30.10.2007Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 1 Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
managementu znalostí podle
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Spolupráce veřejného výzkumu s podniky Současná situace a bariéry na straně výzkumné sféry Michal Pazour, Vladislav Čadil 20. dubna 2012.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
GTS CZECH, a.s. pro MD Access, a.s.. GTS a MD Access  GTS poskytuje komplexní nabídku hlasových, datových, internetových, operátorských a integrovaných.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Firemní kultura - změna motivační strategie
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Systém managementu jakosti QMS
Koncepce marketingového řízení
Společenská odpovědnost organizací
Zdravá škola.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
MARKETING.
Konkrétní změny v české verzi CAF 2013 oproti CAF CZ 2009 Pavel Kajml Unie zaměstnavatelských svazů ČR.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Inovace (v) Modelu Excelence EFQM
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
S Q A S (Safety and Quality Assessment System)
marketingové poradenství
Management systému řízení kvality
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
Hodnocení firem, aneb co je to úspěšná firma. Obsah Metoda Balanced Scorecard Metoda EFQM (Evropský model podnkatelské úspěšnosti)
Generátory tvorby hodnoty
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Prezentace společnosti CONTE spol. s r.o.. Základní informace/ Kdo jsmeInformace o majitelíchProč právě my/ Co umíme Jak zajistíme bezpečnost dodávek.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Národní cena ČR za jakost 2006 Pavel Ryšánek – listopad 2005.
„Prezentace práce jednotlivých týmů a jejich členů“ Prezentace a komunikace informací – 4SA426.
Systém managementu jakosti
Společenská odpovědnost a školy
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Telefónica Czech Republic a.s.- co vše pro vás děláme Miroslav Hořejší
Ekonomika malých a středních podniků
Telefónica Tato firma, která rozhodně nebyla považována za favorita tendru, je v české kotlině v podstatě neznámá - největší trhy má ve Španělsku a zemích.
Společenská odpovědnost v rámci Národní politiky kvality
Seminář z cyklu „Hodnocení kvality VŠ“
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Presentation Title 1st September 2002
Transkript prezentace:

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 1 Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence David Vandrovec, Telefónica O2 Czech Republic, a. s. ve spolupráci s Centrem andragogiky, s. r. o. Vyskočilova 1442/1b, Praha 4 - Michle Praha,

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 2 Program 1.Okno do Telefónica O2 Czech Republic 2.Prostředí evropské excelence 3.Mnoho možností přístupu 3.Integrovaný systém řízení 4.Zkušenosti v Telefónica O2 Czech Republic Pokud budete mít jakékoli komentáře či dotazy v průběhu besedy, neváhejte se zeptat!

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 3 Okno do společnosti (1/5) "Skvělou značku nevytvoříme tím, že barvou přetřeme praskliny a budeme doufat, že si toho nikdo nevšimne. Značka musí ve všech bodech splňovat očekávání zákazníků i naše.” Jaime Smith Basterra (první CEO Telefónica O2 Czech Republic, a. s.)

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 4 Okno do společnosti (2/5) Vize –Umožnit svým zákazníkům prožívat každý okamžik naplno prostřednictvím služeb, které poskytujeme. Náš přístup –Spokojenost zákazníka je pro nás vždy na prvním místě. Přinášíme osvěžení do života. Naše hodnoty –Jsme Smělí –Jsme Otevření –Jsme Důvěryhodní –Jsme Srozumitelní

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 5 Okno do společnosti (3/5) –Telefónica O2 Czech Republic, a. s., je prvním integrovaným operátorem v České republice, který vznikl 1. července 2006 spojením nejvýznamnějšího provozovatele pevných linek, ČESKÉHO TELECOMU, a.s., a nejsilnějšího mobilního operátora, Eurotel Praha, spol. s r.o., do jedné telekomunikační společnosti. –Společnost dnes provozuje téměř osm miliónů mobilních a pevných linek, což z ní činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb na světě. –Telefónica O2 Czech Republic nabízí nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice. Mimořádnou pozornost věnuje především datové a internetové oblasti. Společnost provozuje nejrozsáhlejší pevnou a mobilní síť včetně unikátních sítí 3. generace – datovou síť CDMA a síť UMTS, která umožňuje přenos dat, hlasu, obrazu a videa. Telefónica O2 Czech Republic nabízí také největší síť WiFi hotspotů v zemi. –Telefónica O2 Czech Republic je držitelem několika ocenění kvality, např. ISO 9000:2000, ISO 14001:2004, ISO 27001:2005, OHSAS 18001:1999, Recognised for Excelence in Europe a Podnik podporující zdraví.

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 6 Okno do společnosti (4/5) V rámci mezinárodní skupiny Telefónica patří Telefónica O2 Czech Republic ke skupině Telefónica O2 Europe. –Společnost Telefónica O2 Europe zahrnuje kromě sítí mobilních operátorů ve Velké Británii a Irsku i fixní a mobilní sítě v Německu, České republice a na Slovensku. Všichni tito operátoři se vůči svým rezidenčním zákazníkům prezentují pod značkou O2. –Telefónica O2 Europe je vlastníkem 50 % podílu ve společných podnicích Tesco Mobile ve Velké Británii a Tchibo Mobilfunk v Německu. Zároveň je 100 % vlastníkem společnosti Be, vedoucího poskytovatele fixních širokopásmových služeb ve Velké Británii. –Do skupiny navíc patří i operátor fixních a mobilních služeb na ostrově Man – společnost Manx Telecom a společnost O2 Airwave, která dodává zabezpečenou digitální komunikaci složkám záchranného systému a dalším veřejným organizacím.

