ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 8 Ptačí strom Zpracovala dne 16. 12. 2014 Mgr. Andrea Költö (str.1 – 9) Možnosti využití artefiletiky pro rozvoj dětí a žáků s SVP při ZŠ Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 - cílové skupiny projektu „Škola pro všechny“, účastnících se projektové arteterapie v rámci realizace KA 1 projektu CZ.1.07/1.2.29/02.0012 Anotace, která je současně mottem (shodná pro všech 11 metodických listů): Není nutné vždy směřovat výtvarnou práci k výborně technicky propracovanému dílu, ale naopak se zaměřit na pocity, které děti a žáci při tvoření prožívají. Naučit je komunikovat s okolím prostřednictvím svých obrázků. Nabídnout jim možnost projevit své aktuální pocity a nálady do svých děl. Dát jim dostatek prostoru používat více smyslů při výtvarné práci (pracovat se sluchem, hmatem i čichem).
CÍL: PTAČÍ STROM ROZVOJ KOMUNIKACE POSÍLENÍ PSYCHICKÉ POHODY ROZVOJ MOTORIKY PRÁCE VE SKUPINĚ ORGANIZACE PRÁCE VNÍMÁNÍ DANÉHO PROSTORU SEBEPOJETÍ
MATERIÁL PAPÍR FORMÁT A4 NŮŽKY LEPIDLO PROVÁZEK SILNÁ JEHLA RŮZNĚ TÓNOVANÁ DÝHA ČERNÝ PAPÍR A0 CENTROPENY- ČERNÉ RŮZNÉ SÍLY
MOTIVACE HRA S MYŠLENKOVOU MAPOU NA TABULI NAPÍŠEME DO STŘEDU SLOVO PTÁČEK DĚTI REAGUJÍ A VYMÝŠLEJÍ SLOVA A VLASTNOSTI, KTERÉ V NICH TOTO SLOVO EVOKUJE. DALŠÍM ÚKOLEM BUDE VYMYSLET, JAKOU VLASTNOST BYCHOM SI RÁDI OD PTÁKŮ VYPŮJČILI.
PRACOVNÍ ČINNOST NA FORMÁT A4 SI DĚTI CENTROPENEM NAKRESLÍ JEDNODUCHÝ TVAR PTÁČKA A POMOCÍ SYMBOLŮ A TVARŮ ZAPLNÍ KRESBOU CELOU PLOCHU TĚLA PTÁČKA. HOTOVOU KRESBU POTÉ VYSTŘIHNOU. Z RŮZNĚ TÓNOVANÉ ODPADNÍ DÝHY VYTVÁŘÍ SPOLEČNĚ KMEN STROMU, KTERÝ LEPÍ NA ČERNÝ TVRDÝ PAPÍR FORMÁTU A0. KOLEM KMENU POTÉ VYTVOŘÍ POMOCÍ SILNÉ JEHLY OTVORY, KTERÝMI PROPLETOU PROVÁZEK KOLEM NALEPENÉHO KMENU. NA ZÁVĚR NALEPÍ DO VYTVOŘENÉHO KMENU VYSTŘEŽENÉ PTÁČKY. KAŽDÝ SI VYBERE MÍSTO, KTERÉ SE MU ZDÁ NEJVHODNĚJŠÍ PRO UMÍSTĚNÍ SVÉHO DÍLA.
ILUSTRAČNÍ FOTOGRAFIE Z vlastní tvorby s dětmi
ILUSTRAČNÍ FOTOGRAFIE Z vlastní tvorby s dětmi
ILUSTRAČNÍ FOTOGRAFIE Z vlastní tvorby s dětmi
ILUSTRAČNÍ FOTOGRAFIE Z vlastní tvorby s dětmi