 Návštěva Pardubického centra Evropské unie, kde jsme si také mohli prohlédnout nebo vzít letáky k dané akci.  Popřípadě byl u stolků personál, který.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Naučil jsem se....
Advertisements

ABSOLVENTI školního roku 2011/2012 Nedovol, aby tě strach z prohry vyřadil ze hry.
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Rozhovor s Bohem.
VÍTAJÍ VÁS VESMÍRNÍ LIDÉ
Zákon o sociálních službách
Koncepce zdravotní péče o bezdomovce
Základní škola Slavičín-Vlára Školní knihovna aneb naše Školní informační centrum.
Practice with the Conditional Change the following sentences to the conditional, according to the model. Vzor: Nemám peníze a nemohu si koupit auto. Kdybych.
„Jak ovlivňuje můj život současná technika“.
Den Země – svátek planety
Vysvětlení … problematiky života.
Copak nám nadělil rok 2008 V tomto roce jsme zažili mnoho nečekaných změn. Dokonce takových změn, že je nám mnozí můžou závidět, ale určitě se nechceme.
Slova Květiny.
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přeji Ti sílu všech živlů
Pošli toto srdíčko každému, koho bys v roce 2010 nechtěla ztratit.
Využití znalostí ze zkoušek ECDL v projektovém dnu.
Interkulturním vzděláváním a prožitkem k toleranci
Oceňování, vděčnost a zákon rozšíření a zákon rozšíření (Z knihy: Sanaya Roman Žít s radostí)
Národnostní menšiny v Evropě Znáš své sousedy? To je název projektu, který zpracovává třída 2.C pod vedením profesorek H. Syslové a L. Cihelkové. Dva.
B Ů H
Jezdi pouze po pravé straně vozovky. Smíme jezdit jen jednotlivě za sebou. Každou změnu směru jízdy musíš dát najevo zřetelným upažením ruky. Součástí.
Bůh rozdával, a takhle to dopadlo.
CHUDOBA.
DĚTI ULICE V NAIROBI Projekt je financován z prostředků Evropské unie a spolufinancován z prostředků vládního programu zahraniční rozvojové spolupráce.
Zeptej se sám sebe: „Mám utéct?“.
„Opravdový přítel je ten, kdo ti nabídne ruku a dotkne se tvého srdce“
ZMĚŇTE SVÁ PŘESVĚDČENÍ (Z knihy: Sanaya Roman Žít s radostí)
UŽ SE VYZNÁM V KNIHOVNĚ Knihovnická lekce s praktickým procvičováním získaných znalostí.
Pár vtípků.
ČÍNSKÉ PŘÍSLOVÍ.
Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst.
Pro svého miláčka na dobré ráno ….. Já a Ty Jsme my.
Nový pracovní řád pro naše zaměstnance
Životní Styl Mládeže(podle průzkumu) celkově bylo 144 tázaných průzkum probíhal od do téměř všichni odpověděli bez větších problémů autor.
Naše skutečná a online identita - bezpečný internet ZŠ a MŠ Město Touškov.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
ZAHRANIČNÍ PRAXE 2015 ERASMUS+. VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ RÁMEC ŠKOLY (ŠKOLA SI UDĚLALA SAMA SVOJE VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ) VYPLNĚNÍ PŘIHLÁŠEK – DOSTUPNÁ NA WEBU (KAŽDÝ.
1.
To k tobě promlová Bůh … prostřednictvím Ducha Svatého.
Moničce k narozeninám vše nejlepší a několik rad od Františka.
Plánování hodiny pozpátku Text: Ivan Klíma, Jak daleko je slunce Příprava hodiny literární výchovy pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ A. Studentka vyhledá text.
Deník Malého Poseroutky STARÁ ŠKOLA Jeff Kinney. Úvod Toto je nejnovější kniha od Jeffa Kinneyho – desátá z této série Každá kniha bude světovým bestsellerem.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMY - lidské sídlo, město, vesnice
Byl jednou jeden mladý pár s chlapcem ve věku 12 let.
„KAREL IV. A JEHO MOST“ - divadelní představení
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
Problematika návykových látek u žáků středních škol
Všichni o ní mluví, ale víme, jak opravdu vypadá? Školní inkluze
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Rozhovor s NÍM.
Naučil jsem se....
VÍTAJÍ VÁS VESMÍRNÍ LIDÉ
Practice with the Conditional
Odvrácená strana Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Rozhovor s NÍM.
Poznávací schopnosti , vnímání - zrakové, sluchové
Drogy dnešní doby Študáci.
Rozhovor s NÍM.
Rozhovor s NÍM.
Bůh rozdával, a takhle to dopadlo.
Zdálo se mi, že jsem měl rozhovor s Bohem ...
Fenomenální ženě! Zjistila jsem, že cokoliv se stane, jakkoliv zlé se to zdá - život jde dál a zítra to bude lepší.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Transkript prezentace:

 Návštěva Pardubického centra Evropské unie, kde jsme si také mohli prohlédnout nebo vzít letáky k dané akci.  Popřípadě byl u stolků personál, který nám poskytl doplňující informace.

