Projekt CZ / /0052 Komplexní program Univerzity Karlovy v Praze pro vzdělávání v řízení přenosu znalostí a výchovu v inovačním podnikání Konference Inovace ve vzdělávání – Vzdělávání v inovacích 6. prosince 2007 ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.2 Spolupráce výzkumných a vývojových pracovišť s podnikatelskou sférou, podpora inovací
2 Nebo jinak…. Inovační Podnikání Univerzity Karlovy
3 Cíl projektu Zprostředkovat akademikům a dalším zainteresovaným posluchačům z Prahy ucelené vzdělávání v oblasti: transferu technologií inovací ochrany duševního vlastnictví vlastnictví managementu znalostí spolupráce s komerční sférou sférou
4 Hlavní aktivity Hlavní aktivity Kurz A Od poznatku k aplikaci a profitu široké spektrum posluchačů - studenti, doktorandi, mladší vědečtí pracovníci Kurz B Efektivní management znalostí B1 B1 Technologičtí zpravodajové (Technology Scouts) B2 ) B2 Manažeři přenosu znalostí (Managers of knowledge transfer) Kurz CAkademické pracoviště jako zdroj inovací Vedoucí akademičtí pracovníci
5 Současný stav projektu Projekt má za sebou 7/8 svého trvání – původně stanovené ukončení Z celkového rozpočtu ve výši ,- Kč zatím utraceno cca 60% požádáno o prodloužení projektu a schválení Podprojektu s názvem: Ochrana a využití duševního vlastnictví vzniklého v rámci výzkumu a vývoje financovaného z veřejných zdrojů.
Výstupy a výsledky 0 – – C 10 – – B 2 10 – – B 1 40 – – A Mimo UKUK Modul
7 Výstupy a výsledky
8 Mezinárodní hodnocení Benchmarking Workshop Innsbruck ve dnech Projekt IPUK vyhodnocen jako jeden ze sedmi vybraných školících programů v oblasti inovaci a transferu technologií, které byly vybrány jako inspirace pro školící program Transnational Technology Transfer Manager aspirující na akreditaci EU. Projekt IPUK byl vybrán jako nejlepší ze školících aktivit v oblasti TT v ČR a do sedmi modelových byl zařazen jako jediný zastupující země SVE
9 Mezinárodní hodnocení Projekt IPUK byl pozitivně hodnocen zejména pro: komplexnost záběru (ne pouze IPR nebo management), využití e-learningové komponenty. Ve srovnání s ostatními programy má určité nedostatky v tom, že: obsahuje málo případových studií, není více integrována do dalších výukových aktivit university.
10 Rizika projektu a jejich řešení Nedostatek zkušených lektorů Raději méně a dobří Složitá a dlouho trvající příprava e-learningu Zvolen jiný dodavatel Malý zájem z řad posluchačů Intenzivní marketing kurzů Malá podpora opinion-makerů UK Na úrovni managera projektu nelze řešit
11 Přínos pro cílovou skupinu Prolomení psychické bariéry bránící efektivní spolupráci akademické a komerční sféry DIALOG DIALOG PARTNERSTVÍ PARTNERSTVÍ
12 Problémy Jsou od toho, aby se překonávaly! Žádné zásadní v projektu IPUK nebyly.
13 Udržitelnost Udržitelnost je zajištěna: jasně deklarovanou podporou ze strany nejvyššího vedení UK v Praze návazností na projekt Centra pro přenos poznatků a technologií UK v Praze (financovaný z JPD 2) CPPT bude nositelem a garantem dalších cyklů vzdělávání v TT
14 Inovace v projektu Úvodní seminář Závěrečný seminář Závěrečný seminář distančníkomponenta
15 Přidaná hodnota aneb další inovační aspekty projektu Nový přístup k vědě - přiblížení komerčně orientovaného myšlení akademické sféře Nový produkt – ucelené vzdělávání s využíváním distanční podpory Noví posluchači - podchycení zájmu o novou problematiku novou problematiku SYNERGIE S PROJEKTEM CPPT KOOPERACE s ProTon EUROPE
Děkuji vám za pozornost Kontakt: MUDr. Kateřina Čihařová Societas Rudolphina, o. s. Klimentská 20, Praha 1 Tel: , Mobil: