Vedoucí práce: PhDr. Irina Hobzová Student: Hana Stará, UČO:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Advertisements

Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
JAZYKOVĚDA, JAZYKOVÁ KULTURA, ŘEČ A JAZYK
SLOVNÍ PŘÍZVUK a ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
Jazykověda a její disciplíny
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_05_10 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_10 Zpracovala:Mgr.
STRUKTURA OSNOVY KURZU
Chyby českých studentů ve výslovnosti ruských redukovaných samohlásek
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Umělecký styl a odstraňování chyb při studiu češtiny jako cizího jazyka Karolína Štěpánková Západočeská univerzita v Plzni.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Zvuková stránka jazyka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.1.7.
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
RUSKO, RUSKÝ JAZYK A LITERATURA VE VĚDECKÝCH ODBORNÝCH STUDENTSKÝCH PRACÍCH Bc. Kateřina Konečná Ruská slovesa bít a být s předponami ve srovnání s češtinou,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
JAZYKOVĚDA JAZYKOVÉ PŘÍRUČKY
Fonetika (fóné – hlas, zvuk lidské řeči)
Slovní zásoba PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Dagmar Strejčková Kapitoly z lexikologie současné češtiny Kapitoly z lexikologie českého jazyka Dagmar Strejčková
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
E-learningový kurz pro examinátory zkoušky pro trvalý pobyt v ČR AUCCJ
Bp a Bk 2216 SPORTOVNÍ HRY I. základní výukový předmět pro studenty s tělovýchovným zaměřením se základními pohybovými předpoklady Studenti rozumí sportovní.
VÝUKA VÝSLOVNOSTI VE SKUPINÁCH RUSKY MLUVÍCÍCH STUDENTŮ
= prostředek lidské komunikace
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
HYPOTÉZY ● Hypotéza je tvrzrní (výrok) vyjařující vztah mezi proměnnými ● Hypotézy vychází z výzkumného problému. ● Hypotézy se stanoví na začátku výzkumu.
ZVUKOVÁ STRÁNKA JAZYKA 2
„Pomáháme imigrantům stát se našimi spoluobčany.“ Příprava učitelů na výuku češtiny jako cizího jazyka Mgr. Lenka Pavelková, MSc. 1.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
SPISOVNÁ VÝSLOVNOST ČEŠTINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Lucie Bušová. Dostupné z Metodického portálu
KVINTA. = VĚDA ZABÝVAJÍCÍ SE ZKOUMÁNÍM JAZYKA. Dělení podle: 1) jazyků, jimiž se zabývá (např. bohemistika, anglistika, romanistika, hungaristika, sinologie,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Zvláštnosti větné stavby Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Slovo a jeho význam: synonyma, antonyma, homonyma Tematická oblast:Česky jazyk.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_98  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Věta a výpověď Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiáluVY_32_INOVACE_III_Cj1_17 AutorDaniela.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Odpověď na tyto otázky nalezneš v jazykových příručkách.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Klára Osolsobě, Hana Žižková
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Mgr. Zbyněk Zeman, ZŠ a MŠ Staré Hobzí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Slabika jako opomíjená součást jazykového systému
Jazykověda a její disciplíny
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
Mgr. et Mgr. Pavel Římovský, Bc. Jaroslav Mudrák
Kapitoly z fonetiky a fonologie českého jazyka
JAZYKOVĚDA A JEJÍ DISCIPLÍNY
Název školy: Základní škola Netvořice
Název školy: Střední škola dopravy, obchodu a služeb
Čj literatura − VI. ročník
Jazykověda a její disciplíny
KURZY ČESKÉHO JAZYKA pro tzv. STÁŽISTY a POSTGRADUANTY
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Transkript prezentace:

Problémy s výslovností tvrdých a měkkých souhlásek ve výuce ruského jazyka Vedoucí práce: PhDr. Irina Hobzová Student: Hana Stará, UČO: 318762 Obor: Lektorství cizího jazyka – ruský jazyk a literatura

