Trh Pavel Šuranský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh a jeho zákony.
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Ekonomická gramotnost
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Mikroekonomie I Formování trhu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_15_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Ing. Pavla.
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Jak vznikne rovnováha na trhu  Zásady.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Formování trhu Základní elementy trhu.
Mechanismus hospodářské koordinace
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
3 EFEKTIVNOST TRHU. Základy ekonomie Koordinace ekonomiky 1. příkaz – CPE: centrální plán, státní vlastnictví, vertikální struktura 2. trh – TE:
Mikroekonomie I Tržní rovnováha a efektivnost
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
2. září 2013VY_32_INOVACE_100206_Trh_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie a Střední.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_PODSTATA.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
2 JAK FUNGUJE TRH.
Ekonomie 1 Bakaláři Devátá přednáška Trh statků a jeho fungování.
Hospodaření, ekonomika. hospodaření ekonomická činnost : výroba spotřeba obchod, směna vlastnosti dobrého hospodaření hospodárnost – promýšlení všech.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Mikroekonomie.
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
2 JAK FUNGUJE TRH.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Trh, fungování trhu Byl jsi někdy na nějakém trhu? „Blešák“
Ing. Veronika Dostálková MBA
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Trh a tržní mechanismus TNH 1 (S-2)
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Trh Pavel Šuranský

„Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.“ Motto: „Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci.“

Kde můžeme směnit peníze za zboží? Trh = místo kde se střetává nabídka s poptávkou

Poptávku tvoří kupující ( jednotlivci, domácnosti ) Kdo tvoří poptávku? P Q cena zboží množství zboží křivka poptávky Poptávku tvoří kupující ( jednotlivci, domácnosti ) Jak se na trhu poptávka chová? Jsou ochotni koupit množství zboží za určitou cenu

Nabídku tvoří prodávající ( firmy, podniky ) Kdo tvoří nabídku? P Q cena zboží množství zboží křivka nabídky Nabídku tvoří prodávající ( firmy, podniky ) Jak se na trhu nabídka chová? Jsou ochotni prodat množství zboží za určitou cenu.

Musím vydělat co nejvíc Musím usmlouvat co nejnižší cenu Kdo tedy vlastně určuje cenu zboží? Musím vydělat co nejvíc Musím usmlouvat co nejnižší cenu 700 500 800 900 600 PLATÍ 400 300 200 200 Tržní cena: cena, za kterou se výrobek na trhu prodává utváří se na trhu jako kompromis nabídky a poptávky

Je to příliš drahé. Nekoupím to. Jenže u nás v obchodě se nesmlouvá… Přesto svým chováním ovlivňujete cenu… Je to příliš drahé. Nekoupím to. …prodávající se cenou přizpůsobuje chování nakupujících.

Kde lidé získávají peníze na koupi zboží? Hlavním zdrojem příjmů je práce. Cenou práce je mzda. S prací se obchoduje na trhu práce. Se zbožím se obchoduje trhu zboží.

TRH Jak funguje trh a celé hospodářství? VÝROBKY PENÍZE FIRMY OBCHODY KADEŘNÍK DOMÁCNOSTI TRH TRH ZBOŽÍ TRH PRÁCE PENÍZE (MZDA) PRÁCE Fungováním celé ekonomiky se zabývá ekonomie.

Tři základní ekonomické otázky Každá ekonomika, firma, podnik, samostatný podnikatel hledá odpověď na Tři základní ekonomické otázky 1. Co a kolik 2. Jakým způsobem 3. Pro koho vyrábět

Děkuji za pozornost