SEMENNÉ ROSTLINY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozmnožování rostlin Opylení, oplození
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Gnetophyta.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nahosemenné rostliny Mgr. Jana Kalová
BiO Kategorie C,D 2014/15.
Oddělení: Lyginodendrophyta, Cycadophyta, Ginkophyta, Pinophyta
Nahosemenné rostliny „Gymnospermae“
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SEMENNÉ ROSTLINY - charakteristika
NázevVyšší rostliny – rostliny nahosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník Tematická oblast Botanika AnotaceVýklad s fotografiemi, lze použít i jako.
Fylogeneze rozmnožování vyšších rostlin
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Listy, květy a plody rostlin
Jehličnany.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Rozmnožují se pohlavně - semeny, ta jsou holá bez oplodí, oplození není závislé na vodě jako u výtrusných rostlin,rostliny mají pouze.
NAHOSEMENNÉ rostliny.
Oddělení: Semenné rostliny
TŘÍDA: Kapraďosemenné
R O S T L I N Y N A H O S E M E N N É J E H L I Č N A N Y.
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Jehličnany NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Co jsou nahosemenné rostliny?
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
TŘÍDA: JEHLIČNANY JEHLICE: silný epidermis s kutikulou , pryskyřičné kanálky ŠIŠKY: a) samčí (mikrostrobily ), obsahují tyčinky (mikrosporofyly ) b) samičí.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY Přírodopis VI..
M1: LESNICKÁ BOTANIKA NAHOSEMENNÉ DŘEVINY
ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
SEMENNÉ ROSTLINY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KVĚTENSTVÍ.
 Z vajíček vznikají semena  Semena jsou nahá, nejsou v plodech  Neplodí (nevytvářejí plody)
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Připravil JAN KOMÍNEK© 2016
VY_32_INOVACE_16- Smrk ztepilý Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
Nahosemenné rostliny rostliny semenné
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková Nahosemenné rostliny Pětilístek: plody
Nahosemenné Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY rozmnožují se semeny, která nejsou ukryta v plodu
PRVOUKA – 2. ročník, JEHLIČNATÉ STROMY
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Nahosemenné rostliny (odd. Gymnospermae) – 2. část
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM:
Nahosemenné rostliny I
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Opylení a oplození u rostlin
VY_32_INOVACE_11- Borovice lesní Přírodověda - 4. ročník
BOTANIKA.
VY_32_INOVACE_04-47 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Semenné rostliny. Rodozměna – gametofyt versus sporofyt.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
JEHLIČNANY NAHOSEMENNÉ ROSTLINY.
Rozmnožování rostlin Obr.1.
Rostliny semenné rozmnožují se semeny
Transkript prezentace:

SEMENNÉ ROSTLINY

výtrusy výtrusné rostliny Jak (Čím) se rozmnožují mechy a kapradiny? výtrusy Do jaké skupiny rostlin proto mechy a kapradiny patří? výtrusné rostliny

semeny semenné rostliny Jak jinak než výtrusy se můžou rostliny rozmnožovat? semeny Jak říkáme rostlinám, které se rozmnožují semeny? semenné rostliny

NAHOSEMENNÉ ROSTLINY

borovice lesní

hlavní a postranní kořeny koruna větve kmen kořenová soustava hlavní a postranní kořeny

řez kmenem (letokruhy) borka borovice lesní řez kmenem (letokruhy)

listy – úzké dlouhé jehličí vyrůstá po dvou ve svazečku

samčí ♂šištice s tyčinkami

tyčinka šištice

V jehličnatém lese se můžete setkat jednou za čas s větším množstvím pylu borovice a smrku. V této době vídáme žlutavé nánosy pylu na loužích, sklech a kapotách aut.

samičí ♀šištice s vajíčky

šupiny s vajíčky

OPYLENÍ vítr pyl

OPLOZENÍ splynutí samčí pohlavní buňky z pylového zrna a samičí pohlavní buňky z vajíčka SEMENO

nezralá šiška zralá

uložení semen v šišce

semeno s křídlem křídlo

nedostatkem světla, vody, živin; mrazem, okusem živočichy semenáček Čím bývá ohrožený semenáček? nedostatkem světla, vody, živin; mrazem, okusem živočichy

7. Nahosemenné rostliny BOROVICE LESNÍ nahosemenná = semena nejsou krytá obalem (nahá) jehličnatá dřevina – listy = úzké jehlice (na stromě několik let) na jaře - na konci větví – žluté samčí (♂) a fialové samičí (♀) šištice vítr přenáší pyl (♂) na vajíčka ležící na šupinách ♀ šištic přenos pylu = opylení [oplození = splynutí ♂ a ♀ pohlavní buňky [vzniká semeno v šišce [ semenáček (klíčící rostlina)

Opakování: Proč patří borovice mezi nahosemenné rostliny? Jak se říká listům borovice, jak označujeme stromy s takovými listy? Popiš samčí a samičí šištici borovice (jak vypadá, co ji tvoří). Co je opylení a co je oplození? Co vzniká u borovice po oplození? K čemu slouží semena borovici (co z nich vyroste; za jakých podmínek)?