TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Advertisements

Množiny bodů dané vlastnosti
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Rytzova konstrukce elipsy
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Sčítání, odčítání, násobení a dělení úhlů (grafické)
Matematika Konstrukce úhlů 60°, 120°, 30°.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
Bodová konstrukce kuželosečky - elipsy
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: ELIPSA Anotace: pojmy - konstrukce.
Kuželosečky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Diferenciální geometrie křivek
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ELIPSA Elipsa je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných bodů – ohnisek ( F1 a F2) stálý součet vzdáleností, větší než vzdálenost ohnisek. Vzdálenosti.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Množina bodů dané vlastnosti
* Úhel Matematika – 6. ročník *.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_11.
POZNÁMKY ve formátu PDF
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Bodová konstrukce hyperboly
Matematická olympiáda 2009/10
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Elipsa 1.
Kružnice trojúhelníku opsaná
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Parabola.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Kruh, kružnice Základní pojmy
Neznámý útvar ukrytý v mezikruží
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Bodová konstrukce hyperboly
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Množina bodů dané vlastnosti
HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Základní konstrukce Kolmice.
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
Kružnice III. třída.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Konstrukce trojúhelníku
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: 04.5.2012 Třída: 8 - 9 HYPERBOLA Anotace: pojmy - konstrukce

DEFINICE HYPERBOLY Hyperbola je množina všech bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů této roviny stálý kladný rozdíl vzdáleností menší než vzdálenost daných bodů. Podobně jako u elipsy nazývame oba pevné body ohniska, označujeme je F1, F2 a střed úsečky F1F2 je středem hyperboly. Vzdálenost |SF1| = |SF2| ohnisek od středu hyperboly se nazývá lineární výstřednost a značí se e. Konstantní rozdíl vzdáleností je hlavní osa hyperboly a značí se 2a. Velikost úsečky |SA| = |SB| = a je hlavní poloosa hyperboly.

KONSTRUKCE HYPERBOLY Proveďte bodovou konstrukci hyperboly, jsou-li dána ohniska F1, F2 a rozdíl průvodičů jejich bodů (|F1F2|=4, 2a=2). Stejně jako u elipsy sestrojíme nejprve vrcholy A, B hyperboly. Platí: |F2A|-|F1A|=|F2A|-|F2B|=|AB|=2a |F1B|-|F2B|=|F1B|-|F1A|=|AB|=2A Další body hyperboly sestrojíme takto: Na polopřímce opačné k F2F1 zvolíme libovolný bod R. získáme úsečky AR, BR jsou poloměry kružnice k1, k2 o středech F1, F2 a kružnici k´1,k´2 o středech F2 a F1. průsečíky M1, M2 popř. M3, M4 kružnic k1,k2, popř. k´1, k´2 jsou body hyperboly, neboť rozdíl průvodičů vyhovuje její definici: |AR|-|BR|=|AB|=2a. Vzniklé body spojíte křivítkem.

SESTROJENÁ HYPERBOLA DLE. ZADÁNÍ