Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
© NSZM ČR 2006 Budování partnerství, projektové kapacity a posilování strategického řízení v Olomouckém kraji.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Efektivní systém oznamovacích mechanismů Hlídáme veřejný zájem, hájíme efektivní a odpovědnou správu země. Mgr. et Mgr. Radka Pavlišová vedoucí Právní.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Struktura personální směrnice
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Media relations – základní vymezení
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Krizová komunikace a princip kontinuity Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla.
Makroekonomie Základní východiska zkoumání. O co se snaží makroekonomická teorie? Cílem makroekonomické teorie je v podstatě –Popsat a teoreticky vysvětlit.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Konference Brno - město pro rodiny Poradní sbor Rady města Brna pro rodinu Shrnutí realizovaných pro-rodinných činností Mgr. Ing. Pavel Šmýd,
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Tiskový mluvčí jako profese
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Shrnutí základních tématických okruhů
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Tiskový mluvčí jako osobnost veřejně známá
MARKETINGOVÝ MIX.
Shrnutí základních tématických okruhů
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Vnější a vnitřní komunikace AutoSAP “ ve složení: Ing. Jahn Martin,
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
Checklandova metodologie
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Mediální monitoring, screening a audit
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Tiskový mluvčí v media relations Duben 2011: vláda chtěla ušetřit 6 mld Kč na stavebním spoření zavedením zvláštní 50% sazby daně z poskytnuté zálohy státní.
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Tiskový mluvčí a media relations Cvičení , od 14:00 do 15:30 Ing. Martin Švehla
Jak založit tiskový útvar Cvičení od 14:00 do 15: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Rodina na Vysočině výsledky empirických výzkumů uskutečněných v kraji Vysočina v letech 2005 – 2010 konference Rodinná politika v centru pozornosti krajů.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Krizová komunikace a princip kontinuity
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Media relations Přednáška ve 12:15 – 13:45
Krizová komunikace, monitoring tisku
Shrnutí základních tématických okruhů
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Krizová komunikace, monitoring tisku
Prezentační a komunikační dovednosti
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Činnosti tiskových mluvčích v rámci media relations Přednáška (v) Pátek 9. 12. 17:15 – 18:45 Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Úvodní poznámky Proč právě já Co je cílem tohoto kurzu Povzbudit talenty Podpořit sebevědomí v každé komunikaci Umožnit správné posouzení výkonů v komunikaci Veřejná komunikace v teorii a v praxi J. Černá, M. Kašík, V. Kunz: Public relations (Komunikace organizací) Petr Němec: Integrovaná komunikace korporací, PR – zásady kom. s veřejností Josef Ftorek: PR jako ovlivňování mínění Václav Svopboda: PR moderně a účinně Pavel Pospíšil: Efektivní PR a media relations Roman Bajčan: Techniky PR aneb jak pracovat s médii Úvodní poznámky Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Úvodní poznámky Co je cílem tohoto kurzu Povzbudit talenty Podpořit sebevědomí v každé komunikaci Umožnit správné posouzení výkonů v komunikaci Veřejná komunikace v teorii a v praxi J. Černá, M. Kašík, V. Kunz: Public relations (Komunikace organizací) Petr Němec: Integrovaná komunikace korporací, PR – zásady kom. s veřejností Josef Ftorek: PR jako ovlivňování mínění Václav Svopboda: PR moderně a účinně Pavel Pospíšil: Efektivní PR a media relations Roman Bajčan: Techniky PR aneb jak pracovat s médii Úvodní poznámky Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Henri de Toulouse-Lautrec Vlastní podobizna 1880, ojel na kartonu 40,5 x 32,5 cm

Jordi Vigué: Postava se odráží ve velikém zrcadle, které je umístěno za kusem nábytku, najehož horní desce je rozložena řada předmětů, které dohromady vytvářejí zátiší: jsou zde hodiny, několik keramických nádob a svícen. Tyto předměty jsou situovány do popředí, zatímco postava malíře je odsunuta do vzdálenějšího plánu. Kromě toho, že postup vytváří hloubku obrazu, dodává navíc potrétovanému poněkud transcendentní smysl. Toho by se mohl týkat význam, který je obvykle přisuzován hodinám („volat irreparabile tempus“, čas nezadržitelně prchá“) a svíčce ve svícnu (quotidie morior, každý den umírám“), neboli – život není víc než cesta, která směřuje ke smrti a svíčka, jež pomalu dohořívá. Možná je takováto interpretace poněkud přehnaná. Pokud by ovšem byla správná, byl by tento obraz proroctvím o budoucím životě malíře, v němž budou vždy vládnout deprese a skutek.

