NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Advertisements

Future tenses – budoucí časy
NEPŘÍMÁ ŘEČ Vypracovala: Mgr.Silvie Reitharová
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Modální- způsobová slovesa
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_425_Budoucí čas AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Podmínkové věty – typ 0, 1, 2, 3.
Podmínkové věty -Conditionals-.
CONDITIONALS revision
Předmět a očekávaný výstup
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Linking Words and phrases
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Second Conditional – tvar a použití
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Third Conditional – tvar a použití
Predictions We will definitely use / do / buy / have…. We will probably use / do / buy / have…. We may / might (not) use / do / buy / have…. We probably.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Making predictions – how sure you are will definitely (100% sure) It will definitely happen. will almost probably It will almost probably happen. is /
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_421_Zájmena osobní AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Future time clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
First Conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
First Conditional Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ17 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_440_Složeniny se SOME, ANY, NO a EVERY AUTOR: Ing. Magdalena.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_434_Předpřítomný čas (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Zero conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_10.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_433_Vyjadřování budoucnosti AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Záporné otázky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_427_Zájmena neurčitá a ukazovací AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_60.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Podmínkové věty První kondicionál – 9.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_423_Přítomný čas prostý 2 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
V angličtině vlastně neexistuje něco jako 'budoucí čas', je jen několik způsobů vyjádření budoucnosti. Dnes se podíváme na budoucí čas tvořený pomocí slovesa.
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_56 Jméno autora: Mgr. Barbora Studena Název.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ First conditional Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
FIRST CONDITIONAL – PRVNÍ PODMÍNKA. Tvoření: If + present simple, will + sloveso Příklad: If it doesn't rain tommorow, I will visit my friend. (Jestli.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné AUTOR. Mgr
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Reálné podmínkové souvětí - budoucí
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32_INOVACE_438_Podmínkové věty (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK, DATUM: 9., 3. 5. 2012 VZDĚL. OBOR, TÉMA: Anglický jazyk, Podmínkové věty ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4

Anotace: Materiál určený pro žáky základní školy v předmětu anglický jazyk k prezentaci na interaktivní tabuli či dataprojektoru. Jedná se o přehled podmínkových souvětí, výklad a příkladové věty.

Podmínkové věty CONDITIONAL CLAUSES Vedlejší podmínkové věty (kondicionály) bývají v angličtině uvozeny spojkou IF. Dělíme je na: nultý kondicionál (Když potřebuji peníze, zajdu do banky.) první kondicionál (Jestli bude zítra pršet, zůstaneme doma.) druhý kondicionál (Kdybych měl čas, učil bych se AJ každý den.) třetí kondicionál (Kdyby se býval více učil, tak by tu zkoušku udělal.)

Nultý kondicionál ZERO CONDITIONAL vyjadřuje stálé pravdy. Používáme ho, když chceme říct, co děláme, když ... vedlejší podmínková věta bývá uvozena spojkou IF, kterou můžeme přeložit jako když, kdykoliv, vždycky když, jestliže, -li obě věty, hlavní i vedlejší, bývají v přítomném čase prostém (protože se jedná o stálé pravdy) IF = když

Zero conditional Když potřebuji peníze, jdu do banky. vedlejší podmínková věta hlavní věta If I need money, I go to the bank. přítomný čas If you want to get good marks, you must study. Jestliže chceš dobré známky, musíš se učit. If I’m hungry, I have something to eat. Vždy když mám hlad, dám si něco k jídlu. It is dangerous to drive if you drink alcohol. Je nebezpečné řídit, když piješ alkohol.

První kondicionál FIRST CONDITIONAL používáme pro reálné, možné podmínky. Říkáme, co uděláme, jestli ... nejčastěji tyto věty mluví o budoucnosti vedlejší věta bývá nejčastěji uvozena spojkou IF, kterou překládáme jako jestliže, jestli Hlavní věta je v budoucím čase, ve větě vedlejší se však užívá přítomný čas prostý! IF = jestliže

First conditional Jestli bude zítra pršet, zůstaneme doma. vedlejší podmínková věta hlavní věta If it rains tomorrow, we will stay at home. přítomný čas prostý budoucí čas If I need anything, you’ll help me. Jestliže budu něco potřebovat, pomůžeš mi. If that lion catches us, he’ll eat us. Jestli nás ten lev chytí, sní nás. If he isn’t hungry, he’ll leave us alone. Jestli nebude hladový, nechá nás na pokoji.

Druhý kondicionál SECOND CONDITIONAL použijeme, když mluvíme o nereálných věcech, o tom, co by bylo, kdyby... říká, co by se stalo, kdyby byla podmínka splněna (ale splněna není, takže se to nestalo) tyto věty mluví o přítomnosti. Věta hlavní užívá podmiňovací způsob (would), ve větě vedlejší je minulý čas IF = kdyby

Second conditional Kdybych měl čas, učil bych se AJ každý den. vedlejší podmínková věta hlavní věta If I had time, I would study English every day. minulý čas prostý podmiňovací způsob If I had a lot of money, I would buy a car. Kdybych měl hodně peněz, koupil bych si auto. (Ale peníze nemám, tak si auto nekoupím.) If I was hungry, I would have something to eat. Kdybych měl hlad, dal bych si něco k jídlu. (Ale hlad nemám, tak si nic nedám.) He would do it if they paid him well. On by to udělal, kdyby mu dobře zaplatili. (Ale on ví, že mu nezaplatí, tak to neudělá.)

Třetí kondicionál THIRD CONDITIONAL tyto věty mluví o minulosti ve větě hlavní bývá minulý podmiňovací způsob (would have + příčestí minulé), ve větě vedlejší bývá předminulý čas v češtině se takové věty používají jen málo IF = kdyby býval

Third conditional Kdyby se býval více učil, tak by tu zkoušku udělal. vedlejší podmínková věta věta hlavní If he had studied more, he would have passed the exam. předminulý čas minulý podmiňovací způsob If I had had a lot of money, I would have bought that house. Kdybych býval měl hodně peněz, byl bych si koupil ten dům. (Ale peníze jsem neměl, tak jsem si dům nekoupil.) She would have helped him if he had asked. Byla by mu pomohla, kdyby jí řekl. (Ale on jí neřekl a ona mu nepomohla.)

Srovnání If I am thirsty, I have some coke. - Když mám žízeň, piju kolu. (vždycky když, běžně, normálně) If I am thirsty, I'll have some coke. - Jestli budu mít žízeň, dám si kolu. (Možná si dám kolu, protože možná budu mít žízeň.) If I was thirsty, I'd have some coke. - Kdybych měl žízeň, dal bych si kolu. (Ale žízeň nemám a tak si kolu nedám.) If I had been thirsty, I'd have had some coke. - Kdybych býval měl žízeň, byl bych si dal kolu. (Jenže já jsem žízeň neměl, a proto jsem si kolu nedal.)

typ kodicionálu vedlejší podmínková věta hlavní věta první přítomný čas WILL druhý minulý čas WOULD třetí předminulý čas WOULD HAVE + done typ kodicionálu vedlejší podmínková věta hlavní věta první If you help me, I will do it. druhý If you helped me, I would do it. třetí If you had helped me, I would have done it.

Použité obrázky: www.office.microsoft.com