Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Advertisements

Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Optimalizace řízení informatiky Magistrátu města Brna
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Průzkum stavu projektového řízení v organizacích a státní správě Odpovědný řešitel Doc. Ing. Klára Antlová, Ph.D. Katedra informatiky EF TUL.
Úvod do řízení IT služeb ITIL a COBIT
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Facility management ČSN EN
GORDIC ® + CA = vaše cesta ke zvýšení kvality a efektivity služeb DRMS FORUM Ing. Jakub Fiala vedoucí týmu CA Technologies programátor,
Management telekomunikačních systémů
I B M F ó r u m Nový rozměr řízení IT IBM Rational, IBM Tivoli Zdeněk Borůvka IBM Česká republika.
Audit IT procesů ve FNOL
Efektivní informační bezpečnost
>>. CONSULTECH Kritéria posuzovaná při zavádění e-learningu ve firmě Ing. Erik Dianiš ConsulTech s.r.o.
Management kontinuity činností organizace
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Prezentace bakalářské práce. Josef Karliak, DiS. Monitoring záložních zdrojů UPS připojených do sítě Fakultní nemocnice v Hradci Králové.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
11. Trendy ve vývoji aplikací, podporujících podnikové procesy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Aplikace VT v hospodářské praxi řízení podnikového IT/ICT Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
Cloud Computing - efektivní a transparentní provoz organizace pro každého (Jakub Fiala, Miroslav Čejka GORDIC ® )
© 2004 IBM Corporation IBM Global Services August 2006 IDC Brno Procesy Procesní řízení IT z pohledu dodavatele Stanislav Michelfeit.
JIRA školení.
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
© 2008 IBM Corporation Servisně orientovaná správa IT a aktiv společnosti Ctibor Duda
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Zásady řešení informační bezpečnosti
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
E-PRAHA 2006/Osička1 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001 Systém managementu jakosti ÚMČ Praha 10 ČSN EN ISO 9001:2001.
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Portál veřejné správy Stav projektu, služby zajišťované Českým Telecomem Pavel Paták.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
Verze 3 – základní představení
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
Efektivnost informačních systémů
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Miroslav Skokan IT Security Consultant
Sales & Consulting IGS, Czech Republic © 2005 IBM Corporation Optimalizace a sdílení informací ve státní správě Pavel Hrdlička.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Peníze do vašeho rozpočtu. ALC, spol. s r.o. ALC se zaměřuje na optimalizaci metodik a vývoj softwarových nástrojů na podporu řízení IT a ostatních interních.
Řízení změn v IS ve společnosti Barum Continental spol. s r.o.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Bezpečnost IT v rámci strategie infrastruktury Pavel Král, CIO Česká rafinérská, a.s.
SIMPLY CLEVER Roční řízená praxe ve Škoda Auto v oblasti IT Ing. Jan Drtil, ŠKODA AUTO a. s.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
Zora Říhová VŠE, Praha Liberecké informatické fórum 2010.
Systém managementu jakosti
Procesní řízení (management)
Digitální učební materiál
Helpdesk a jeho využití na KrÚ Vysočina
Transkript prezentace:

Využití procesního řízení při správě nemocničního informačního systému ve VFN Všeobecná fakultní nemocnice Jiří Haase 20. května 2003

Procesy podle ITIL Service Level Management Capacity Management Availability Management IT Service Continuity Management Financial Management for IT Services Service Desk a Incident Management Problem Management Change Management Configuration Management Release Management

Standardy pro IT Service Management ISO BS15000 PD0005 ITIL In-house procedures Řešení Nejlepší praktiky Přehled pro management Popis Budoucnost Schopnost & Zralost Shoda Zdroj: BSI - British Standards Institution

Záběr produktů HP Open View

Současný stav Byl vytvořen přehledový procesní model VFN a definovány procesy informatiky Implementované procesy ( Incident Management, Configuration Management, Problem Management, Change Management) ( ARIS )ARIS Byly implementovány nástroje pro End-to-end management Jsou měřeny klíčové metriky (Tabulka)Tabulka Položen základ pro certifikaci ISO9001:2000

Neúspěchy a problémy Čas Trvalé zlepšování procesů Peníze Proces X Realita

Úspěchy a přínosy Úspora lidských zdrojů Zkrácení doby pro vyřešení požadavků uživatelů Pozitivní odezva od uživatelů Zlepšení komunikace –zákazníci (WEB) –zaměstnanci IT (pracovní příkazy, přidělování požadavků řešitelům) –externí poskytovatel služeb (integrace helpdeskových systémů) Jednotný nástroj a centrální databáze požadavků a incidentů s vazbou na databázi zaměstnanců nemocnice Centrální konfigurační databáze s vazbou na incidenty, problémy atd. Centrální dohled nad infrastrukturou Distribuce software a vzdálená administrace PC

Motto: Tíže provozních problémů – zasloužený trest za špatné a nedostatečné strategické řízení

Děkuji za pozornost