Matthias Arnold: Mladý muž ostýchavě hledí do zrcadla – virtuózně namalovaný autoportrét velikého umělce. Z nákladného, nicméně přebytečného inventáře feudálního rodičovského domu vystavěl mezi sebou a svým modelem „barikádu“. Sebe k tomu všemu přidružuje, jako by byl součástí tohoto zátiší. Jenom záda a týl vystavuje světlu, zatímco svou tvář nechává mladistvý malíř ve stínu, jakoby se neodvažoval vydat ji soudu diváka i sebe samého. Stojí na počátku cesty, kterou nelze s ničím srovnávat a jež ho dovede mezi nejvýznamější zjevy v dějinách umění: Je to Henri de Toulouse-Lautrec, který zpod ochrany svého šlechtického sídla hodlá vtrhnout do bezuzdného pařížského světa zábavy.

PR: soubor činností a nástrojů sloužících ke komunikaci organizace s veřejností, nejčastěji prostřednictvím (za účasti) médií Tiskový mluvčí je osoba odpovědná za komunikaci organizace s veřejností prostřednictvím médii; zpravidla je členem vrcholového vedení; vystupuje jménem firmy v médiích, vydává tisková prohlášení, svolává a řídí akce pro novináře; zpravidla řídí podpůrný tým (tiskové oddělení) odpovídá za veškerou vnější komunikaci organizace. Definice Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Jak se dostavují komunikační strategie Your picture here Your picture here Your picture here Děkujeme, že kouříte Jak se dostavují komunikační strategie Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz 9

Veřejnost Názor veřejnosti ovlivňují Široká (obecná) Relevantní – o jejíž názor máme zájem Specifická (jednotící prvek) Odborná Informovaná (a neinformovaná) Aktivní (v určité otázce) Názor veřejnosti ovlivňují neviditelní opinion leadři Konformismus Viditelní opinion leadři (mluvčí) Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Veřejné mínění Definice: Projev: Teze k poznání veřejného mínění: projev názoru či vůle společnosti v konkrétní věci. Projev: průzkumy, volby, společenské a sociální pohyby Teze k poznání veřejného mínění: Je důsledkem veřejné komunikace, jejího obsahu, formy a kvantity Není souhrnem osobních názorů jednotlivců, je samostatnou, novou kvalitou Masmédia – nejviditelnější nositel a tvůrce Je nestálé, různorodé, obsahuje předsudky, xenofobii a emoce Syntetickým ukazatelem je reputace, image, mediální obraz Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Tiskový mluvčí profese, jejíž hlavní (nejvíce viditelnou) náplní činnosti je komunikovat s tiskem a jejíž bezprostředním produktem je publicita organizace v médiích. Různé názvy: „mluvčí“ „ředitel tiskové správy“ „ředitel tiskového oddělení“ „ředitel vnějších vztahů“, „public affairs director“ atd. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Organizační uspořádání Nastavení kapacit vnější komunikace závisí na Velikosti organizace, Jejím postavení (společenském, tržním, ideovém) Schopnostech členů vedení a komunikátorů Situaci, tradici, zkušenostech a plánech Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Varianty uspořádání Tiskový mluvčí může být: Plnokrevný: tiskový mluvčí řídí veškerou vnější komunikaci a je podporován týmem; Polokrevný: organizace má mluvčího, který má v rámci vedení v kompetenci i další agendu (CEO, CC); pak je v čele podpůrného týmu „skrytý“ tiskový tajemník Bezkrevný: titul tiskového mluvčí má subalterní úředník, jehož náplním práce je pouze přenos informací z organizace do tisku a zpět; Transfúzní: na vnější komunikaci je najata externí agentura Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Podmínky dlouhodobého úspěchu v MR Koncepční přístup a sjednocení veškeré vnější komunikace Intenzivní kontakty s médii, realizované úzkým okruhem vlastních zaměstnanců Flexibilita, inovativnost, osobitost Dobrý servis pro novináře Personifikace, autorita, afinita Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Rizikové faktory Rozhodování bez respektování důsledků v komunikaci Vydávání nekompetentních, protichůdných nebo rozporných informací (vnitřní konflikt) Omezování komunikace, nesledování médií, podceňování nebo přeceňování jejich stanovisek Profesionální chyby v komunikaci Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Nick Nylor se schází s novinářkou Your picture here Your picture here Your picture here Děkujeme, že kouříte Nick Nylor se schází s novinářkou Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz 18