 Ze začátku jsme byli seznámeni s pravidly knihovny a zacházením s knihami.  V nabídce k zapůjčení nám byly nabídnuty tyto živé knihy: 1) Nevidomá studentka 2) Transvestita a gay 3) Herec – bezdomovec 4) Posttraumatik 5) Policista 6) Bývalá narkomanka

 byli jsme rozděleni do skupin po 4 a zjišťovali jsme, jaký je život s daným handicapem  knihu jsme měli zapůjčenou na 30 minut  byly celkem 2 čtení, po kterých nás čekalo vyplnění dotazníků

Nevidomá studentka Předsudky: - Nevidomí jsou hloupí. - Nevidomí bývají zlí a zapšklí. - Nevidomí se neumí hezky obléknout. - Nevidomí jsou nesamostatní. - Nevidomí nemohou prakticky nic - sport, zábava, práce jsou pro ně tabu. Zjistili jsme: - jak se se svým životem vyrovnala - jak je schopná ovládat speciální mobil, počítač, hodinky nebo jak rozeznává bankovky

Transvestita a gay Předsudky: - Transvestitům jde jen o sex. - To tě přejde. - Musíš narazit na toho správného a on tě z toho dostane. - Gayové nemůžou žít normální život. - Transvestita je schizofrenik. Zjistili jsme: - vlastním jménem Karel - je HIV pozitivní - náznaky se začaly objevovat v období dospívání - je to pro něho přirozené, stejně jako jeho oblékání a líčení - prošel si i zkušenostmi narkomana, bezdomovce - je rád, že takový je

Herec – bezdomovec Předsudky: - Bezdomovci se nemyjí, a proto smrdí. - Bezdomovci spí pod mostem, válejí se na ulici a znečišťují prostředí. - Bezdomovci nechtějí pracovat, jsou líní a okrádají náš stát o peníze. Zjistili jsme: - bezdomovců jsou 2 základní kategorie: 1.Ti, co se snaží žít normálně a znovu se začlenit do společnosti. 2.Ti, co žebrají a zneužívají svého postavení.

Posttraumatik Předsudky: - Lidé po úrazu jsou zlí a zapšklí. - Neumí si dělat legraci a nemají smysl pro humor. - Lidé po úrazu jsou chudáci. - Jen přežívají svůj čas. - Blázni ostatním jen ublíží. - Pozor na ně! Lidi s omezenou pohyblivostí by tento stát neměl zaměstnávat. Zjistili jsme: - vlastním jménem Adam - srandu si dělá stále ze všeho - bez problémů ovládá mobil - už 5 let má přítelkyni - rád chodí na diskotéky - mluví anglicky

Policista Předsudky: - Pouze obtěžují okolí. - Umí jen dávat pokuty a botičky za špatné parkování. - Jsou hloupí. Zjistili jsme: - Aby se člověk stal policistou, musí mít minimálně středoškolské vzdělání. - Mluvil spíše o prevenci zločinnosti než o policistech samých.

Bývalá narkomanka Předsudky: - Narkomani jsou nehygieničtí. - Jde jim jen o svou denní dávku. - Kvůli drogám kradou. - Své okolí pouze ničí. Zjistili jsme: - odpor vůči drogám nepociťuje - začalo to opíjením v 11 letech - krást nezačala jen díky svému strachu - občas si „zahulí“ - snaží si dodělat maturitu

 Všichni jsme měli mnoho otázek, avšak knihy nám na všechny odpověděly a snažily se nám popsat svůj život.  Každý náruživě naslouchal, i když sám(a) byl(a) po úrazu ruky.  Máte-li zájem dozvědět se více, můžete Živé knihy zkontaktovat na:

 Na závěr jsme se chtěli vyfotit všichni se všemi živými knihami, ale část z nich nám odešla již na oběd a tak jsme se alespoň rozloučili s Adamem.