Legislativní a exekutivní tělesa ČR EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI
Státní správa a příprava legislativního procesu
Kompetenční zákon Gesční autor zákona Vnitrorezortní připomínkové řízení Mezirezortní připomínkové řízení Porada ekonomických ministrů Jednání tripartity Jednání Vlády ČR Poslanecká sněmovna – 1. čtení Poslanecká sněmovna – 2. čtení – přikázání na jednání příslušných výborů a podvýborů Poslanecká sněmovna – 3. čtení – plénum a pozměňovací návrhy Senát– 1. čtení Senát – 2. čtení – přikázání na jednání příslušných výborů a podvýborů Senát– 3. čtení – plénum a pozměňovací návrhy Prezident – podpis případně prezidentské veto Vyhlášení ve sbírce listin Podzákonné normy – prováděcí vyhlášky Eklep – povinná a nepovinná připomínková místa
Kompetenční zákon Gesční autor zákona Vnitrorezortní připomínkové řízení Mezirezortní připomínkové řízení Porada ekonomických ministrů Jednání tripartity Jednání Vlády ČR Eklep – povinná a nepovinná připomínková místa Vnitropolitická debata ve stranách a koaliční jednání
Poslanecká sněmovna – 1. čtení Poslanecká sněmovna – 2. čtení – přikázání na jednání příslušných výborů a podvýborů Poslanecká sněmovna – 3. čtení – plénum a pozměňovací návrhy Vrácení zákona za Senátu Zákon byl vetován prezidentem Parlamentní institut
Senát– 1. čtení Senát – 2. čtení – přikázání na jednání příslušných výborů a podvýborů Senát– 3. čtení – plénum a pozměňovací návrhy
Prezident – podpis případně prezidentské veto Vyhlášení ve sbírce listin Podzákonné normy – prováděcí vyhlášky Legislativní rada vlády
Legislativní proces trvá cca 1 rok k návrhu se vyjadřují desítky někdy i stovky lidí je to nákladný proces, který je většinou po schválení završen otevřením diskuse o nutnosti začít pracovat na další novele zákona…
DĚKUJI ZA POZORNOST