Nutné schopnosti tiskových mluvčích Obecné: přesně, lapidárně, výstižně (bez zbytečných podrobností) a plynule formulovat sdělení vystupovat veřejně před posluchači, mikrofonem a kamerou pohotově reagovat na vzniklou situaci být motivovaný, sebevědomý, empatický, nápaditý odborné: být dostatečně odborně fundovaný v problematice své organizace zkušenosti a nápaditost v oboru PR v oblasti médií znalý mediální krajiny, principů práce a technologií v médiích schopný hodnotit význam a důsledky zveřejněných informací, jejich atraktivnost pro média Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Media relations – I. než začneme organizace tiskového útvaru úměrně potřebám a cílům, interní předpisy, vymezení pravomocí a odpovědností systém komunikace uvnitř organizace, Tvorba komunikačních strategií: hodnocení výchozí situace, stanovení reálných cílů, výběr vhodných realizačních kroků, vyhodnocení reality a korekce záměrů Ne všechny nápady ovšem fungují stejně!!! - ukázka Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Činnosti v média relations II. Formulace sdělení slovem a písmem Tiskové podklady: srozumitelný, stručný a jasný popis určité skutečnosti, která může být využita v médiích Tiskové zprávy: oficiální sdělení jménem organizace – zásady formulace Články a komentáře Projevy, podklady vystoupení Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Činnosti v média relations III. Styk s novináři: Tiskové konference: Vhodné k vysvětlení, ukázkám, představení osob, Přístupné všem médiím Svolání prostřednictvím veřejných služeb (ČTK) Tisková zpráva po skončení Press foyer: pravidelné setkání s novináři ve stanovený čas Další formy: snídaně, brífink, press trip Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Co novináři milují aktuality, nové události a skutečnosti –včasné a přesné informace; Přitažlivost mají konflikty, rozpory a příběhy Stručnost, výstižnost, civilnost (novináři vždy věci zjednodušují – nebojte se toho!) Významnost, zajímavost, šikovné podání, exklusivita, Ohled na technické potřeby, uzávěrky. Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Co novináři nenávidí Mnoho slov, žádná fakta My jsme jedničky a kdo je víc! Polopravdy a nepravdy, netransparentnost, Poučování, mentorování, odmítání diskuse Dohody s vydavateli a šéfredaktory Negativní PR Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

Činnosti v média relations IV. 4. osobní kontakty: odborné semináře pro novináře, společenské a sportovní události, neformální kontakty a setkání 5. Vystupování v médiích vystupování před kamerou projev v rozhlase internet – chat, tisková konference 6. Zpětná vazba: monitoring médií a jak s ním nakládat, i nepříjemné zprávy mají svou hodnotu předvídání: přijímaná rozhodnutí by organizace měla zvažovat i z hlediska dopadu na veřejné mínění (očekávatelné reakce médií)   Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::

3 zlaté principy MR My máme odpovědnost, novináři to jen komentují: rozhodování mezi špatným a ještě horším řešením novináři mohou komentovat, ale nemohou rozhodovat, nenesou odpovědnost, organizace má své cíle, vedení o nich rozhoduje a hledá k nim cestu. Vedoucí manažeři mají za úkol rozhodovat a přijatá rozhodnutí obhajovat. význam médií nelze podceňovat, ale ani přeceňovat, podléhat jejich názorům a tlakům. Komunikace je hra, ale má svá pravidla: selekce informací a práce s nimi podle pravidel! Pravda vítězí, i když to občas trochu zabolí: úloha ideologie v politice a v ekonomice Ing. Martin Švehla martin@svehla.cz PaedDr.Emil Hanousek,CSc., 14002@mail.vsfs.cz ::