Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Oběhová soustava člověka
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Krev, její složení a funkce
Krevní oběh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oběhová soustava Adam Klimeš.
Oběhová soustava Klára Kohoutová, 3.A.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
FYLOGENEZE CÉVNÍ SOUSTAVY
Tělní tekutiny 1. Tkáňový mok tvoří prostředí všech tkáňových buněk
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Oběhová soustava člověka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tělní tekutiny a oběhová soustava obratlovců
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Složení a funkce krve Krev je červená tekutá tkáň
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oběhová soustava člověka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Cévní soustava.
Oběhová soustava Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci oběhové.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
Dýchací soustava2.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Oběhová soustava.
Vnitřní ústrojí psa domácího
Tvoří ji: Tělní tekutiny Cévy srdce
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Člověk a příroda Přírodopis Biologie člověka Oběhová soustava – prověrka 1. VY_52_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Oběhová soustava Fylogeneze.
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Dýchací soustava.
Oběhová soustava.
Tělní tekutiny Krev a míza.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Přírodopis.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Typy oběhových soustav a srdcí Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření1.
VY_52_INOVACE_12_01_ oběhová soustava
Tělní tekutiny.
VY_32_INOVACE_13_Oběhová soustava
OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
LIDSKÝ ORGANISMUS OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
zpracovaný v rámci projektu
Oběhová soustava.
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_15_01_krevní oběh.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Tělní tekutiny krev tkáňový mok míza.
Tkáň soubor buněk stejného tvaru a funkce Tkáň v lidském těle:
Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/

Oběhová soustava obratlovců Přírodopis 8. ročník Jana Míková

Tělní tekutiny Funkce tělních tekutin – rozvádějí po těle živiny, kyslík a další důležité látky pro život buněk Rozdělení tělních tekutin – Krev – Míza – Tkáňový mok

Složení krve: – Krevní plazma – Krevní buňky – červené a bílé krvinky, krevní destičky Červené krvinky obsahují barvivo hemoglobin, které na sebe váže kyslík = červené krvinky odvádějí kyslík k buňkám Oxid uhličitý se dobře rozpouští v krevní plazmě

Tkáňový mok – vyplňuje prostory mezi buňkami Míza – Přebytek tkáňového moku – Bezbarvá tekutina, která se soustředí v mízních cévách – Zajišťuje dopravu živin z trávicí soustavy do tkání

Oběhová soustava Funkce transportní: – Přísun látek z vnějšího prostředí do těla – Odsun odpadních látek z těla – Přesuny látek z jedněch orgánů do druhých Stavba – Tvoří ji srdce a cévy U všech obratlovců je uzavřená

Srdce Umožňuje pohyb krve v oběhové soustavě – pohání krev soustavou cév Funguje jako pumpa Okysličená krev rozvádí kyslík Odkysličená krev odvádí oxid uhličitý z buněk

Stavba srdce obratlovců Ryby – srdce nejjednodušší, leží před dýchacími orgány – pohání odkysličenou krev do žaber Obojživelníci – srdce má dvě síně a jednu komoru, ve které se krev mísí Plazi – srdce má dvě síně a komoru s neúplnou přepážkou

Ptáci a savci – Srdce je zcela rozdělené na dvě části – Pravá část pohání krev odkysličenou a levá okysličenou – Tlak krve je větší a pohyb krve rychlejší

Cévy – Rozvodná síť trubic o různém průměru a stavbě – Postupně se větví až na jemné vlásečnice – Stěnou vlásečnic se dostávají molekuly různých látek k buňkám – Odpadní látky a oxid uhličitý se stěnami vlásečnic dostávají do oběhové soustavy

Vzdušné vaky mají: 2. Vnitřní vrstvu tenkého střeva tvoří: 3.Ryby mají k dýchání vytvořeny: 4.Buňky se stejným tvarem a funkcí: 5.Zakončení trávicí trubice ptáků: 6.Plícní sklípky v plících mají: 7.Část cévních svazků blíže k obvodu: 8.Látka urychlující trávicí děje: 9.Část žaludku přežvýkavců: 10.Vrstva pokryvu těla pod pokožkou: KŘÍŽOVKA

Zdroje Knoz, J.: Obecná zoologie. SPN, Praha, Černík, V.: Přírodopis 2 pro 7. ročník ZŠ. SPN, Praha, Kvasničková, D.: Ekologický přírodopis pro 8. ročník ZŠ. Fortuna, Praha,