Fungování středisek uživatelské podpory v prostředí evropských univerzit. Grant Cesnet 150R1/2005 Ing. Petr Hanousek Ing. Zdeněk Šustr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
ECVET v Programu celoživotního učení
Program péče o zákazníky a produkty ALCOMA Instalace, helpdesk, dohledové a servisní služby.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Základní koncepty systémové integrace
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Computer Incident Response Capability
Analýza a popis pracovního místa
Audit IT procesů ve FNOL
Popis systému DBMAN. Obecná charakteristika Systém DBMAN vychází ze snahy maximálně zobecnit přístup k datům v jednoduchých databázích. Původním záměrem.
Zlín - květen 2006 Regionální knihovní systém Clavius REKS firma LANius s.r.o.
SW podpora krizového řízení Duben 2006 Tomáš Fröhlich, DiS. ISSS 2007.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Prezentace bakalářské práce. Josef Karliak, DiS. Monitoring záložních zdrojů UPS připojených do sítě Fakultní nemocnice v Hradci Králové.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Copyright © 2011, atlantisProNGX nahrávání telefonních hovorů.
Ekonomika informačních systémů
Novinky a strategie společnosti Vema, a. s.
Propojení Alephu se systémy ZČU Ing. Radka Tichá SUAleph, VUT Brno, 23. –
8. dubna 2013ISSS - Portál interních identit, Z. Motl1 Portál interních identit jako nadstavba identity managementu Mgr. Boleslav Bobčík, T-Systems Czech.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Serials Solutions – další krok k rozvoji informačních e-služeb knihoven ČVUT Ilona Trtíková Bibliotheca academica – Cíle a perspektivy vysokoškolských.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Zkušenosti s distančními formami výuky na Slezské univerzitě
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Představení nové verze OPSI Kamil Malinka Martin Lebeda PROJEKT financovaný z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZVYŠOVÁNÍ IT GRAMOTNOSTI.
CIS Cizinecký informační systém
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.
Jak se implementuje Primo v ČR Martin Vojnar, MULTIDATA Praha s.r.o.
Informační zdroje v jednotném prostředí: SEN VŠECH KNIHOVNÍKŮ Jan Pokorný, Ústav výpočetní techniky UK.
Realizační tým ICZ duben 2005
Challenges pro METACentrum. Hlavní úkoly Plná integrace různých přístupů k řízení Gridů –Mezinárodní projekty (EGEE) Rozvoj bezpečnostně orientovaného.
GASTRONOMICKÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM FUSION prezentace základních funkcí
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
KOORDINÁTOŘI NA FAKULTĚ PRÁVNICKÉ ZČU
Krajský úřad Libereckého kraje
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Systém pro podporu komunitního plánování
Petr Dadák, Centralizovaná správa účtů v heterogenním prostředí Centralizovaná správa účtů v heterogenním prostředí Petr Dadák Bakalářská práce.
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Studentská PARDUBICE Implementace MIIS na Univerzitě Pardubice Petr Švec, Univerzita Pardubice.
Nokia Czech Republic, s.r.o. Igor Šmerda, program manager.
YOUR SYSTEM, spol. s r. o. Ing
Centrum informačních technologií Ostravské Univerzity v Ostravě Čestmír Kantor, říjen 2006.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
ODBOR SLUŽEB Seminář pro vedoucí pracovníky infrastrukturních útvarů NK ČR 13. ledna 2016.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Jak dostat IT pod stoprocentní kontrolu během chvíle. 20. května 2011 Petr DokoupilADVANteach s.r.o. Obchodní ředitelŠkolská čtvrť 1343 Tel.:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Konference Informatika XVI./2005, Svratka Studijní systém z pohledu systémového integrátora Ing. Jitka Šedá
Legislativní helpdesk Projekt: Úprava Informačního systému ODok Reg. č.: CZ.1.06/1.1.00/
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Řízení změn IS Milan Mikloš Vedoucí odboru IT
Nástroje podpory uživatelů
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Identity management v UIS
PRŮBĚH DOKUMENTACE UNIVERZITNÍHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU MZLU V BRNĚ
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Transkript prezentace:

Fungování středisek uživatelské podpory v prostředí evropských univerzit. Grant Cesnet 150R1/2005 Ing. Petr Hanousek Ing. Zdeněk Šustr

„Uživatelská podpora je nutnou součástí velkých podniků typu univerzita. Jedná se o rozhraní, přes které se nejlépe dostanou uživatelé k informacím o výpočetním prostředí a k pomoci s vlastními problémy.“ Návštěva univerzit Universität Regensburg Technische universität Chemnitz Brunel university Univerzity of Bath