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 7 Okno do společnosti (5/5) Telefónica O2 Europe je součástí skupiny Telefónica a sídlí ve Slough ve Velké Británii, má 37 milionů zákazníků fixních a mobilních služeb. –Společnost Telefónica je z hlediska tržní kapitalizace jednou z největších telekomunikačních firem na světě. Své obchodní aktivity zaměřuje především na služby pevné a mobilní telefonie, přičemž za klíčový nástroj k rozvoji obojího považuje širokopásmové připojení. –Společnost ve významném rozsahu působí ve 23 zemích světa a počet jejích zákazníků dosahoval v roce milionů. –Veškeré akcie společnosti Telefónica jsou kotované na burze a dělí se o ně více než 1,5 miliónu přímých akcionářů. Základní kapitál je v současnosti rozdělen mezi kmenových akcií obchodovaných na španělské burze (Madrid, Barcelona, Bilbao a Valencie) i na burzách v Londýně, Paříži, Frankfurtu, Tokiu, New Yorku, Limě, Buenos Aires a São Paulu.

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 8 Prostředí evropské excelence (1/4) EXCELENCE – Jaký je podle vás význam slova EXCELENCE ? EXCELENCI – Existuje nějaký návod jak v EXCELENCI dojít ? EXCELENTNÍ – Znáte nějakou společnost ve svém okolí, o které se dá říci, že je EXCELENTNÍ ? EXCELENCE – Jak se dá EXCELENCE hodnotit ?

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 9 Prostředí evropské excelence (2/4) Excelence je –(1) Výjimečnost v počínání si. –(2) Vynikající postupy v řízení organizace a při dosahování výsledků založených na souboru základních koncepcí, které zahrnují orientaci na výsledky, zaměření na zákazníka, vedení a stálost záměrů / cílů, management na základě procesů a faktů, angažovanost pracovníků, neustálé zlepšování a motivace, rozvoj vzájemně prospěšných partnerství, společenská odpovědnost organizace. –(3) Skutečně excelentními organizacemi jsou ty, které usilují být úspěšné u všech zainteresovaných stran (stakeholders) tím, čeho dosahují, jak toho dosahují a jak jsou v dosahování úspěšné.

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 10 Prostředí evropské excelence (3/4) Cesta k excelenci –Není jednoduchá (a už vůbec ne rychlá) –Nutná je velmi aktivní podpora všech aktivit managementem, zejména vrcholovým –Postupné kroky –Rozvoj procesního řízení, ale ne jen jejich popis –Důležité jsou dosahované výsledky –Vybudování fungujícího integrovaného systému řízení –Orientace do celé společnosti –Zaměření na účelnost, jednoduchost a efektivitu

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 11 Prostředí evropské excelence (4/4) Jak hodnotit excelenci –Hodnocení je buď objektivní nebo subjektivní. –Všechna známá hodnocení se potýkají s převahou hodnocení subjektivního. –Cílem různých hodnocení je co nejvíce subjektivní hodnocení korigovat objektivními přístupy. –Dobrou ukázkou jsou –Book of knowledge (Kniha znalostí pro hodnocení pomocí metodologie IxRS 7 ) –RADAR (Results-Approach-Deployment-Assessment and Review model pro hodnocení pomocí metodologie Model Excellence EFQM) –…

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 12 Mnoho možností přístupu (1/1) –Výběr záleží na každé organizaci. –Mnoho možností jak začít –Mezinárodní normy –Oborová doporučení –Modely úspěšnosti –Ratingové systémy –Jedná se o dlouhodobý program s přínosy ve střednědobém, spíše dlouhodobém horizontu. –Problematická podpora managementu s krátkodobými cíly.

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 13 Integrovaný systém řízení (1/1) ISO 9001:2000 ISO 14001:2004 OHSAS 18001:1999 ISO 27001:2005 Model excelence EFQM

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 14 Zkušenosti… (1/5) Vyberme si 8 koncepcí excelence Modelu excelence EFQM inspirující vedení (leadership) podpořené stálostí záměrů řízení firmy pomocí provázaných systémů, procesů a faktů zajišťování co největší účasti pracovníků, jejich rozvoj a angažovanost neustálé učení se, inovování a využívání příležitostí ke zlepšení rozvíjení a udržování partnerství přínosných pro obě strany snaha porozumět a reagovat na očekávání okolní společnosti dosahování výsledků uspokojujících všechny zainteresované strany vytváření trvalé hodnoty pro zákazníky

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 15 Zkušenosti… (2/5) Model excelence EFQM

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 16 Zkušenosti… (3/5) Model Workplace Health Promotion

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 17 Zkušenosti… (4/5) Kritéria v sebehodnocení dle Modelu excelence EFQM –1. Vedení –2. Politika a strategie –3. Pracovníci –4. Partnerství a zdroje –5. Procesy –6. Zákazníci – výsledky –7. Pracovníci – výsledky –8. Společnost – výsledky –9. Klíčové výsledky výkonnosti

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 18 Zkušenosti… (5/5) Hodnocení metodou RADAR (Results-Approach-Deployment-Assessment and Review) –Hodnocení v oblastech předpokladů –Přístup (solidní, integrovaný) –Aplikace (uplatněn, systematicky uplatňován) –Hodnocení a přezkoumání (měření, učení se, zlepšování) –Hodnocení v oblasti výsledků –Výsledky (trendy, cíle, porovnání, příčiny) –Rozsah (pokrytí oblastí, hodnost rozdělení)

Beseba - Manažerská výkonnost a konkurenceschopnost v prostředí evropské excelence Snímek 19 Děkujeme vám za pozornost!