Ing. Radek Novotný, PhD. „Nové směry a trendy v marketingu místních produktů a venkovském cestovním ruchu“ Jak vytvořit interaktivní expozici a videoprůvodce
Obsah: 1. Interaktivní expozice 2. Elektronický průvodce – efektivní a bezpečná náhrada za Interaktivní nástroje 3. Příklady interaktivních expozic a elektronických průvodců z domova a ze zahraničí
1. Statická vs. Interaktivní expozice: interaktivní aplikace znamená především pluralitní hledisko tvorby i užívání informací. ( realiza.aspx ).
1. Statická vs. Interaktivní expozice: právo návštěvníka zvolit si, jakou formou informace získá (přijme, vstřebá). statická interaktivní
1. Statická vs. Interaktivní expozice: právo návštěvníka zvolit si, jakou formou informace získá (přijme, vstřebá). statická interaktivní
1. Prezentační a interpretační nástroje a zařízení
1. Interaktivní expozice Tématická interaktivní expozice jejíž součástí je nabídka experimentů má za cíl představit zajímavým a ekonomicky realizovatelným způsobem vybranou problematiku tak, aby v ideálním případě vyvolala v Subjektu mentální proměnu.
1.1. Interaktivní expozice - exponáty: - interaktivní exponáty (suvenýry)
1.2. Interaktivní exponáty - návody: - průvodce (pracovní listy)
1.3. Interaktivní expozice – tvorba experimentů Postup práce: - princip zrychlení - princip názornosti a účinnosti - princip finanční udržitelnosti
Interaktivní exponát – princip zrychlení
Interaktivní exponát – princip názornosti - názornost a účinnost
Interaktivní exponát – princip finanční udržitelnosti - náhrada tvaru, materiálu
1.4. interaktivní exponáty - (bezpečnost) Bezpečnost při práci (VÚBP, pojištění produktu)
2. Interpretace exponátů – alternativa: Říkáme, že by se exponát měl probudit a promluvit na návštěvníka. Začít vyprávět svůj příběh. - funkčnost - účel, majitel, společenské postavení - technologie (výroba) - pomůcky a materiál - vývoj, změny, krajinné odlišnosti
2. Interpretace exponátů:
2. Elektronický průvodce - Digitální příběh (Digital Storytelling)
2. Videoprůvodce - tvorba digitálního příběhu
2. Elektronický průvodce - zařízení MP3 přehrávače, PDA, dotykové obrazovky, Smartphone, Tablety
2. Elektronický průvodce – způsob přenosu POI – body zájmu – princip poslední míle, MP3 SMS – slevy, Wikitude (Google vyhledávání podle fotografie) QR kody, wifi, SD karty (IC)
2. Elektronický průvodce – způsob přenosu QR kody
3. Elektronický průvodce – příklady NC vína – Loisium, Rak
3. Interaktivní expozice – příklady NC Ferrum – Ybbsitz, Rak
3. Interaktivní expozice – příklady Římské lázně (Aquae Sulis) – Bath, UK
3. Interaktivní expozice – příklady Švýcarský NP – videoprůvodce iWebPark je vyvinut pro Iphone. Ve 3 elektronických mapách je umístěno 500 bodů zájmu. GPS systém monitoruje polohu návštěvníka a nabízí mu relevantní informace. Systém nabízí i trasu pro děti, či vlastní tvorbu databáze obrázků
3. Interaktivní expozice – příklady NC dřevařství – Modrava, Šumava
3. Interaktivní expozice – příklady NC textilu – Lažiště,okres. Prachatice
DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Ing. Radek Novotný, PhD.