Síly v místě pozednice Od krokví zde vznikají jak svislé složky síly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Ztužující věnce ST14 Ing. Naděžda Bártová.
Advertisements

VÝKRES KROVU - SEDLOVÁ STŘECHA
Ocel jako stavební materiál
VY_32_INOVACE_36_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip dřevěných stropů
Princip monolitické konstrukce
Rozdělení stropních konstrukcí
Železobetonová stropní konstrukce vylehčená keramickými tvarovkami
Název operačního programu:
Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_36_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Panel – montovaný železobetonový prvek
Krovy 225 Katedra pozemního stavitelství, Fakulta stavební Ostrava
řešení různých typů šikmých střech
VY_32_INOVACE_34_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_13 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Téma: Tesařské konstrukce POS 2
Stropní konstrukce klenuté
Stropní konstrukce a ztužující věnec
VY_32_INOVACE_35_05 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Půda nebo podkroví Dříve nebyl častý požadavek na využití prostor pod střechou Proto zůstala půda bez provozu, nebylo nutno řešit omezení konstrukce krovu.
VY_32_INOVACE_34_08 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Schéma krovu. Schéma krovu krokev Základní prvek krovu Osazeny v osové vzdálenosti 800 –1000 (1200)mm Osedláním připojené k pozednicím či vaznicím.
STAVEBNICTVÍ Pozemní stavby Zámečnické práce (STA39)
Fošnový strop Princip stejný jako u klasického dřevěného trámového stropu polospalného Masivní trámy jsou nahrazeny užšími a vyššími fošnami (80/160 –
VY_32_INOVACE_34_18 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip vložkových stropů (miako)
Trámové a žebrové žb. monolit stropy
Princip zakreslování žb. monolit stropů
Princip spřažené konstrukce
VY_32_INOVACE_34_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_20 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Zobrazení ležaté stolice
VY_32_INOVACE_34_06 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE _34_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_02 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE 34_04 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_36_01 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Cíle zobrazení Stavební výkresy – zobrazení prostorové konstrukce stavebního objektu na výkres - do.
Účel Základní spojení „dřeva“ – jednotlivých prvků krovu prostřednictvím správného vytvarování spojovaných prvků Tesařské vazby lze doplnit pro zvýšení.
Nejdůležitější část střechy?
Keramika Keramické tvárnice jsou cihlářským výrobkem s pórovitým červeným střepem. Základní surovinou pro výrobu jsou vhodné cihlářské hlíny (jíly, slíny).
Definice pultového vikýře
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Princip bedničkového stropu
VY_32_INOVACE_34_12 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_03 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip řešení Uvažujeme se střešními rovinami stejného sklonu
VY_32_INOVACE_34_07 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_14 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_34_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Opravy šikmých střech Střední odborná škola Otrokovice
Výkres skladby stropních prvků
VY_32_INOVACE_34_15 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_35_09 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Princip stojaté stolice
VY_32_INOVACE_34_11 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Účel Architektonický – kombinace sedlové střechy s polovalbami zajímavě dotváří výraz objektu Konstrukční - valbové střechy se vyznačují větší tuhostí.
Zobrazení plné a prázdné vazby
Účel tesařských konstrukcí
VY_32_INOVACE_35_17 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad jednotlivých druhů materiálů, vodorovné.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo DUMO7.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky šikmých střech vaznicových.
Technická dokumentace staveb
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad technologie montovaných skeletových staveb.
Pionýrů 2069, Frýdek-Místek IČ
Autor: Ing. Matějovičová Věra
Transkript prezentace:

Síly v místě pozednice Od krokví zde vznikají jak svislé složky síly - přenesou se do zdiva Tak i vodorovné síly které nutno zachytit a zabránit „vybočení, příp. pootočení“ pozednice

Řešení v klasických plných vazbách Kleštiny

Novodobé konstrukce S vyloučením klasických plných vazeb se projevuje i absence vazních trámů, do kterých se prostřednictvím kleštin vodorovné síly přenášely Proto je nutno hledat jiná technická řešení Snahou je vodorovné síly přenést do stropní konstrukce

Kotvení do ztužujícího věnce Obvyklé řešení Při betonáži ztužujícího železobetonového věnce se osadí budoucí kotvy např. ve formě trnů ze závitových tyčí Pozednice se osadí na tyto trny a přikotví Spolehlivé řešení pro kompaktní, nepřerušené věnce Účinnost klesá s délkou stěny (čím více se věnec vzdaluje od čtvercového půdorysu). Ještě lepším půdorysem je kruh

úkol Graficky vyjádřete – nakreslete – řešení popsané v předchozím snímku

Šikmé táhlo Zakotvení pozednice do žb., dřevěné stropní konstrukce ocelovým táhlem pod úhlem 45-60°. 1. etapa – při betonáži stropu nutno osadit spodní část kotvy (např. betonářská ocel 16 mm) 2. etapa – při montáži krovu se pozednice spolehlivě obejme pásovinou (přibije se) např. průřezu 5x 40 mm. Pásovina se svaří s kulatinou osazenou ve stropní kci.

Šikmé táhlo - polemika Spolehlivé řešení, účinnost klesá s výškou nadezdívky a s ostřejším úhlem táhla Táhlo překáží v interiéru Lze zabudovat do štítové stěny Lze zabudovat do střední nosné stěny či příčky Lze využít jako prvek interiéru

úkol Graficky vyjádřete – nakreslete – řešení popsané v předchozím snímku

Masivní konzola Pokud nevyhovují předchozí řešení Sloupek z ocelového válcovaného I,U,L profilu se zabuduje do nadezdívky tak, že těsně přiléhá k pozednici a lze tuto přikotvit. Ocelový sloupek musí být ukotven ve stropní kci či ztužujícím věnci tak, že přenese daná zatížení Sloupek se chová jako konzola (svislá)

úkol Graficky vyjádřete – nakreslete – řešení popsané v předchozím snímku Kde se může vyskytnou uvedená potřeba řešení kotvení pozednic uvedeným způsobem?

ůkol Graficky vyjádřete – nakreslete – řešení popsané v předchozím snímku. Kdy může nastat uvedená situace.

zdroje Vlastní