Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
Advertisements

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_17 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
BINOMICKÁ VĚTA Mgr. Hana Križanová
Algoritmizace od algoritmu k Pascalu.
DATOVÝ TYP POLE.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_01 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
VY_32_INOVACE_FYZ_RO_11 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_15 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_16 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez jehlanu Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
Informatika I 3. přednáška
Procedury a funkce Základní charakteristika a použití v programu.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vyučovací hodina 1 vyučovací hodina: Opakování z minulé hodiny 5 min Nová látka 20 min Procvičení nové látky 15 min Shrnutí 5 min 2 vyučovací hodiny: Opakování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_13 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Podmienený príkaz. Kĺúčové slová  Pro podmínky se v Pascalu používají klíčové příkazy IF, THEN a ELSE.  Také se jim říká „príkaz vetvenia"..  Příkaz.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_09 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_03 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_10 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_18 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_14 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Řez krychle Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník VG Využití:
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – OPAKOVANÝM VÝBĚREM NEJVĚTŠÍHO PRVKU (SELECTSORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ ŘAZENÍ PRVKŮ – PŘÍMOU VÝMĚNOU (BUBBLESORT) Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
10. Dynamické proměnné Dynamická proměnná se nezavádí deklarací proměnných, ale vzniká za běhu programu provedením speciálního příkazu. Nemá přidělen žádný.
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_04 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_05 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_751.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_749.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
GEOMETRICKÁ POSLOUPNOST Mgr. Hana Križanová Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál byl zpracován.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_16 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_20 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_19 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_17 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečnice rovin Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ PROCEDURY S PARAMETRY – NEJBLIŽŠÍ VYŠŠÍ A NIŽŠÍ ČÍSLO Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_14 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_02 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Pascal – cyklus while Mgr. Lenka Švancarová.
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_11 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování.
Gymnázium Vincence Makovského a se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ CYKLUS S PŘEDEM DANÝM POČTEM OPAKOVÁNÍ – SOUČIN POMOCÍ SOUČTU Vytvořila: RNDr. Ivanka Dvořáčková Gymnázium K. V. Raise,
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_91.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Opakování základních příkazů a syntaxí v programovacím jazyce Pascal
VY_32_INOVACE_94.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Transkript prezentace:

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_INF_RO_08 Digitální učební materiál Sada: Úvod do programování Téma: Cyklus for, posloupnost Autor:Mgr. Jan Rosecký Předmět: Informatika Ročník: 3. ročník VG Využití: Prezentace určena k procvičení látky z úvodu do programování na gymnáziu. Anotace:Prezentace se skládá z procvičení, rozšíření a ukázky programu k tématu cyklus for a závěrečného úkolu pro samostatnou práci na téma geometrická posloupnost. Nové poznatky žáci získávají při společné práci s programovacím jazykem Pascal – po zadání úkolu tvoří žáci program samostatně a následně je komentováno řešení.

Úvod do programování Cyklus for, posloupnost Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě

Opakování Vytvořte program opakovani5, který napíše výsledek sčítání : ?

Opakování Vytvořte program opakovani5, který napíše výsledek sčítání : program opakovani5; var i, soucet: integer; begin soucet:=0; for i:=1 to 10 do soucet:=soucet+i; writeln(soucet); end. Výsledek: 55

Opakování Upravte program opakovani5, aby sečetl celá čísla od 1 do zadaného čísla: konec: 9 45

Opakování Upravte program opakovani5, aby sečetl celá čísla od 1 do zadaného čísla: program opakovani5; var a, i, soucet: integer; begin write('konec: '); read(a); soucet:=0; for i:=1 to a do soucet:=soucet+i; writeln(soucet); end.

Opakování Upravte program opakovani5, aby sečetl celá čísla od 1 do zadaného čísla a provedl výpis po každém součtu: konec:

Opakování Upravte program opakovani5, aby sečetl celá čísla od 1 do zadaného čísla: program opakovani5; var a, i, soucet: integer; begin write('konec: '); read(a); soucet:=0; for i:=1 to a do begin soucet:=soucet+i; writeln(soucet) end; end.

Opakování Upravte program opakovani5, aby sečetl celá čísla od 1 do zadaného čísla, ale výpis součtu začal až od dalšího zadaného čísla: konec: 9 zacni:

Opakování program opakovani5; var a, b, i, soucet: integer; begin write('konec: '); read(a); write('zacni: '); read(b); soucet:=0; for i:=1 to b-1 do soucet:=soucet+i; for i:=b to a do begin soucet:=soucet+i; writeln(soucet) end; end.

Trochu matematiky – posloupnost čísel řada čísel, která mají nějakou souvislost členy posloupnosti 1, 2, 3, 4, 5, 6,... 5, 7, 9, 11, 13, 15,... 2, 6, 18, 54, 162, 486,... 8, 4, 2, 1, 0,5, 0,25,... 1, 4, 9, 16, 25, 36, aritmetická posloupnost geometická posloupnost

Trochu matematiky – geometrická posloupnost první člen: a 1 2 koeficient: k3 druhý člen: a 2 = k. a 1 6 třetí člen:a 3 = k. a 2 18 čtvrtý člen:a 4 = k. a 3 54 pátý člen: a 5 = k. a šestý člen:a 6 = k. a sedmý člen:a 7 = k. a Jaké hodnoty a 1 a k má posloupnost: 8; 4; 2; 1; 0,5;...? Jakého typu budou proměnné a1, k a ai ?

Úkol pro samostatnou práci program Geometrická posloupnost základní verze: vypíše pod sebe prvních 10 členů geometrické posloupnosti, když a 1 = 1, k = 2 vylepšení: hlavička výpisu, označení členů posloupnosti vylepšení: výpis prvních n členů, když n zadáme vylepšení: zadáme a 1, k, n, výpis ve tvaru: Geometrická posloupnost Zadejte prvni clen = 64 Zadejte koeficient = 0.5 Zadejte pocet clenu =