Zkušenosti AIP s aplikací systému IPPC Ing. Monika Přibylová Agentura integrované prevence, ČEÚ Internet:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Podpora meziobecní spolupráce
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky EIA Cesta k environmentálnímu stavitelství (průběh)
ADMINISTRATIVNÍ NÁSTROJE V NOVÉM ZÁKONĚ O OCHRANĚ OVZDUŠÍ JUDr. Michal Bernard MŽP ČR, odbor ochrany ovzdu ší Seminář Návrh nového zákona o ochraně ovzduší.
Sítě 2000 Okresní úřad Hodonín geografický informační systém.
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu provozovatele a zpracovatele Jiří Krejča DEZA, a.s. Valašské Meziříčí 24. února 2004.
Požadavky na vypracování rozptylových studií
Strategie rozvoje městské části Praha - Libuš Posouzení vlivů Strategie na životní prostředí (SEA) Ing. Bohumil Sulek, CSc. Praha-Libuš,
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
Agentura Integrované Prevence (IPPC) založena v dubnu začleněním do ČEÚ (§5) Cíl: odborná podpora státní správy, průmyslu a veřejnosti při implementaci.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Zkušenosti z aplikace zákona o integrované prevenci z pohledu agentury CENIA.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
AEM, Praha Ing. Ladislav Špaček, CSc.1 IPPC Role Ministerstva průmyslu a obchodu. Systém výměny informací o nejlepších dostupných technikách.
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací
1 Zkušenosti Agentury integrované prevence za rok 2003 ČEÚ – AIP Kodaňská 10 Praha
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
KLADY A ZÁPORY ZÁKONŮ č. 76/2002 Sb. a č. 86/2002 Sb. PŘI JEJICH DOSAVADNÍ APLIKACI Z POHLEDU NEZÁVISLÉHO ODBORNÍKA Ing. Bohuslav Brix konsultant v energetice.
Zkušenosti s procesem integrovaného povolování Petr Honskus, Vladimíra Henelová - ENVIROS, s.r.o.
Mgr. Magdaléna Peterková
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Integrovaná prevence. Integrovaná prevence – prameny, cíle a předmět Prameny právní úpravy: –Směrnice Rady 96/61/EC o integrované prevenci a omezování.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Aspe® systém pro řízení stavebně investičních projektů.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
4. úplná aktualizace územně analytických podkladů ORP 1.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Směrnice o IPPC Úvod do filosofie
Individuální projekt OP VVV
Česká inspekce životního prostředí
Industry and Air Expert Team
Inspekční a prosazovací přístup
Informace z CENIA Jiří Valta ČIŽP.
Data z kontrolní činnosti ČIŽP
Nový zákon o ochraně ovzduší
Zákon č. 100/2001 Sb. ze dne 20. února 2001 o posuzování vlivů na životní prostředí Ústí nad Labem 3/ Ing. Jaromír Vachta.
Posuzování vlivů na ŽP Jana Dudová.
INTEGROVANÉ POVOLOVÁNÍ SMĚRNICE IPPC: NEJLEPŠÍ POSTUPY
Final meeting BREF LVOC 4/2016
FILOSOFIE A PROCES INTEGROVANÉHO POVOLOVÁNÍ SMĚRNICE IPPC
BAT - BREF Jejich rozsah
Analýza minimálních kritérií pro inspekce ŽP
Integrovaná prevence a omezování znečisťování (IPPC)
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Velká spalovací zařízení Průběh fóra podle čl
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Metodický dokument ke zprávám o plnění závazných podmínek provozu Ing
Registr spaloven odpadů
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Revize BREF NAKLÁDÁNÍ S TĚŽEBNÍM ODPADEM – shrnutí procesu
PODNIKATELSKÁ RADA 23. zasedání
Příprava BREF NAKLÁDÁNÍ S TĚŽEBNÍMI ODPADY – aktuální informace
Příprava BREF NAKLÁDÁNÍ S TĚŽEBNÍMI ODPADY – aktuální informace
Transkript prezentace:

Zkušenosti AIP s aplikací systému IPPC Ing. Monika Přibylová Agentura integrované prevence, ČEÚ Internet:

Agenda 1.Zpracování vyjádření 2.Výměna informací o BAT 3.Spolupráce na projektech 4.AIP po

1. Zpracování vyjádření Stav zpracování k V AIP 26 odborných pracovníků U 10 % žádostí bylo třeba žádat o rozsáhlé doplnění žádostí Předpoklad na rok 2004 – cca 250 žádostí

Rozdělení žádostí mezi kategorie

Zpracovatelé žádostí v roce 2003 zpracovatelé% Provozovatelé IPPC zařízení (někdy s konzultací) 68 OZO9 Ost. konzultační firmy/ OSVČ 23