Náplň jednání (1/2) Dosavadní stav a problémy uživatelské podpory ZČU Určení hranic pravomocí při zavedení dvouúrovňové podpory. Vzdělávání pracovníků HelpDesku. Předávání informací mezi vývojáři a HelpDeskem. Konzistence odpovědí jednotlivých pracovníků HelpDesku. Správné rozpoznání druhu nahlášeného problému. Včasné odstranění problému. Nedostatek vazeb na uživatele a z toho vyplývající nemožnost jejich včasného informování o problémech ve výpočetním prostředí. Nedostatečná a různá „knowledge base“ jednotlivých pracovníků HelpDesku. Zavalení HelpDesku triviálními dotazy a hromadnými problémy. Osnova jednání s navštívenými pracovišti Podmínky poskytování různých druhů podpory (remote, walk-in, on-the-spot). Náročnost na zdroje, priority, náročnost na kvalifikaci personálu, směnný provoz a způsob rotace personálu. Způsoby vzdělávání zaměstnanců, kvalifikace zaměstnance při nástupu. Způsob dohadování a objednávek podporovaných služeb. Koexistence s dalšími pracovišti, která poskytují podporu na podobné úrovni. Používané technické nástroje. Sledování požadavků, provozní deník, voic , systém vzdálené správy. Přístup k problematickým uživatelům. Trestní řád, politika jeho zavádění. Poskytování podpory ve více jazycích. Systémy a pravidla pro správu dokumentace (interní i externí). Použité systémy, rozdělení odpovědnosti, dohled, propagace. Ošetření nutných (plánovaných) výpadků služeb. Politika vůči uživatelům, časy provádění.

Náplň jednání (2/2) Kromě uvedené osnovy měli navštívení pracovníci možnost prezentovat další témata, která pokládají za zajímavá či přínosná  používání podobných postupů a technologií (správa kont, 2 úrovně podpory, instalační obrazy podporovaných systémů)  ověření akceptovatelnosti postupů, o kterých jsme sami uvažovali (vzdálená správa koncových stanic, podpora Linuxu na koncových stanicích)  nápady na věci, které nás původně nenapadly (používání studentů jako operátorů HelpDesku) Praxe => 2 – 3 dni na návštěvu jako minimum. Kompletní výsledky návštěv se stručným komentářem na adrese

Změny provedené či testované na základě výsledků návštěv Zavedení nového SW Zavedení knowledge base Zpřístupnění informací uživatelům Vyčlenění podpory pro přímo spravovaná pracoviště Databáze pořizovaného softwaru Nový mechanismus práce s RT Školení zaměstnanců HelpDesku Rekonstrukce prostor HelpDesku Příprava HDS Důslednější rozdělení kompetencí

Zavedení nového SW MediaWiki UltraVNC MultiSW RT3 Asterisk

Knowledge base RT se jako knowledge base příliš nehodí Zavedení MediaWiki  pracovní postupy, výkladový slovník Formalizace postupů při řešení typických problémů  vývojový diagram, průvodce ve wiki Knowledge base si udržují operátoři sami na základě informací vývojářů a vedení Zavedení „častých odpovědí“ uživateli  Udržují pracovníci HD

Zpřístupnění informací uživatelům Tvorba krátké uživatelské dokumentace převedena na HelpDesk  Řešení nejčastějších problémů popisují letáky, které si operátoři sami tvoří  založení konta, nastavení wifi, vracení JIS karty Letáčky dostupné v nově rekonstruovaných prostorách i na HD Informační kiosky součástí prostředí

Vyčlenění podpory pro přímo spravovaná pracoviště Máme jedno přímo spravované pracoviště  ostatní pracoviště by měly mít lokálního správce Závisí na přístupu pracovníků i uživatelů Problémy fluktuace zaměstnanců

Databáze pořizovaného SW Změna organizace nakupování softwaru  kroky směrem k centralizovanému asistovanému nákupu SW Zavedení „Databáze SW“  zjištění „jestli to vůbec na škole máme“, „kolik toho máme“, „pro koho to máme“ a „kdo to má“, resp. „u koho to můžu vidět?“ Podpora pro stávající uživatele  aktualizace licencí, možnost kontaktu mezi uživateli stejného SW

Nový mechanismus práce s RT „RT prudič“  automatické upozorňování na dlouho neřešené požadavky Záznam podkladů pro metriky  doba řešení požadavků jednotlivými lidmi  možné zavedení odměňování na základě metrik Nový systém pro správu požadavků HelpDesk jako primární kontakt s uživatelem  v začátcích, nasazení s novým RT

Školení zaměstnanců HD Školení na jednání s uživateli  největší problémy s jednáním uživatelů mají operátoři, ostatní jsou celkem OK Pravidelná školení o námi podporovaných technologiích Testování operátorů Cílem školení a pracovních postupů je jednotné vystupování operátorů

Rekonstrukce prostor HelpDesku Otevření se veřejnosti  operátoři už nesedí za dvojími dveřmi Vylepšení vzhledu prostředí  dobré jak pro zaměstnance, tak pro uživatele Možnost posílení počtu zaměstnanců při špičkách Lepší přístup uživatelů k ID kartám

Příprava HDS HelpDesk systém  integrovaný systém, inspirace z Brunelovy univerzity Zatím v počátcích  pracuje se na RT, Voic u  integrace informací o uživatelích přijde na řadu s novým IdM

Důslednější rozdělení kompetencí Hlavně 2 nd level Nebylo jasné, kdo co má dělat, kdo je za co zodpovědný Krátké úkoly Helps Požadavky s delším řešením a administrativa AUP

Děkuji za pozornost Otázky?