Za tajemstvím nákupního košíku Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 12/11/2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novinky v řízení zásob 2008 Martin Schlosser Skalský Dvůr
Advertisements

Optimalizace stavu zásob
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Aby vás e-zákazníci Jan Tuček. 3 Komunikace, zákaznický přístup 3 Komunikace, zákaznický přístup Zákazníci e-shopů vás nebudou pokud jim nenaplníte 3.
Veronika Flíčková KS Česká Lípa 2.ročník
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
O co se jedná? Státu trvá 3 – 6 měsíce než DPH vrátí Často vrácení předchází finanční kontroly atd. Exportérům a firmám nárokujícím si velké odpočty DPH.
HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
„Z retailu do e-commerce a zpět“ … více otázek než odpovědí… Jitka Dvořáková.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mapa českého Internetu je zčásti přepsána: Malí, velcí a světoví Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 20/11/2008.
Propagace ve firmách Zlínského kraje
Mikroekonomie I Platební bilance a obchodní bilance Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
M ULTIKANÁLOVÝ PRODEJ V Č R A Z AHRANIČÍ PÁR ČÍSEL NA ÚVOD Ondřej Klega ACOMWARE s.r.o. ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Myslivecké potřeby Janák Firma vznikla v září roku 2012.
Mobilní Marketing. Co je Mobilní Marketing? Všechna řešení, která využívají nástrojů mobilní komunikace pro komunikaci s uživatelem a zákazníkem. SMS,
Seznam.cz – závazek úspěchu? … najdu tam, co neznám ! Tomáš Búřil,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Strana 1 RM-SYSTÉM tradice, jistota a spolehlivost Investiční příležitosti pro drobné investory Jan Sochor Předseda představenstva RM-SYSTÉM,
TRIBUNA ČESKÉHO OBCHODU TZB 2011 – HOTEL CLARION, 29.BŘEZNA 2011 MICHAL ŠUSTR COUNTRY MANAGER pro ČESKO, SLOVENSKO a MAĎARSKO ARISTON THERMO CZ s.r.o.
8 Případové logistické studie Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc. Ing. Martin Stávek Katedra jakosti a spolehlivosti strojů Technická fakulta.
Finanční analýza říjen 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060318
INTERNETOVÝ OBCHOD S POČÍTAČOVÝMI KOMPONENTY. PŘEDSTAVENÍ SKUPINY Zuzana Malaníková Ondřej Břížek Aleš Pěnkava Jiří Vávra Jaromír Veber.
Tak zase máme před volbami. Když se tak dívám v televizi na ty předvolební debaty, tak nevěřím svým očím, co se dá všechno naslibovat. Skoro modré z nebe.
Internetová reklama očima uživatele dnes a zítra Jan Makovička Ringier ČR a.s. Klub WebTop100,
České eshopy pod drobnohledem Tomáš Hodboď, CEO Heureka.cz
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Supermarket Informační Systém Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
Investiční pobídky. ► Investiční pobídky začaly být v ČR poskytovány investorům od roku Jsou realizovány MPSV, MPO a Agenturou na podporu podnikání.
Podnikatelský záměr Název prodejny: Sweet Cupcakes
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Vyledávání na internetu (18). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
… najdu tam, co neznám! Měření efektivity PPC reklamy.
Zahraniční obchod Význam, formy a členění. Obsah výkladu Význam zahraničního obchodu Formy zahraničního obchodu Členění zahraničního obchodu Otázky a.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
Bradáčová, Šaková.  Velmi jednoduchá stránka, jejímž účelem není přímá podpora prodeje zboží, ale marketingová komunikace.  Technické problémy: 
Formy konkurence v tržní ekonomice - monopolistická konkurence M. MokrýC2A.
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
"Neratovice: podpora místních podniků v zakázkách malého rozsahu" Databáze podnikatelských subjektů.
Hospodaření obcí v roce 2016
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Büroprofi s.r.o. – České Budějovice
Webová stránka, nástroj pro komunikaci a distribuci
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Životní cyklus organizace
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Dopady oslabení kurzu na ceny potravin a české zemědělství
Prezentace obchodního plánu
Oblíbený platební nástroj
Název společnosti Obchodní plán.
Úvod od MS Dynamics NAV Příklad nad podej a následky tohoto procesu v systému (sklad, položky zákazníka a věcné položky ( finanční transakce na účtech.
Prezentace obchodního plánu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SHOPPER TRENDY SNÍDAŇOVÝ WORKSHOP
Transkript prezentace:

