Dopravní politika ČR pro léta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Strategie dopravy MD ČR
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
DOPRAVNÍ POLITIKA ČESKÉ REPUBLIKY pro léta
Příprava nové dopravní politiky ČR
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Předsednictví ČR v Radě EU Agenda a Priority
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Dopravní politika DOPRAVNÍ SYSTÉMY LOGISTIKY por. Ing. Martin VLKOVSKÝ Katedra logistiky Fakulta ekonomiky a managementu.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Ing. Martin Jahn, MBA – místopředseda vlády pro ekonomiku (Úřad vlády, nábřeží Eduarda Beneše 4, Praha1)12. dubna Strategie Hospodářského Růstu inovace.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Národní inovační politika ČR na léta 2005–2010 F. Hronek, sekretariát Rady pro výzkum a vývoj Seminář „Inovační potenciál ČR a program EUREKA“
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky Příspěvek Ministerstva vnitra k informatizaci územních samospráv Ing. Tomáš Holenda ředitel.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Regionální politika RP ČR.
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Operační program Doprava Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
LIPSKÁ CHARTA o udržitelných evropských městech
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Úvod, základní principy a cíle
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Dopravní politika ČR pro léta 2005-2013 14.4.2010, Fakulta dopravní ČVUT v Praze

Obsah přednášky Dopravní politika ČR – dokument, jeho význam a struktura vrcholový strategický dokument sektoru dopravy deklaruje co stát v oblasti dopravy musí učinit, učinit chce a učinit může 2) Tvorba a schvalovací proces základní princip fungování MD schvalovací proces až po úroveň vlády vývoj Dopravní politiky, jeho vyhodnocení a aktualizace

Východiska Dopravní politiky Dokumenty: Bílá kniha EU: Evropská dopravní politika do roku 2010 – čas rozhodnout Obnovená Lisabonská strategie Přezkum bílé knihy EU: Evropa v pohybu - Udržitelná mobilita pro náš kontinent Akční plány (resp. probíhající diskuse k jejich přípravě) k zásadním otázkám jednotlivých prvků evropské dopravní politiky Územní agenda EU ________________________________________________________ Programové prohlášení vlády a koaliční dohoda Národní strategický referenční rámec ČR 2007-2013 Strategie udržitelného rozvoje ČR schválená usnesením vlády ze dne 8.prosince 2004 č.1242/2004 Politika územního rozvoje EU Národní

Východiska Dopravní politiky Další východiska: společnost vyžaduje větší mobilitu osob i zboží růst přepravy v jednotlivých druzích dopravy je nerovnoměrný doprava v ČR je plnohodnotnou a integrální součástí evropského dopravního prostoru kongesce v silniční dopravě, nedostatečná kapacita ostatních druhů dopravy veřejná doprava je provozována na bázi oddělených dopravních systémů není dokončeno napojení všech regionů na kvalitní silniční a dálniční síť systém organizace dopravy v rámci logistiky není optimální doprava ve městech není systémově řešena nízký podíl telematiky na řízení a zabezpečení dopravních a přepravních procesů atd.

Struktura priorit a cílů Globální cíl DP - vytvořit podmínky pro zajištění kvalitní dopravy založené na principech tržní hospodářské soutěže a zaměřené na její ekonomické, sociální a ekologické dopady v rámci principů udržitelného rozvoje a položit reálné základy pro nastartování změn proporcí mezi jednotlivými druhy dopravy. Průřezové priority Specifické priority Specifické cíle Opatření Nástroje realizace

Priority a specifické cíle DP Dosažení vhodné dělby přepravní práce mezi druhy dopravy zajištěním rovných podmínek na přepravním trhu Zvládnutí růstu přepravní náročnosti a vlivu globalizace v dopravě Harmonizace podmínek přepravního trhu a zpoplatnění uživatele Zkvalitnění přepravní práce ve veřejné dopravě osob Zkvalitnění přepravní práce v nákladní dopravě Transformace železničního sektoru Zkvalitnění přepravních služeb pro uživatele

