Unilever Nové způsoby výroby a udržitelný rozvoj Site Introduction PRAHA
Unilever ve zkratce - Největší výrobce spotřebního zboží na světě ( potraviny, kosmetika) - Obrat 40 miliard euro p.a. ( 250 mio euro ČR) - Výroba ve 100 zemích, prodeje v dalších zaměstnanců ( 1500 ČR) milionů nákupních rozhodnutí denně ( každý 2. člověk na světě) značek Unileveru /Algida, Rama, Flora, Lipton, Knorr, Hellmans,Dove, Rexona, Domestos, OMO, Cif) - Výroba v ČR - PTZ Nelahozeves ( od 1992) - Permanentní obnova výrobního programu - koncentrace na potraviny
Sustainibility: “Meeting the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their future needs” “Uspokojovat potřeby dneška aniž by byla omezena schopnost příštích generací uspokojovat budoucí potřeby ” Gro Bruntland Definice udržitelnosti
3 dimenze udržitelnosti 1. Změna portfolia - posilováním nutričních přínosů a hygienické účinnosti výrobků pro zdraví spotřebitelů. 2. Produkce z udržitelných zdrojů, snižování dopadů výroby na životní prostředí. 3. Vytváření dlouhodobého finančního zisku pro akcionáře, zaměstnance a místní komunity. Zdroj:
1. Změna výrobkového portfolia - Onemocnění související s nadváhou a obezitou se mění v hlavní příčinu onemocnění a úmrtnosti - Příčinou je všeobecný úbytek fyzické práce a pohybu v zaměstnání i ve volné čase, růst životní úrovně - Je třeba obnovit rovnováhu mezi energetickým příjmem a výdajem. - Projekt komplexní změny portfolia výrobků z hlediska jejich přínosu pro zdravou výživu
Program posílení nutričních přínosů potravin - Revize výrobků během 2 let - změny ve složení - Redukce tuku, soli, cuktru = tun tuku ( pomazánky) = tun soli ( instantní polévky) = tun cuktru ( nápoje, zmrzliny) - Další inovace = funkční potraviny
2. Produkce z udržitelných zdrojů - KRITÉRIA : a/ přímý dopad b/ možnost ovlivnit c/ parterství - 3 INICIATIVY: a/ udržitelná zemědělská produkce, Responsible Commodities Initiative {Roundtable on Palm Oil} b/ udržitelný rybolov Marine Stewardship Council, 40% u udržitelných zdrojô c/ čerpání vodních zdrojů. Sustainable Water Initiative {Medusa-7%} - ČR - systém zpětného sběru obalů ( EKOKOM)
Povltavské tukové závody Bezpečnost a ekologie 2001 spojení U a BF Revize standardů U & BFRevize standardů U & BF plánplán audit ekologie ISO audit ekologie OHSAS audit bezpečnosti Další aktivity - bezpečnostní komise Vytipování možných rizik (skoronehody)Vytipování možných rizik (skoronehody) Audity a školeníAudity a školení úprava plánů dle požadavkůúprava plánů dle požadavků
Spotřeba energieOdpadní voda Recyklace odpadů Odpady Povltavské tukové závody Unilever ČR - ekologické parametry
3. Dlouhodobá finanční ziskovost Vytváření finančního zisku - dopady na zaměstnanost Rozdělení obratu společnosti : 39,7 mlrd euro/ 2005 = 27,5 mlrd euro dodavatelé + 12,2 mlrd přidaná hodnota, z toho + 48% zaměstnanci + 13% vlády + 24% akcionáři + 14% reinvestice + 1,0% místní komunity = Covalence reputation Index ( Unilever nejvyšší hodnoty v FMCG) -
Děkujeme za pozornost