Za tajemstvím nákupního košíku Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 12/11/2009

Agenda  Stalo se, stane se: události v e-komerci za poslední rok  Vědí vůbec, co dělají?  Nahlížíme do nákupních košíků

Stalo se: obři a legendy  Mall.cz: návrat z velkého výletu, zjednodušení, změna modelu. Co zahraniční dcery?  Kasa+Obchodní-dům.cz: Arca – HP Tronic (?)  Alza.cz: celkem nevzrušená jednička  Aukro otevírá Aukro Shopy, zájem slušný i přes tvrdé podmínky  Víceméně zánik skupiny obchodů Vltava, zbývá Cybex  Vivantis expanduje doma, Parfums v zahraničí Přes krizi zažívá toto odvětví stále výrazný růst a navyšuje svůj podíl na trhu!

Stalo se: stačí deset tisíc e-shopů?  Počet e-shopů na cz Internetu překročil , každý den vznikají desítky (!) nových  Zásadní role Zboží.cz, o něco menší Heureka.cz  Stále vítězí nejnižší cena; žádná možnost zdražování, naopak marže setrvale klesají Cílový stav českého e-shoppingu: shopů?

Stane se?  Krize zamrazila apetit velkých investorů  Každý se dívá na „bottom line“; neprofitabilní firmu nikdo nechce  Pro angel investory je e-komerce příliš „tough business“  Příští rok bude bez velkých investičních příběhů, mohou se slučovat konkurenti  Naučí se e-retaileři skutečnému řemeslu?

Vědí vůbec, co dělají?  Průměrná míra konverze je 0,5%!! (David Špinar, H1).  Dvě třetiny prokliků zajišťuje 4% (nemajetných) uživatelů Internetu  84% lidí nekliká na odkazy.  Úkol dne: a) překlopit katalog od dodavatele, b) snížit ceny pod konkurenci, c) být první na Googlu/Seznamu. Takto se dělá internetová komerce? Neutíká nám něco?

Vědí vůbec, co dělají? Který provozovatel internetového obchodu zná:  Sociodemografický profil svých zákazníků?  Rozložení nákupů (cena, počet kusů, marže), rozvrstvení míry profitability?  Výnosnost zboží na homepage a hlavních stránkách kategorií?  Své „bad customers“?  (... A tak dále, a tak dále...)

Za tajemstvím nákupního košíku  Čísla z nákupů u 10 významných českých e-shopů  Celkem přes nákupních operací  Mix sortimentních komodit: kosmetika, drogerie, knihy, hudba, oblečení, elektro  Nelze bohužel uvést jména e-shopů, podstatné jsou statistické souhrny

V práci nebo doma? (v práci.)

V košíku mám... mohlo by to být lepší - Nadpoloviční podíl nákupů s 2 a více kusy zboží Ovšem: hypermarkety uvádějí průměrně 8 kusů zboží v košíku.

Po přepočítání na kusy zboží... - Jednokusoví jen 17% všeho zboží (tj. tržeb, profitu!) Rekordman měl v košíku 53 položek... Co dělají e-shopy pro navyšování počtu položek? (Skoro nic)

Hodnoty nákupů: magická tisícikoruna Incentiva v podobě poštovného zdarma je zásadní Nicméně e-shopy málokdy využívají cokoli jiného (slevy, kupóny..)

Převedeno na finance je to ještě zřetelnější Košíky do 500 Kč tvoří 21% všech nákupů, ale jen 4,6% příjmů Košíky do 1000 Kč tvoří 51% všech nákupů, ale jen 20% příjmů

Ještě jedno svědectví o plných košících Rozpětí Položek Pr.cena C/ks , , , , , a více6,

Nakonec: Praha, půl království? Hodnoty průměrných nákupů v jednotlivých krajích Kromě Prahy není zcela přesné kvůli překryvu PSČ

Děkuji za pozornost!