Priority a specifické cíle DP 2) Zajištění kvalitní dopravní infrastruktury Údržba a obnova stávající dopravní infrastruktury Výstavba a modernizace dopravní infrastruktury

Priority a specifické cíle DP 3) Zajištění financování v dopravním sektoru Optimalizace úhrad za veřejné služby Zajištění financování dopravní infrastruktury Financování obnovy dopravních prostředků Financování výzkumu a vývoje

Priority a specifické cíle DP 4) Zlepšování vnitřní a vnější bezpečnosti dopravy Bezpečnost silniční dopravy Bezpečnost železniční dopravy Přeprava nebezpečných věcí Vnější bezpečnost dopravy Ochrana civilního letectví před protiprávními činy

Priority a specifické cíle DP 5) Podpora rozvoje dopravy v regionech Rozvoj a budování Integrovaných dopravních systémů Regulace a zpoplatnění dopravy ve městech Využití možností nemotorové dopravy

Dlouhodobá vize Dopravní politiky V rámci dopravně-politického cyklu je potřebná návaznost Dopravní politiky pro další období ( do r. 2020). Vytipováno 9 oblastí: Internalizace externích nákladů v dopravě Zavádění aplikací informačních systémů a telematiky v souvislosti s provozem systému GALILEO Změny na dopravním trhu v souvislosti s dostupností jednotlivých druhů energetických zdrojů pro dopravu Dosažení větší míry konkurenčního prostředí v železniční dopravě, pokrok v logistických technologiích Rozšiřování ekonomické spolupráce se sousedními regiony EU, odstraňování obchodních bariér a další rozšiřování EU samotné

Dlouhodobá vize Dopravní politiky Zvyšování interoperability v dopravě v rámci EU i sousedních regionů Dokončování základní sítě dálnic a hlavních železničních tahů včetně napojení všech krajů na hlavní dálniční a železniční tahy Další fáze v přípravě realizace vysokorychlostních tratí v ČR Nové podmínky ve financování dopravní infrastruktury

Nástroje realizace Dopravní politiky Právní – úprava podmínek vstupu na dopravní trh, odstranění bariér v rámci podnikání v sektoru doprava. Ekonomické – důležitý aspekt jak může stát ovlivňovat sektor dopravy; zajistit zdroje pro SFDI na úrovni 2,5% Informační – eGoverment, IDOS, online informace o dopravní situaci v silniční dopravě (JSDI), atd.

Hierarchie Ministerstva dopravy Porada ministra dopravy (ministr +9 členů)

Tvorba a schvalovací proces Oslovení jednotlivých odborů MD, relevantních ministerstev, dalších orgánů státní správy, atd. Kompilace jednotlivých požadavků a porovnání s nadřazenými koncepčními materiály a požadavky MD. Návrh dokumentu samotného. ______________________________________________________________ 4) Vnitroresortní připomínkové řízení (možno i vícekolové). 5) Schválení Poradou ministra dopravy. 6) Meziresortní připomínkové řízení (možno i vícekolové). 7) Odeslání do Vlády ČR. Tvorba Schvalování

Tvorba a schvalovací proces Proces v průběhu jednoho programového období (2005-2013) Vyhodnocení účinnosti DP Dopravní politika Aktualizace DP

Tvorba a schvalovací proces Schválena DP 13.7.2005 Odklad termínu pro Vyhodnocení Odklad termínu pro Vyhodnocení Změna úkolu na vypracovat dokument „Role státu v dopravě“ Vyhodnocení bere vláda na vědomí 12.12.2007 + úkol vypracovat novou DP Odklad termínu pro Roli státu v dopravě Odklad termínu pro Roli státu v dopravě Zrušen úkol zpracovat Roli státu v dopravě Návrat k původnímu systému vyhodnocování a aktualizace DP.

Děkuji za pozornost Ing. Marcel Dobíšek marcel.dobisek@mdcr.cz