DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0232 N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborná škola automobilní a Střední odborné učiliště automobilní Dukla 313, Ústí nad Orlicí SOŠ a SOU automobilní v Ústí nad Orlicí je státní školou.
Advertisements

Ing. Pavel Smolka. • Statická část výuky 1. Realizována ve škole – výklad, přednáška, poslech 2. Realizována „doma“ – práce s učebnicí • Dynamická část.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Konflikt sociálních rolí
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Představování. Free Template from Představování partnera Trvání: asi 30 min. Skupina: 8-20 členů Materiál: šňůrky (provázky stejné.
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Pedagogická komunikace
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_01.
Komunikace Asertivita. Komunikace Asertivita ceskatelevize
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
  Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_4M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Druhy dopravních prostředků VY_32_INOVACE_5A_14
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Déjà - vu Tematická oblast
Technické prostředky v požární ochraně
Společenská výchova – verbální komunikace
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Studuj na… Studuj na ISŠ Na Karmeli, Mladá boleslav
Komunikace Řešení konfliktů. Komunikace Řešení konfliktů.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DENÍK Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Konflikt, koření života
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_3M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický okruh,
Etiketa - Představování
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Modernizace společnosti
Školní vzdělávací program
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ U Č EBNÍ MATERIÁL Č í slo projektu CZ.1.07/1.5.00/ N á zev projektu EU pen í ze středn í m š kol á m Masarykova OA Jič í n N á zev š koly MASARYKOVA OBCHODN Í AKADEMIE, 17. listopadu 220, Jič í n Předmět Český jazyk, Jazykově-literární seminář Tematický okruh Práce s neuměleckým textem a efektivní komunikace T é ma Formy lidského jednání v rozhovorech Označen í DUMU VY_12_INOVACE_131 Jm é no autora Petr Brož Datum vytvořen í 3. června 2014 Anotace Materiál podává studentům poučení z oblasti psychologie mezilidské komunikace. Seznamuje je s formami lidského jednání v rozhovorech. Součástí materiálu je i praktické cvičení s aktivním zapojením studentů při vymýšlení ukázkových scének.

Formy mezilidského jednání Dva lidé prostřednictvím otázek a odpovědí dosahují svých cílů Dva lidé prostřednictvím otázek a odpovědí dosahují svých cílů Šest forem mezilidského jednání: Šest forem mezilidského jednání: - Stáhnutí se - Obřad - Práce - Zábava - Hra - Důvěrný vztah

Stáhnutí se  Každý z účastníků se snaží vyhnout kontaktu s druhými  Pro účastníky je toto chování velmi bezpečné, avšak nenabízí mnoho společenských zisků  Např. ve veřejných dopravních prostředcích, v čekárnách.

Obřad  Mezilidské jednání, které je předepsáno společenskými zvyklostmi  Jeho průběh se dá předpovědět  Například výměna pozdravů mezi lidmi, oficiální představování....

Práce  Zejména práce s lidmi  Náročná forma společenského chování

Zábava  Někdy navazuje na formu „stáhnutí se“  Např. cestující v jednom kupé ve vlaku, mezi lidmi v čekárně  Často volena témata z okruhu všeobecně společensky přijatelných námětů / počasí, politika, program televize....

Hra  Jejími účastníky jsou iniciátor a objekt  Každá hra obsahuje podvod nebo fintu.

Důvěrný vztah  Jde o jednání lidí, kteří se mají rádi a vzájemně se respektují  Pokud není založené na upřímnosti a respektu, hrozí nebezpečí využívání či hry.

Cvičení Před hodinou učitel vytiskne následujících šest námětů ke scénkám. Studenti si pak scénky ve dvojicích připraví a předvedou ostatním. Ti poznávají jednotlivé formy mezilidského jednání v rozhovorech.

Scénka 1 Představte si autoservis, kde přebírá technik od mladé atraktivní dámy porouchaný automobil k opravě. Dáma začne technikovi lichotit, ne však proto, že se jí líbí, ale proto, že si chce zajistit výhody při opravě auta (rychlá přednostní oprava, levná oprava....). Mladý technik chápe, o co jde, a zahraje si na kavalíra. Nakonec oba mají dobrý pocit, jak jsou dovední v předstírání flirtování.

Scénka 2 Manželé,kteří se mají rádi a respektují názory zvažují, kam v létě na dovolenou.

Scénka 3 Dva neznámí lidé se setkají náhodně v čekárně lékaře. Jeden z nich se pokouší zavést rozhovor. Druhý si však povídat nechce a tak není aktivní, jde mu prostě o to, aby mu neznámý člověk dal pokoj.

Scénka 4 Na recepci se u baru setkají dva neznámí vysoce postavení státní úředníci. Pozdraví se, představí se i jejich další rozhovor je samá zdvořilostní fráze, kterou již tolikrát v podobné situaci používali.

Scénka 5 V kupé vlaku se sejdou náhodně dva neznámí spolucestující. Oba si pro zkrácení dlouhé chvíle chtějí povídat.

Scénka 6 Ve třídě probíhá výuka jakéhokoli předmětu. Učitel se snaží žáka něco naučit, současně jej umravňuje (aby dával pozor, neležel na lavici.....).

Doporučené použité studijní materiály De Vito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace, Praha: Grada Publishing, s.r.o., ISBN De Vito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace, Praha: Grada Publishing, s.r.o., ISBN