Nauka o podniku Seminář 9. Co je primární: nabídka nebo poptávka? Uveďte příklady. 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
OBCHOD A HOSPODÁŘSTVÍ Vyzkoušejte si samostatně obchodovat…
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_204.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Place – místo prodeje (distribuce)
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Řízení marketingu a aktivity v malém a středním podnikání „Každý malý podnik má jen jeden druh zboží – sebe sama, což může nabídnout kdokoliv jinde, jediné.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
2. Úloha marketingu ve firmě
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Marketingový plán Jak marketingově plánovat Příprava podkladůSestavení plánu Realizace plánu Cíle podniku Marketingové strategie Pozice produktu Marketingový.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
MARKETING Přednáška P
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketing farmářských produktů
Cenové strategie.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Nauka o podniku Seminář 9

Co je primární: nabídka nebo poptávka? Uveďte příklady. 2

3 ? Jaký je vztah marketingu a prodeje? –prodej je dílčí oblastí marketingu –marketing je nedílnou součástí prodeje –marketing je cizí název pro pojem prodej

Marketing Podniky se ve své činnosti musí orientovat na potřeby a přání svých zákazníků: –jejich potřeby musí zjišťovat (popř. vyvolávat) –a současně musí hledat způsoby, jak je uspokojovat. Tyto činnosti lze shrnout pod pojmem marketing. 4

5 ? Marketingový mix (4P) zahrnuje –výrobky, ceny, reklamu, servis –výrobky, ceny, propagaci, distribuci –výrobce, ceny, dodávky, komunikaci

6 Životní cyklus výrobku Uveďte příklady výrobků (ze současného trhu ČR), které jsou teď ve fázi: –uvedení na trh –růstu –zralosti –úpadku

7 Jaké existují přístupy k tvorbě cen?

8 ? Při tvorbě cen se podnik může orientovat –podle nákladů výrobků –podle poptávky po výrobcích –podle cen konkurence Uveďte příklady.

9 ? Nákladově orientovaná cena –se rovná variabilním nákladům na výrobek –se rovná fixním nákladům na výrobek –se rovná celkovým nákladům na výrobek –musí uhradit náklady na výrobek a příspěvek k zisku

10 ? Mezi způsoby nekalé konkurence nepatří: –dumpingové ceny –klamavá reklama –zvyšování cen.

11 ? Co je to public relations? –přímý prodej na vyhrazených místech seriozních specializovaných obchodů –vztah s veřejností, např. nezávislé bezplatné články v tisku o firmě –článek v tisku, který je dole nenápadně označen jako inzerce

Zkuste se zamyslet, jaké modifikace mobilních telefonů byste chtěli vidět na trhu? 12

Všechny činnosti a procesy v podniku jsou důležité. Jaké postavení a jaký význam má prodej pro celou organizaci? 13

Plánujete otevřít nový obchod s obuví ve Philadelphii (USA). Jak byste přistoupili ke zjištění tržní poptávky, nákupních zvyků obyvatelstva a kupní sily.

Definujte marketing. Čím se pojem marketing liší od prodeje? 15

Marketing Podniky se ve své činnosti musí orientovat na potřeby a přání svých zákazníků: –jejich potřeby musí zjišťovat (popř. vyvolávat) –a současně musí hledat způsoby, jak je uspokojovat. Tyto činnosti lze shrnout pod pojmem marketing. 16

Jaké činnosti zahrnuje pojem marketing mix? Proč se označuje jako „mix“?

18 Nové způsoby reklamy: Blogy, virální marketing, online hry, kontextová reklama, product placement, bluetooth marketing, human billboard.

S jakými neobvyklými metodami marketingové komunikace, akcí, reklamy jste se setkali v poslední době?

20 Otevíráte nové multikino ve městě. Jakým způsobem byste určili cenu vstupenky? Jak byste mohli diferencovat služby multikina? Zamyslete se nad tím, jak byste přistoupili k cenové diskriminaci různých skupin zákazníků?

21 Jaký typ distribuce byste použili pro prodej exotických čajů, horolezeckých bot a brousících strojů?

22 Uveďte příklady výrobku a služeb zaměřených na impulzivní kupní rozhodování a zvykové kupní rozhodování. Čím se liší přístupy ohledně jejich reklamy?

23 Jak byste přistoupili k reklamě pracího prášku; hraček?

24 Jak byste vylepšili českou reklamu?

25 Jaké marketingové cíle mají následující reklamy: –„Už jen pár výtisků Aha a mám maturitu!“ (Aha) –„Nepodepsal.“ (Vodafone) –„Co když se budete muset stěhovat?“ (Škoda) –„Jakýkoliv důvod je dobrý.“ (Třiďte odpad)

26 Uveďte příklady marketingových komunikací, které firmy používají za účelem čistě prosazování se a získávaní jména.

27 V čem jsou rozdíly výrobkových strategií Nokia a Sony Ericsson?

28 Jakou cenovou strategií mají následující značky: LG, SONY a Apple? Proč jsou jejich strategie rozdílné?

29 Jaké distribuční strategie mají značky Johnsson & Johnsson a Avon. Proč jsou jejich strategie rozdílné? Čím celkově se liší marketingové mixy těchto dvou znáček?

30 Dostali jste za úkol připravit plán prodeje deštníků v Tescu v příštím měsíci. Jak budete postupovat?

31 Prodáváte čističky odpadních vod. Jak byste přistoupili k odhadu svého tržního podílu v ČR? Proč byste tuto informaci potřebovali?

32 Existuje empirické pravidlo 20/80: např. 20 procent zboží přináší 80 procent tržeb. Proanalyzujte sortiment Hypernovy a určete, jaké zboží patří k těm 20 procentům a jaké ke zbytku.

33 Jak byste mohli segmentovat trh sportovního oblečení v České republice?

34 Merchandising je souhrn činností, jež jsou vykonávány v prostorách prodejen s cílem zlepšit všeobecnou vizualitu a účinnost v místech prodeje. Zahrnuje –umístění zboží v regále (facing výrobků, uspořádání dle trvanlivosti atp.); –péči o místo prodeje (čistota, vyškolený personál atp.); –podporu prodeje (ochutnávky, akční stojany atp.). Uveďte příklady merchandisingu, které jste viděli v supermarketech.

35 Jaké existují cenové a související produktové strategie?

Děkuji za pozornost!