Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Ing. Jaroslav Martinek Central MeetBike Expert Seminar 3. LEGISLATIVA.
Pěší provoz a cyklistická doprava ve městě
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rekonstrukce severních mostů
Ing. Jiří Nouza náměstek primátora hl. m. Prahy Zóny placeného stání.
s dopravní infrastrukturou
Pěší doprava v územním plánu Prahy – očekávání a naděje Michaela Valentová Ústav pro ekopolitiku, o.p.s., Praha 2, Kateřinská 26
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
VZTAH DOPRAVY A ÚZEMÍ doprava není základní funkce v území, ale je přitom velmi důležitá při tvorbě koncepce rozvoje města nejprve nutná analýza – vztah.
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
ČSN Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel,
ÚZEMNÍ PLÁN – PRŮZKUMY A ROZBORY část A1
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Dopravní a liniové stavby
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
DOPRAVNÍ PRŮZKUMY.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
Dopravní a liniové stavby
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Teorie dopravního proudu
Moderní cyklistická doprava
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Doprava a životní prostředí
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Doprava v klídku.
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 1 Úvod. Nízkoemisní zóna KLIMKOVICE 2 Úvod.
Úvod do pozemních komunikací
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Dopravní charakteristiky
Navrhování tunelových staveb
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Ing. Roman Vodný, Ph.D. ředitel odboru územního plánování MMR
Opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v kraji
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
MHD a její základní znaky
Plán udržitelné městské mobility Ústí nad Labem
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Transkript prezentace:

Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace 9 Vývoj měst, místní komunikace Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava

Vývoj zástavby obcí a dopravy Kostruma – vějířovitá síť komunikací

Vývoj zástavby obcí a dopravy Babylon – pravoúhlá síť komunikací

Vývoj zástavby obcí a dopravy Moskva – okružně radiální síť komunikací

Vývoj zástavby obcí a dopravy New York – šachovnicová síť komunikací

Vývoj zástavby obcí a dopravy Washington – hvězdicová síť komunikací s více jádry

Vývoj zástavby obcí a dopravy Brazilia – síť komunikací ve tvaru letícího ptáka

Vývoj zástavby obcí a dopravy Nový Jičín – přístup na náměstí úzkými uličkami

Schémata dopravních systémů radiální diametrální odsunutý diam.

Schémata dopravních systémů okružní radiálně okružní roštový s okružním

Schémata dopravních systémů tangenciální tangenciální roštový

Ostrava - Poruba

Řešení konfliktů pěších a automobilové dopravy Návrh ideálního města pro 50 000 obyvatel

Řešení konfliktů pěších a automobilové dopravy Kombinace radiální a obvodové dopravy

Specifika místních komunikací MK v zastavěném (městském) prostředí, které vymezuje prostor v určité urbanistické struktuře s dlouhodobým vývojem funkce dopravní, společenská, architektonická, vedení IS velké množství druhů dopravních prostředků vedení systémů veřejné dopravy kratší přepravní vzdálenosti - rychlost nemá vliv na úsporu času

Členění městské dopravy Podle: polohy zdroje a cíle cesty (V, R, T) přepravovaného (O, N) dopravního prostředku času (špičková, sedlová) účelu (práce, rekreace, sport, kultura, nákup …) počtu zdrojů a cílů v pohybu, v klidu

Schéma hierarchizace sítě místních komunikací

Příčný řez místní komunikací -

Faktory vzniku městské dopravy Městská doprava umožňuje plnění všech funkcí města. zdroj dopravy – místo vzniku přemísťovacích vztahů cíl ukončení (budova, okrsek..) přemísťovací vztahy – pěší cesty = přepravní vztahy Přidělením průměrného počtu osob (tun nákladu) na dopravní prostředky (obsazenost, vytíženost) zjistíme dopravní vztahy. Přidělením (výhledových) dopravních vztahů na dopravní síť dostaneme intenzity na síti (křižovatkách)

Dělba přepravní práce v osobní dopravě

Řešení konfliktů pěších a automobilové dopravy Radburský systém

Řešení konfliktů pěších a automobilové dopravy Organický systém

Obsluha z obvodu (Coventry) Vedení průjezdné a sběrné dopravy

Obsluha z obvodu (Coventry) Vedení autobusových linek MHD

Obsluha z obvodu (Coventry) Trasy pěších

Metody regulace dopravy Vytvoření zón kontrolovaného parkování Přerušení průjezdů oblastí – přístup pro cílovou dopravu (m. smyčková) Uzavření oblasti pro zbytnou dopravu (m. uzavřené oblasti) Zdržení pohybu dopravních proudů SSZ Výběr mýtného (city)

Prostředky regulace dopravy Přímé - zřizování pěších zón, obytných ulic - úprava organizace dopravy v pohybu - organizace statické dopravy - řízení provozu SSZ Nepřímé - preference MHD, zvýšení atraktivity MHD - rozložení počátku a konce pracovní doby - usměrněním investic - vytvoření dopravních koridorů - zpřísnění kontroly a postihů - propagace jiných druhů dopravy (pěší, cyklistická)

Příklady dopravně organizačních opatření Propustnost komunikační sítě (vyhrazené komunikace, jednosměrné režimy, omezení pohybů na křižovatce, zákazy zastavení a stání…) Parkování a odstavování vozidel (získání j. pruhů, úpravy způsobu parkování, vyhrazená stání, krátkodobá stání, záchytná parkoviště, systémy P+R, B+R, P+G, B+G, K+R Kvalita životního prostředí (vyhrazené komunikace, jednosměrný provoz, zákaz průjezdu oblastí, pěší zóny, zaslepení komunikací, zákaz vjezdu nákladním vozidlům) Prostředky telematiky (liniové řízení dopravy, varování před nehodami a kongescemi, informace o překážkách a povětrnosti, řízení na vjezdu, řízení tunelových technologií)

Obsluha stávající blokové zástavby