Vrstevnice čára spojující místa se stejnou nadmořskou výškou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

GEORELIÉF = zemský reliéf  pevninský reliéf  podmořský reliéf.
TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU
Kótované promítání – procvičení
Využití výškových dat.
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
Geometrická podstata map
Česká republika Horopis I.
Mapa.
Ledovce Jan Dušek.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Amerika povrch.
Povrch ČR.
3.ročník Vypracovala: Mgr. Anna Emingerová
Česká republika Horopis II.
Autor: Petr Kinšt; Základní škola Školní, Chomutov 2009
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Trasování lesních cest
Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek,
Kartografie a topografie
Aplikace GIS 2 Tematické vizualizace - základy. Tematická vizualizace Zobrazíme geografické objekty, jevy tak, aby vynikla vlastnost, kterou chceme zkoumat.
1. Během jednoho oběhu kolem Slunce se Země otočí
Prezentace na téma - Obsah map
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se způsobem zaznamenávání nadmořské.
Kótované promítání – hlavní a spádové přímky roviny
Kótované promítání nad(před) průmětnou pod(za) průmětnou
Zeměpisná síť I. Jan Dušek.
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 10 Kvadratická funkce 2.
Eurasie Největší kontinent Hranice 2 světadíly Ural Emba Kaspik Kavkaz
Rozmanitost reliéfu v ČR
Výškopis, polohopis, popis VY_32_INOVACE_16 Sada 4
Pythagorova věta.
VY_52_INOVACE_03/2/24_ZEMĚPIS
Tvary zemského povrchu
EVROPA Povrch.
Povrch české republiky
Vzdálenost 2 bodů v rovině a v prostoru Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z6-002 Předmět ZEMĚPIS 6.ROČNÍK.
P RÁCE S MAPOU VELKÉHO MĚŘÍTKA Autor: Hana Brýdlová.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Podnebí Asie Mgr. Iva Roubalíková
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
Členitost a tvary povrchu
Geografická kartografie
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
Ústecký kraj.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Předmět: Zeměpis Ročník: 6. Tématický celek: Glóbus a mapa
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
Jaký je rozdíl mezi nížinou a rovinou
Jak na vrstevnice s pomocí aplikace LandscapAr
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Digitální modelování terénu
Transkript prezentace:

Vrstevnice čára spojující místa se stejnou nadmořskou výškou znázorňuje členitost reliéfu – tvar a výšku v mapě rozestup může být různý 2,5 nebo 10 m, ale i 100 n.200m Kóty – číslice, které znázorňují nadmořskou výšku

SP: Pracuj s mapou vrstevnic Pomůcky: okopírovaná mapa vrstevnic Jak se jmenují čáry, které popisují členitost reliéfu? Která místa spojují? Jak se říká číslicím, které vyznačují nadmořskou výšku? Jaká je vrstevnicová vzdálenost?

SP: pokračování 5. napiš nadmořskou výšku bodu C D E 6. Nejnižší bod cesty se skrývá pod písmenem ….. s nadmořskou výškou …….. 7. Nejvyšší bod cesty se skrývá pod písmenem …… s nadmořskou výškou …… 8. Urči, mezi kterými body jdeš do kopce, z kopce či po rovině. A – B B – C C – D D – E

Práce s vrstevnicemi - řešení místa se stejnou nadmořskou výškou kóty 10 m A 410 m n.m. B 425 m n.m. C 435 m n.m. D 415 m n.m. E 425 m n.m. 6. A 410 m n.m. 7. C 435 m n.m. 8. A – B – do kopce B – C - z kopce do kopce C – D - z kopce – rovina – do kopce D – E - do kopce z kopce