Internetová reklama a reklama pro internetové stránky Školení Market Express
Druhy internetové reklamy Bannerová reklama Bannerová reklama reklama reklama PPC (Pay per click reklama) PPC (Pay per click reklama) Platba za pozici na klíčové slovo fulltext Platba za pozici na klíčové slovo fulltext Platba za pozici v katalogu („platím Seznamu“) Platba za pozici v katalogu („platím Seznamu“) Optimalizace stránek Optimalizace stránek
Možnosti zásahu populace
Časový náběh reklamy
Podíl hledání na internetu
Tržby z reklam na internetu 1.4 mld. Bannerová reklama 1.4 mld. Bannerová reklama 1.3 mld. Platba za pozici 1.3 mld. Platba za pozici „Platím Seznamu“, „Platím Centru“ 0.6 mld. Seznam 0.6 mld. Seznam 0.3 mld. Centrum 0.3 mld. Centrum 0.13 mld. Atlas 0.13 mld. Atlas 0.2 mld. PPC reklama 0.2 mld. PPC reklama 0.1 mld. reklama 0.1 mld. reklama 0.1 mld. Optimalizace stránek 0.1 mld. Optimalizace stránek
Efektivní uvažování firem Internetový projekt - Pevné měsíční náklady - Náklady na klienta - Aktuální tržby z klienta - Budoucí zvýšení tržeb z těch klientů, kteří se navrátí
Příklad výnosu internetového projektu Internetový projekt Pevné měsíční náklady – 2000Kč/měsíc Aktuální tržby z klienta – 4-8Kč „Kvalita“ návštěvníků – 1 ze 40 hledajících je klient Náklady na návštěvníka – podle typu reklamy Budoucí zvýšení tržeb z těch klientů, kteří se navrátí - +20% Výnos z jednoho návštěvníka – 4-8 / 40Kč = 10-20haléřů Počet návštěvníků na zaplacení pevných nákladů – min /měsíc
Reklama mimo internet Reklamu pro internetové stránky nebo služby je možné dělat i mimo internet Televizní reklama (Bóbika, Internet Express apod.) Tištěná reklama (reklama v novinách, letáky) Obchodní zástupci