Historie automobilů OB21-OP-EL-AUM-JEŘ-U Ondřej Jeřábek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohony pro mobilního robota
Advertisements

Parní stroj Info.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Tato prezentace byla vytvořena
TEPELNÉ MOTORY.
Tato prezentace byla vytvořena
Rozvodovky OB21-OP-EL-AUM-JEŘ-U Ondřej Jeřábek
Rozdělení motorových vozidel
Parní stroj.
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
Tepelné motory.
Svět techniky a já.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Čtyřdobý zážehový motor
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Údržba vozidel. Údržba vozidel Údržba vozidel Kontrola motorového oleje Kontrola chladící kapaliny Kontrola tlumičů Kontrola tlaku pneumatik Kontrola.
Tepelné motory.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Stanice Technické Kontroly
III/2 XV A
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U-3-002
Automobily – koncepce, karoserie
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
Historie vývoje automobilu
VY_32_INOVACE_AUT1_16 Karoserie. -chránit posádku, náklad a jednotlivé části vozidla před vnějšími vlivy -zajistit požadované pohodlí jízdy -v případě.
Krok za krokem ke zlepšení výuky automobilních oborů CZ.1.07/1.1.26/ Švehlova střední škola polytechnická Prostějov.
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_19 Název materiáluTepelné.
Zapalování – 11 Stupně odrušení Ing. Jiří Špička.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Stírače Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel Ročník:3.
STŘÍHÁNÍ STŘÍHÁNÍ OB21-OP-EL-OD-JEŘ-U Ondřej Jeřábek STŘÍHÁNÍ.
KARBURÁTOR OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Obsah  Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu  Princip.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Hlavní části motorových vozidel
Motorové oleje OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Motorové oleje Význam Rozdělení Normy motorových olejů.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Průběh napětí na svíčce zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo.
VY_32_INOVACE_AUT2_01 Spojovací hřídele.  u automobilů s motorem ve předu a s pohonem zadní nápravy  u automobilů s pohonem všech kol Použití.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Název:Základy systémů ABS a ASR Autor:Ing.Karel Hrádek Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Brzdy Ročník:druhý Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Zapalování – 15 Prostředky odrušení Ing. Jiří Špička.
VY_32_INOVACE_AUT1_14 Základní koncepce osobních automobilů.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Historie Spalovacích motorů
TEPELNÉ MOTORY.
Název prezentace (DUMu): Alternátor – zapojení
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zapalování – 12 Příčiny rušení
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Název prezentace (DUMu): Funkce a použití zapalování
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VĚDECKÝ A TECHNICKÝ POKROK
Název prezentace (DUMu): Úvod do zapalování, rozdělení, pojmy
Název prezentace (DUMu): Klasické zapalování
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Železniční doprava 19. stol.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
Transkript prezentace:

Historie automobilů OB21-OP-EL-AUM-JEŘ-U-1-025 Ondřej Jeřábek

1769 1769: postaven první automobil s vlastním pohonem. Nicolas Cugnot, francouzský vojenský inženýr vyvinul parní pohon silničního vozidla, pro francouzskou armádu k tahání těžkých děl. Použitý parní stroj byl postaven na tříkolový vozík. Automobil prý dosáhl rychlosti chůze a odvezl čtyři tuny. Armáda později vynález opustila

1801 1801: V Británii se rozšiřuje parní pohon Richard Trevithick zlepšil konstrukci parních strojů. Jeho stroje byly menší, lehčí a jeho kotle vyrobily více energie. V roce 1801 byl jeden z jeho strojů postaven na kola. Jeho 'silniční lokomotiva' - známá jako Puffing Devil - byl první pionýr přepravy k přepravě cestujících. Inovace, jako je ruční brzda, převodovky, řízení byly vyvinuty v následujících desetiletích.

1824 1824: Jízda do kopce Anglický inženýr, Samuel Brown přizpůsobil starý parní stroj na spalování směsi plynů kyslíku a vodíku. Sílu použil pro vyjetí na Shooter’s Hill - nejvyšší bod v jižním Londýně.

1858 1858: První uhlo-plynový motor Belgický inženýr, Jean Joseph Étienne Lenoir vynalezl a patentoval (1860), první stacionární motor. Motor pracoval na principu spalování svítiplynu. Zapálení zajišťovala elektrická jiskra.

1865 1865: Rychlostní omezení ve Velké Británii Zákonem omezená rychlost lokomotiv na 4mph v otevřené krajině a 2 mph ve městech. Byli určeni tři jezdci pro každé vozidlo, dva na cestu do vozidla a jeden kráčí před vozidlem a mává rudou vlajkou. Pro příštích 30 let vozy nemohl nikdo legálně cestovat rychlostí vyšší než rychlost chůze.

1876 1876: geniální Nikolaus August Otto vynalezl a patentoval později úspěšný čtyři taktní motor

Literatura: Čupera, Štěrba,:Autoelektronika - Elektro.syst.ve vozidlech,jejich propojení,diagnostika,zákl.nast. ISBN 978-80-251-2414-7 Jan Zdeněk, Ždánský Bronislav - AUTOMOBILY 1 – PODVOZKY ISBN 9788087143032 Jan Zdeněk, Ždánský Bronislav - AUTOMOBILY 4 – PŘÍSLUŠENSTVÍ ISBN 9788087143087