1.Po obdržení žádosti – prostudování, připomínky – návštěva provozu (příp. požadavky na doplň. informace) 2.Cca po 40. dni – vyjádření od dotč. úřadů a účastníků řízení 3.Návrh vyjádření – projednání s žadatelem 4.Odeslání vyjádření do 75 dní (energetika dní, u 2 žádostí přerušení procesu KÚ) 5.Ústní projednání 6.doplňující vyjádření Postup zpracování vyjádření

Chybí metodika pro OZO Šablona AIP: 1.Předmět vyjádření - kap. 5 žádosti 2.Souhrnné stanovisko k žádosti 3.Návrh závazných podmínek – dle § 14 zákona 4.Vypořádání připomínek 5.Porovnání s BAT (dle BREF a/nebo kritérií příl. č. 3 zákona) 6.Odůvodnění stanoviska Obsah vyjádření

Předjednání obsahu a rozsahu žádostí s KÚ, popř. i s AIP minimalizuje nedostatky v žádosti a čas hodnocení AIP preferuje rozsah shodný s rozsahem provozovny/podniku v jedné lokalitě. Problémy s nepochopením integrovaného pohledu od dotčených úřadů ( někdy názor ČIŽP vs. KÚ ) Kategorizace zdrojů zneč. ovzduší Obtížné části žádosti:  Porovnání s BAT  Charakteristika stavu a ovlivnění dotčeného území  Návrh závazných podmínek provozu Zkušenosti s procesem IPPC

2. Výměna informací o BAT AIP člen koordinační skupiny Fóra Odborníci z AIP členy TPS Založení pracovních skupin pro horiz. obl.: a) Ekonomické a mezisložkové vlivy b) Principy monitoringu Zpracování přehledu technologií v odvětvích bez BREF: PÚ, keramika, koksovny Diskuse o aplikaci BAT 12/03

Pojetí BAT Požadavek směrnice 96/61/EC, čl. 2: ke stanovení BAT využít příl. č. 4 (kdo?) Požadavek zákona č. 76/2002 Sb., § 14, odst. 3: úřad vychází z použití BAT při stanovení emisních limitů Požadavek vyhl. č. 554/2002 Sb.: porovnání s BAT (dle BREF, popř. příl. č. 3)  nejasné pojetí BAT: princip vs. parametry….cíl vs. prostředek BAT v době vydání IP vs. BAT benchmark

Shrnutí diskuse o aplikaci BAT Potřeba konsensu nad pojetím BAT v procesu integrovaného povolování. BAT lze využít k rozvoji podniků, ale direktivní regulace může podniky oslabit. Má se BAT stanovovat pro jednotlivé podniky/zařízení? Co je obsahem porovnání s BAT? Máme BAT

Phare 2002 – Reinforcement of IPPC Anglie+Holandsko a) Příprava metodiky na pravidelnou kontrolu IP, řešení přeshraničních vlivů,… b) Školení pro úřady c)Pilotní projekt – Prunéřov ENAP – Exploring new approaches to permitting – diskuse o omezeních a vývoji IPPC v EU Spolupráce na projektech

Cíl projektu: 1) ověřit hodnocení ECM v ČR, 2) podpořit činnost TPS pro ECM Obsah: Rešerše metodik (návrh BREF, H1,…) Výběr metodiky pro odzkoušení - aplikována metodika návrhu BREF pro ECM, jejímž výsledkem je stanovení BAT. Simulace použití metodiky na příkladu velkých spalovacích zařízení s daty z reálných podniků Zhodnocení využitelnosti ECM při povolovacím procesu Pilotní projekt - hodnocení ECM v rámci integrovaného povolování v ČR

BAT je třeba stanovit na základě porovnání alternativ vyhodnocením a) jejich dopadů na ŽP v dané lokalitě a b) případně jejich ekonomické efektivnosti. V současné době se v povolovacím procesu BAT nestanovují. Závazné podmínky jsou stanovovány obvykle na základě složkové legislativy ČR. Závěr pilotního projektu k ECM

4. AIP po Ředitel ČEÚ – Ing. Erik Geuss, náměstek pro odbor. činnost - Ing. Milan Černobila, odvolání náměstkyně pro AIP – pověření Ing. Jitky Lhotákové vedením AIP Další směřování AIP - Zlepšení kvality vyjádření (část vyjádření zadávat OZO – financování z prostředků MŽP), - Rozšířit činnost při zabezpečování informačního systému o IPPC - Správa IRZ

5. Doporučení 1)Využívat předjednávání před podáním žádosti a 2)vyjednávání v průběhu stanovování podmínek IP IP