KRIZOVÁ INTERVENCE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

EFT – na emoce zaměřená terapie
Péče o seniora trpícího depresí
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Profesní vzdělávání sociálních kurátorů
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Krize v životě člověka člověk v obtížných životních situacích obtížné životní situace z psychologického hlediska.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
ohroženým domácím násilím
Humanistická psychoterapie Carl R
Imaginace.
Interrupce jako trauma
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Náročné životní situace
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí
Sdělování nepříznivých informací.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Domácí násilí v praktické rovině
Člověk v obtížných životních situacích Úvodní přednáška o krizích a jejích souvislostech.
Regulace úzkosti ve sportu
Krizová intervence ..
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Zvládnu i náročné životní situace I.
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
Proces řízení rizik.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
(Presenium) Jiří Vítovec
Charitní dům- azylové ubytování pro matky s dětmi a ženy v tísni
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Specifické metody SP LS 2014
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Seminář Trauma.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Vznik a průběh těžkého duševního onemocnění Tereza Slavíčková o.s. Baobab.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Lotos Brno Psychosociální rehabilitace a podpora zaměstnanosti osob závislých na alkoholu.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Konflikty a komunikace v mezilidských vztazích Iva Štětovská Katedra psychologie FF UK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Paliativní péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
Krizová intervence Mgr. Eva Oujezská
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Krizová pomoc.
Význam sociálních podnětů pro rozvoj empatie a mentalizace aneb dívej se mi do očí Schopnost orientace v pocitech jiného člověka má neurobiologický základ,
Stres a jeho zvládání.
Násilná osoba aneb co s ní
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Náročné životní situace
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
Transkript prezentace:

KRIZOVÁ INTERVENCE

KRIZE z řeckého krisis : soud, soudní proces, v němž vrcholí spor a dochází k rozsudku, k rozhodnutí o obratu k horšímu nebo k lepšímu obecně se jedná o vyvrcholení nějakého děje, směřující k nutné a neodkladné změně jde o situaci, která způsobuje změnu v navyklém způsobu života a vyvolává stav nerovnováhy, ohrožení, stresu vzniká, když se člověk na cestě za důležitými životními cíli setká s takovou překážkou, kterou v obvyklém čase není schopen překonat obvyklými metodami řešení problémů. Nastává stav dezorganizace a zmatku s mnohými marnými pokusy o řešení

FÁZE KRIZE dle Kübler-Rossové vztek – "kdo za to může" popření – "to není možné" smlouvání – "třeba to nebude pravda" smutek – "je to pravda, je to smutné" smíření – "musím se s tím naučit žít"

FÁZE KRIZE dle Caplana 1. fáze – stav ohrožení, tenze, zvýšené úzkostnosti, kdy obranné mechanismy neposkytují řešení – trvá minuty až hodin 2. fáze – stav lability, zranitelnosti a nedostatku kontroly nad situací – trvá hodiny až dny 3. fáze – stav snahy o předefinování krize, schopnost připustit si pocity, dělat rozhodnutí – trvá hodiny až dny 4. fáze – stav závažné psychologické dezorganizace – trvá dny až týdny

ZÁKLADNÍ TYPOLOGIE KRIZÍ situační krize tranzitorní krize – krize z očekávaných životních změn krize pramenící z náhlého traumatizujícího stresoru vývojová krize - krize zrání krize pramenící z psychopatologie, resp. krize v kontextu psychopatologie neodkladné krizové stavy

KRIZI URYCHLUJE přerušení vazby na dřívější zdroj pomoci (zklamání, zrada) změna stavu (zdravotního, rodinného, pracovního) snaha o vyhnutí se nárokům zodpovědnosti rozplynutí očekávaného (neúčelnost léčby, narození defekt. dítěte) nezvládnuté vnitřní impulsy destruktivní postoje (nenávist, závist, pocit viny) meteorosenzitivita

KRIZOVÁ INTERVENCE jde o psychologickou pomoc, která spočívá v několika setkáních a rozhovorech s klientem. Cílem je stabilizace osobnosti, tzn. vnitřní zklidnění, zpravidla dojde k uvolnění emočního napětí v bezpečném prostředí a porozumění situaci s ohledem na budoucnost při dalších setkáních se snažíme společně v situaci zorientovat tím, že ji strukturujeme a nalézáme důležité okolnosti, ústící v krizi

FORMY KRIZOVÉ INTERVENCE právní sociální lékařská psychologická

CÍLE KRIZOVÉ INTERVENCE účelné řešení problému nemusí být odstraněním symptomů rozpoznání krizového podnětu pojmenování příznaků strategie řešení posílení potřebných dovedností zábrana rozvoje škodlivých a jinak destrukčních obranných mechanismů snížení chronické úzkosti přijetí traumata jako součástí životní historie

ZNAKY KRIZOVÉ INTERVENCE aktuální pomoc individuální zaměřená na problém tady a teď intenzivní ohraničená strukturovaná, direktivní

DO KRIZOVÉ INTERVENCE PATŘÍ emoční podpora podpora ventilace emocí usnadnění komunikace identifikace problémy mobilizace zdrojů pomoci vytvoření plánu pomoci

DO KRIZOVÉ INTERVENCE NEPATŘÍ utěšování, dávání dobrých rad, plané uklidňování tlumení emocí vynucování rychlých rozhodnutí bagatelizace