Marketing v pojišťovnictví konzultace 4. dubna 2008 S 34 13:15 – 17:00 hod.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Marketing v pojišťovnictví března 2007 E : :00 hod.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
Zimní semestr 2008/2009 Marketing v pojišťovnictví.
Zimní semestr 2009/2010 Marketing v pojišťovnictví.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Marketingové řízení školy. Efektivní škola Profesionální vedení školy Sdílení vize a akceptování cílů školy spolupracovníky Vhodné edukační prostředí.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Další vzdělávání v Moravskoslezském kraji Finanční gramotnost v praxi Ing. Ludmila Tkáčová CZ.1.07/3.1.00/
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Komerční pojišťovna.
Marketingový systém řízení
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Marketing Základy a postupy..
Ukazatele pojistného trhu
Podnikatelské koncepce
Transkript prezentace:

Marketing finančních služeb 2.

Název tématického celku: Podoby marketingových koncepcí subjektů poskytujících finanční služby Cíl: Objasnit vztahy mezi nabídkou pojistných produktů, poptávkou po nich, směnou a nabízeným užitkem pro zákazníka v podmínkách konkurence na trhu finančních služeb

Dílčí téma č. 1 Analýza nabídky finančních služeb, jejich komplementarita a substituce úvěrové a další bankovní služby Investiční služby Stavební spoření Penzijní připojištění Životní pojištění Neživotní pojištění

Dílčí téma č. 2 Diferenciace v poptávce, zejména sociodemografické faktory, informační sítě, počítačová gramotnost

Dílčí téma č. 3 Prokazatelný užitek pro klienty, bonusy, slevy, produktové balíčky, úloha dealerských sítí

Dílčí téma č. 4 Směna jako místo, kde se finálně formuje vztah firmy a zákazníka: budování dlouhodobých vazeb, výhody z předplatného, marketingové sítě, bonus, žádoucí klient, VIP klientela, nežádoucí klient, potížista, podvodník (blacklist), formalizované nástroje integrovaný úvěrový registr dlužníků)

Dílčí téma č. 5 Různé podoby marketingového řízení 5.1. klasické prodejní, 5.2. cenové, 5.3. produkčně inovativní, 5.4. ryze marketingové, 5.5. zaměřené na společensky prospěšné marketingové operace

Různé podoby marketingového řízení 5.1. klasické prodejní Je tu produkt, a „odbytáři“ – klasičtí markeťáci hledají způsob, jak ho prodat. Standardní formy: Reklama, billboard, direkt mail. Riziko: pokud nemá produkt vzhledem k ceně dostatečně vysokou užitnou hodnotu, zákazník odchází testovat jiný, což je u pojištění vždy ztrátové.

Různé podoby marketingového řízení 5.2. Řízení s ohledem na cenu produktu: Předpokládá se, že většina lidí obvykle preferuje při daných užitných vlastnostech finančního produktu (rozsah pojistné ochrany, délka vyřízení škodního případu apod., úrok a splatnost úvěru apod.) co nejlevnější variantu (mají pocit, že slevou ve směně získají). Ve finančnictví jde jen minimálně použít automatizátory jako třeba v průmyslu, kde všechny racionalizace –směřující ke snižování jednotkových nákladů – sériová výroba, fordismus, baptismus, Vietnamci na českém maloměstě. Ale automatická akceptace leasingové smlouvy. Riziko – nekupují toto zboží ani snobové, ani lidé, kteří si to nemohou dovolit ze společenských důvodů (prestižní konsum). Finanční služba je navíc sofistikovaný produkt

Různé podoby marketingového řízení 5.3. Produkčně inovativní. Vychází z předpokladu, že většina zákazníků má touhu podílet se na novince, NEU!!!, chce inovaci, kvalitu, módnost, a to i za vyšší cenu (pojištění DYNAMIK). Riziko: většinu finančních potřeb lze uspokojit alternativně. Pak záleží na ucelenosti nabízeného produktu (bankopojištění). Segment konzervativních zákazníků nemusí novinky přijímat, protože jsou spokojeni s původním modelem – e-banking

Různé podoby marketingového řízení 5.4. MARKETINGOVĚ ŘÍZENÁ FIRMA – předpokládá, že svůj produkt prodá tehdy, když trh dopředu analyzuje lépe, než konkurence a když nabízí za stejnou cenu produkt se srovnatelně vyšší užitnou hodnotou. Odlišit od klasické prodejní koncepce!

Různé podoby marketingového řízení 5.5. Zaměřené na společensky prospěšné marketingové operace. Východiskem je lepší kombinace uspokojování potřeb zákazníka v relaci na další celospolečensky prospěšné cíle (nejen krytí rizika, ale i spořící složka – forma přístupu k penzijní reformě). Riziko: společenský zájem je často v rozporu se ziskovým motivem.

Triangl rozporných cílů