3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Projektový den s prvky OSV
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Maturitní zkouška z cizího jazyka Anglický a německý jazyk.
Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Dějepis  1. ročník, studijní obory SOU  Mgr. Lenka Brychová  „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním  rozpočtem České.
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Práce s tabulkou v Excelu 2010
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Didaktika geografie.
Počítačové laboratoře bez tajemství aneb naučme se učit algoritmizaci a programování s využitím robotů CZ.1.07/1.3.12/ „Tento projekt je spolufinancován.
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
PIKTOGRAMY Den předškoláka. CESTA DO ŠKOLKY ZNÁŠ TYTO PIKTOGRAMY? DOKÁŽEŠ JE,,ČÍST“?
Já písnička SKÁKAL PES. 2
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Poznávací schopnosti, vnímání
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
CIRKUS od nejmenšího.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
Najdi obrázky, které nepatří do skupiny
Rýmy Jazykový cit.
Logopedie R - Ř JAZYK A ŘEČ.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
BALONKY pracovní listy.
Prostorová orientace,vnímání, počet
MY DAY Jazyk a řeč.
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
Dopravní prostředky.
Nářadí – velikost, počet
Děti a sport Jazyk a řeč.
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Co se přírodě nelíbí.
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
SILUETY POD HLADINOU Kdo je kdo?.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Domaluj druhou polovinu
Stavíme hrady Vnímání.
HYGIENA sebeobsluha.
ŘADY ZVÍŘAT KDO TAM (NE)PATŘÍ?.
Ochrana životního prostředí
seřaď jednotlivé členy
poznatky, orientace ve známém prostředí
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Umíš je pojmenovat a umístit?
Pozornost, soustředění, paměť
POVOLÁNÍ Složky integrovaného záchranného systému
POKUS S PŘELÉVÁNÍM VODY DO RŮZNÝCH NÁDOB
Motýlí křídla vnímání.
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“

Rozsah 6 vyučovacích hodin

 Práce s texty v učebnici Headway Pre- Intermediate  Poslechy, ve kterých lidé popisují země, kde žijí  Diskuze o anglicky mluvících zemí z historického hlediska  Rozdělení do 6 skupin po 3 (popř. 4) žácích  Výběr země, kterou bude každá jednotlivá skupina zpracovávat

 Archy balícího papíru, fixy, pastelky, lepidlo, učebnice Headway Pre-Intermediate, anglicko- české a česko-anglické slovníky, připravený obrazový materiál, informace o jednotlivých zemích  PC s tiskárnou, kopírka

 Každá skupina si doma připraví podklady pro zpracování koláže – obrazový materiál (vlajka, státní znak, mapa, obrázky charakterizující danou zemi – známé budovy, typická fauna a flora, průmyslová produkce apod.) - textový materiál (geografické informace, zajímavosti o životě lidé v dané zemi, statistické zajímavosti apod.)

 Skupinová práce  Práce s Internetem – vyhledávání a zpracování informací na PC  Práce s literaturou – orientace v cizojazyčném textu a následná práce s textem  Práce se slovníkem  Prezentace výsledků práce – rozvoj vyjadřovacích schopností v anglickém jazyce  Rozhovory  Hodnocení

 John and Liz Soars: New Headway Pre- Intermediate (Oxford)  Anglicko-český a česko-anglický slovník (FIN Publishing) Internetové stránky dle výběru studentů (stránky v anglickém jazyce)

 Každá skupina si připraví pracovní plochu spojením dvou lavic  Žáci si ve skupině připraví materiál, který budou používat k tvorbě koláže  Vyučující probere se žáky textový materiál a to jak po formální stránce (velikost písma) tak především po obsahové – je nutné, aby žáci textům, které použijí správně rozuměli

 K tomu využíváme slovníky (je nutné žákům zopakovat pravidla pro práci se slovníkem)  K dispozici je PC s Internetovým připojením k dohledání dalších materiálů  Připravené materiály si mohou žáci vytisknout na barevné tiskárně (je nutné brát v úvahu, že ne všichni žáci mají k dispozici tiskárnu nebo počítace)

 Žáci pracují na koláži  Využívají připravené materiály, které doplňují vlastními kresbami, popiskami a nápisy  Každá skupina volí vlastní přístup ke zpracování koláže – výtvarné zpracování je plně na kreativitě a vzájemné spolupráci jednotlivých členů skupiny

 Každá skupina zvolí svého mluvčího, který povede prezentaci.  Ostatní členové skupiny pak doplní prezentaci krátkými informacemi nebo zajímavostmi, které mohou doprovodit upozorněním na příslušný obrazový materiál na koláži  Vyučující nebo ostatní žáci mohou klást členům prezentující skupiny doplňující otázky  Následuje vyhodnocení nejlepší prezentace a nejlepší koláže

 Především během prvních dvou hodin bylo potřeba žákům poradit s výběrem materiálu a tříděním informací  Bylo také nutno zopakovat práci se slovníkem  Důležitým prvkem byla práce s informacemi, jejich zjednodušení a využití jazykových dovedností a správná aplikace gramatických jevů

 Při vlastní prezentaci pak bylo nutné poradit žákům se správnou formulací, případně opravit gramatické chyby nebo špatně použité fráze  Celkově lze práci všech skupin hodnotit kladně: byla zde patrná chuť pracovat s informacemi, důležitým momentem je i rozvoj řečových dovedností v cizím jazyce, které jsou v maturitních oborech důležité pro zdárné složení ústní maturitní zkoušky