„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/34.0496 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Advertisements

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
Úvod do počítačových sítí Úvod. Úvod do počítačových sítí •Úvod, síťové protokoly, architektury,standardy •Fyzická úroveň •Linková úroveň •Lokální počítačové.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - spojová vrstva I. Ročník:4. Datum.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Počítačové sítě Architektura a protokoly
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Elektronické počítače Počítačové sítě (EL41) Ing. Stanislav Hanulík ELEKTROTECHNIKA.
Protokol TCP/IP a OSI model
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_169_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-06.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
TCP a firevall Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor:
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - síťová vrstva I. Ročník:4. Datum vytvoření:srpen.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - prezentační vrstva, aplikační vrstva.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - transportní vrstva I. Ročník:4. Datum.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - úvod Ročník:4. Datum vytvoření:srpen.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-08.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_168_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:OSI - struktura Ročník:4. Datum vytvoření:Srpen.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.15 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě AKT. SÍŤ. PRVKY – ROUTER, SWITCH Typ: DUM - kombinovaný.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Datová komunikace Téma:Základní přehled síťové architektury Ročník:4.
Datové sítě Ing. Petr Vodička.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Internet.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Telekomunikace Tematická oblast:Lokální počítačové sítě Téma:Token - Ring II. - přístup na síť.
Úvod do počítačových sítí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_PSK-3-16.
Principy fungování sítě Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_233.
Vrstvy ISO/OSI  Dvě skupiny vrstev  orientované na přenos  fyzická vrstva  linková vrstva  síťová  orientované na aplikace  relační vrstva  prezentační.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Počítačové sítě pro V3.x Teoretická průprava I. Ing. František Kovařík SPŠE a IT Brno
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Transkript prezentace:

„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_3_05 Název vzdělávacího materiálu Model TCP/IP a ISO/OSI referenční model počítačové sítě Jméno autoraIng. Bulka Josef Tematická oblastPočítačové sítě a internet Vzdělávací oborVšechny obory školy Předmět Informační a komunikační technologie Ročník1. a 2. Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení, řešení problému, komunikativní, pracovní, personální a sociální. Průřezové téma Informační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti.

Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka. Časový harmonogram1 vyučovací hodina Použitá literatura a zdroje Internet – Wikipedia Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Pomůcky a prostředky Dataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. Anotace Problematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování. Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012

Přenos informací v počítačové síti je složitý proces, který se skládá z mnoha kroků. Žádné zařízení (např. počítač nebo switch) nemůže provádět veškeré úkony spojené s přenosem dat. Proto bylo nutné komunikaci rozdělit do několika nezávislých úrovní (vrstev), kdy každá vrstva řeší pouze určité úkony spojené s přenosem dat. Proto vznikl obecný referenční model sítě, který je základem pro vypracování norem za účelem propojování jednotlivých zařízení.

1.Referenční model sítě rozděluje vzájemnou komunikaci mezi zařízeními do 7 vrstev (úrovní). 2.Úkolem každé z nich (síťových prvků nebo programů na dané vrstvě) je poskytovat služby následující vyšší vrstvě a zároveň ji nezatěžovat zprávami o tom, jak je služba realizována. 3.Než se data přesunou z jedné vrstvy do druhé, rozdělí se do paketů (datové balíčky). 4.V každé vrstvě se pak k paketu přidávají další doplňkové informace (např. adresy, zabezpečení dat atd.), které jsou nezbytné pro úspěšný přenos dat po síti k určenému cíli.

1.Fyzická vrstva - definuje fyzické, elektrické, mechanické a funkční parametry technických prostředků pro komunikaci v síti: např. kabely, konektory, ukončovací prvky, atd. 2.Linková vrstva – provádí přenos údajů pomocí komunikačního kanálu, pracuje s fyzickou adresou (MAC) síťových karet, kontroluje jejich zdrojové a cílové adresy, odesílá a přijímá datové pakety podle těchto adres atd. 3.Síťová vrstva - definuje protokoly pro směrování dat mezi počítači nebo sítěmi (tzv. uzly), mezi nimiž není přímé spojení. Na této vrstvě pracují směrovače (routery).

4.Transportní vrstva – jejím úkolem je dělení přenášené zprávy na pakety a opětovné skládání paketů do zprávy. Zabezpečuje bezchybnost přenosu. 5.Relační vrstva – jejím úkolem je navázat a ukončit spojení, provádět ověřování uživatelů a zabezpečovat přístup k zařízením 6.Prezentační vrstva - specifikuje způsob, jakým jsou data formátována (upravena) a kódována, provádí jejich konverzi. 7.Aplikační vrstva – je určitou aplikací (např. okno v programu) zpřístupňující uživateli síťové služby. Zabezpečuje přístup k souborům na jiných počítačích, vzdálený přístup k tiskárně, atd.

Architektura TCP/IP je členěna do čtyř vrstev (na rozdíl od referenčního modelu OSI/ISO se sedmi vrstvami): 1.aplikační vrstva 2.transportní vrstva 3.síťová vrstva 4.vrstva síťového rozhraní Internetová komunikace a přenos dat využívá architekturu TCP/IP.

Zadání: Pokuste se definovat a graficky znázornit jednotlivé vrstvy modelu OSI/ISO - avšak s tím, že jednotlivým vrstvám přidělíte úkony, které provádí při vzájemné komunikaci např. ředitelé nebo manažeři firem.

1.Test řazení vrstev modelu OSI/ISO – interaktivní tabule SMART.

1.Test řazení vrstev modelu TCP/IP – interaktivní tabule SMART.

1.Klimeš, Skalka, Lovászová, Švec, Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Horst Jansen – Heinrich Rotter a kolektiv, Informační a komunikační technika, Europa – Sobotáles, Praha Odkazy a použitá literatura: