Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Biotické podmínky života
Život na Zemi.
EKOLOGIE.
Biotické a abiotické faktory
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_435.
VZTAHY ORGANISMŮ.
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Název VM
Abiotické a biotické podmínky života
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_411.
Charakteristika ekosystému
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_410.
Biotické podmínky života
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI602 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_423.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:I V /2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_438.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
Populace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_33.
Úvod do ekologie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_417.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_434.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_35.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_437.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:I V /2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Vztahy mezi organismy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekosystémy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo.
MĚ SE JEN TAK NEZBAVÍŠ Malá Nedbalová.
Název prezentace (DUMu):
Ekologie – vztahy mezi populacemi
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Ekologické pojmy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3707 Šablona: III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_404 Jméno autora: Mgr. Helena Luková Datum vytvoření: 25. 3. 2013 Třída: IX. Vzdělávací oblast: Člověka příroda Předmět: Přírodopis Tematická oblast: Základy ekologie Druh učebního materiálu: prezentace

Popis a použití výukového materiálu připomíná znalosti získané v hodinách přírodopisu seznamuje se s novými ekologickými pojmy chápe nutnost znát a chránit přírodu samostatně se pokouší uvést příklady ze života

Pojmy ekologie Od slov k činům

Životní prostředí Musí zajistit: energii a látky pro metabolismus a růst odstraňování zplodin rozmnožování a rozšiřování bezpečí

Bioindikátory Jsou to druhy organismů citlivé na změny. Například: některé druhy lišejníků nepřežijí ve znečištěném ovzduší v houbách se vyskytují těžké kovy borůvčí roste na kyselých půdách rak říční žije pouze v čisté vodě

Populace Je to soubor jedinců stejného druhu na určitém místě a čase. Hustotu populace udává počet jedinců, mění se v závislosti na podmínkách.

Biodiverzita biologická rozmanitost Člověkem vytvořené monokultury různorodost citelně snižují. Například: smrkové lesy, pole, rybník

Mezidruhové vazby Kompetice - soutěživost Komenzalismus – soužití druhů k prospěchu jednoho bez záporného vlivu na druhý druh Parazitismus - soužití druhů k prospěchu jednoho se škodami pro jednu stranu Symbióza – soužití druhů k prospěchu obou Predace – vliv predátorů na zdraví populace

Potravní řetězec producent (výrobce) konzument (požírač) (rozkladač) reducent

Potravní pyramida konzument I. konzument II. konzument III. producent reducent

Skladba ekosystému jedinec populace zoocenóza fytocenóza ekosystém biocenóza

Adaptace přizpůsob se a přežiješ Příklad: krtek – hrabavé končetiny ježek – zimní spánek kukačka klade vejce do cizích hnízd kainismus

Introdukce Zavlečení druhů rostlin nebo organismů za hranice původního rozšíření. Například: trnovník akát z Ameriky bolševník velkolepý z Kavkazu netýkavka žlaznatá z Himaláje želva nádherná z Ameriky křídlatka sachalinská z Asie králík z Evropy do Austrálie

Reintrodukce Návrat druhu rostlin živočichů na původní místo výskytu. Například: rys ostrovid vychovaný v ostravské zoo a vysazený na Šumavě kůň Przewalského odchován v pražské zoo a převezen do Mongolska

Rekultivace Obnova krajiny zničené lidskou činností. Například: povrchová nebo hlubinná těžba skládky odpadů odlesněné plochy

Obrazový materiál Klipart Microsoft Office Word 2003