Literatura AVANESOV, RUBEN IVANOVIČ. Fonetika sovremennogo russkogo literaturnogo jazyka. Moskva : Izdatel'stvo Moskovskogo universiteta, 1956. AVANESOV, RUBEN IVANOVIČ. Russkoje litraturnoje proiznošenije. Moskva: Prosvšenije, 1972. 48 s. LÍZALOVÁ, LJUBOV. Upražněnija po fonetike sovremennogo russkogo jazyka. Brno: Masarykova univerzita, 1990. 78 s. ISBN 80-210-0175-5. ROMPORTL, MILAN. Stručná fonetika ruštiny. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1973. 175 s. 17-162-73. OLIVERIUS, ZDENĚK F. Fonetika russkogo jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974. 161 s. VYČICHLOVÁ, E. a kol. Korektivní kurz ruské výslovnosti. 2. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2004. 107 s. 80-7043-310-8. GORBAČEVIČ, K. Slovar trudnostej sovremennogo russkogo jazyka. Moskva: Izdatělstvo Norint, 2003. 512 s. 5-7711-0160-5. MASLOVSKAJA, L. M. Fonetičeskije upražnenija po russkomu jazyku dlja čechov. Moskva: Izdatel'stvo Moskovskogo universiteta, 1960. 44 s. BRYZGUNOVA, E. A. Praktičeskaja fonetika i intonacija russkogo jazyka. Moskva : Izdatel'stvo Moskovskogo universiteta, 1963. 308 s. Kolektiv autorů. Příruční mluvnice ruštiny 1, hláskosloví a tvarosloví. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1976. 588 s.

http://www.portal-slovo.ru/philology/37379.php http://fonetica.philol.msu.ru/index1.htm http://mylearn.ru/kurs/6/248 http://sipiko.narod.ru/exam/ ryaz fonetika.htm

Osnova Bakalářská práce se bude skládat z teoretické a praktické části. Teoretická část: Ruský hláskový systém. Souhlásky. Teorie správné výslovnosti měkkých a tvrdých ruských souhlásek, souhlásky ж, ш, ц, щ, ч, й, л atd. Praktická část: Rozbor nahraného zvukového materiálu studentů ruského jazyka, pokus o vymezení nejčastěji se vyskytujících chyb a problémů ve výslovnosti, pokus o určení jak a proč vznikají. Rozdílnost chyb při mluveném a čteném projevu.

Teoretická část Vymezení pojmu fonetika (Что такое фонетика и ее значение) Správná výslovnost v cizím jazyce (правильное произношение), речевой аппарат Система русских звуков (гласные и согласные звуки) Согласные звуки (твёрдые и мягкие, палатализация) Избранные согласные звуки - произношение Сравнение c чешским языком

Ukázka Na začátku svojí práce bych chtěla nejprve objasnit význam fonetiky a správné výslovnosti ve výuce cizích jazyků a zejména jazyka ruského. Fonetikou rozumíme popis zvukové stránky jazyka, bývá označována jako disciplína o zvucích jazyka, která sestavuje systém zákonů a pravidel výslovnosti těchto zvuků. Nesmíme ovšem zapomínat, že se fonetika zabývá také jevy jako je dynamika, rytmus a melodie řeči. Při výuce cizích jazyků bývá jedním ze závažných problémů právě správná výslovnost. Pokud chceme opravdu ovládat ruský jazyk, nestačí nám pouze mít bohatou slovní zásobu a znát význam slov, musíme se naučit také správné výslovnosti těchto slov, melodii, dynamice a rytmu ruského jazyka. Teprve potom můžeme běžně konverzovat v tomto jazyce. V současnosti se při vymezování úrovně znalosti cizích jazyků již velmi často vyskytuje požadavek správné výslovnosti daného jazyka bez cizího přízvuku. Každý jazyk je typický svými fonetickými zvláštnostmi.