CAN-Child Abuse and Neglect

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Projekt Fakultní nemocnice u sv
Zákon o sociálních službách
ŠIKANA Co je šikana, její druhy Občanská výchova Milan Šimek.
Kateřina Mašková, 2.A Tresty u mladistvých.
Neurózy, psychózy, rané poruchy
Občanská nauka Sociálně patologické jevy IV. ; VY_32_INOVACE_D2_12
ŠIKANA.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Právní hledisko dětské paliativní péče
Mgr. Jolana Polzová Mgr. Jan Žufníček
PROŽÍVÁNÍ OBĚTÍ JEDNÁNÍ S OBĚŤMI
Domácí násilí.
Reprodukční zdraví a plánované rodičovství
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Digitální učební materiál
Syndrom špatného zacházení
DOMÁCÍ NÁSILÍ SEXUÁLNÍ NÁSILÍ OBCHOD S LIDMI
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rizikového chování v dospívání
Sociální patologie SCPT SCPA
Sociální patologie SCPT SCPA
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Klára Šťastná 2.Ročník MK
Je dnes dětství bezpečné. (Subjektivní zkušenost dět
Právní odpovědnost.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Sociální patologie SCPT SCPA
PERSEFONA, o.s.  Komplexní služby obětem domácího násilí sexuálního zneužívání znásilnění  Vzdělávání laické i odborné veřejnosti  Analytická a publikační.
PRÁCE S DOMÁCÍM A SEXUÁLNÍM NÁSILÍM. MOŽNOSTI legislativní zázemí práce s předsudky možnosti prevence poradensko-terapeutická práce specializované organizace.
Sociální patologie SCPT SCPA
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Kyberšikana Kybergrooming Sexting. Záměrné zneužití informačních komunikačních technologií k činnostem, které mají druhého vyvést z rovnováhy.  Šikanování.
KRIMINALITA ŠIKANA MOBBING + BOSSING Brno, FÁZE ŠIKANY I. Ostrakismus II. Přitvrzování – ojedinělá fyzická agrese III. Vytvoření jádra agresorů-klíčový.
S YSTÉM PRÁVA Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Květen 2016.
Sexuální zneužívání mentálně handicapovaných, specifika průběhu a reakce obětí PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ, PSYCHOLOG, PSYCHOTERAPEUT „OBĚTI SEXUÁLNÍHO NÁSILÍ.
Problematika násilí na dětech Syndrom CAN – syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte Způsoby vzniku: Akce Ne-akce.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Syndrom týraného dítěte Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Násilí Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
VLIV RODINY NA ŠKOLNÍ ÚSPĚŠNOST DÍTĚTE Hana Palánová, Marie Doležalová.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová NÁSILÍ sprejerství agresivita domácí násilí sportovní násilí.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
 situace, kdy rodina v různé míře neplní základní požadavky a úkoly dané společenskou normou  selhání některého člena nebo členů rodiny, toto selhání.
Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci
Člověk a zdraví Bc.Kateřina Cuperová. - je jakékoliv pohlavní dotýkání, styk či vykořisťování kýmkoliv.
Partnerské násilí Osobnost agresora.
Domácí násilí a pomoc jeho obětem
Mgr. Rostislav Navláčil 14. Kriminalita páchaná na dětech
Šikana ….. a její prevence VY_32_INOVACE_10_36.
Číslo v digitálním archivu školy
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Přehled opatření uložených za spáchání trestného činu (provinění)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sociální práce s rodinou 12
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Rodičovství biologické a pěstounské
ŠIKANA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_05_šikana.
Transkript prezentace:

CAN-Child Abuse and Neglect Jakékoliv nenáhodné, preventabilní, vědomé i nevědomé jednání rodiče, vychovatele nebo jiné osoby vůči dítěti, jež je v dané společnosti nepřijatelné nebo odmítané a jež poškozuje tělesný, duševní i společenský stav a vývoj dítěte, popřípadě způsobuje jeho smrt

SPOLEČNÉ PRVKY SYNDROMU CAN Jde o nenáhodný děj (jednání odpovědné osoby) Jednání vůči dítěti v dané společnost nepřijatelné nebo odmítané (časové, místní, kulturní, historické podmínky) Následek lze předvídat a jde mu předcházet (všímavost okolí, ochota) Jednání proti prospěchu dítěte (přímá akce nebo neakce)

POJEM DÍTĚ Trestní zákon – dítě - do 15 let, 15 – 18 let – mladistvý Občansko-právní vztahy – 18 let (zletilost nejdříve po dovršení 16 let) Dolní hranice – počátek porodu Prenatální období – právo na život, přežití, rozvoj

OSOBA, KTERÁ ČINÍ DÍTĚTI PŘÍKOŘÍ Může jí být kdokoliv Podle sociálního vztahu k dítěti: Biologický rodič Osoba, které bylo dítě svěřeno do péče (adoptivní rodič, prarodiče, vychovatelé – osoby s právní odpovědností za dítě) Jiná osoba (sourozenec, kamarád, rodinný přítel, neznámá osoba)

TÝRÁNÍ Aktivní jednání proti prospěchu dítěte narušující jeho tělesnou nebo duševní integritu 1/ psychické citové emoční 2/ fyzické s následným poraněním bez známek těl. poranění s následkem smrti

ZANEDBÁVÁNÍ Pasivní jednání proti prospěchu dítěte, způsobuje vážnou újmu vývoji + nedostatek podnětů 1/ psychické citové zanedbání výchovy a vzděl. 2/ fyzické (neuspokojování těles.potřeb) neposkytnutí přiměřené výživy nedostatek zdravotní péče neposkytnutí oblečení, přístřeší, dohledu, hygieny

POHLAVNÍ ZNEUŽÍVÁNÍ Aktivní jednání vystavující dítě sexuální tématice a kontaktům neodpovídajícím věkové a rozumové vyspělosti 1/ pohlavní zneužívání bezdotykové: Setkání s exhibicionisty Vystavení pornomateriálům Přítomnost na sexuálních aktivitách, erotické linky 2/ dotykové-kontaktní: pedofilní obtěžování, sexuální útok, znásilnění, incest, sex. turistika, sexuální útok s následkem smrti

ŠIKANOVÁNÍ –zvláštní forma syndromu CAN Agrese, které se dopouští jedinec nebo skupina vůči jedinci, skupině víceméně bezbranných, a to opakovaně Šikana mezi dětmi – bullying- ohrozit, zastrašit, ponížit či jinak ublížit Faktory, utvářející situaci násilné interakce: Agresivní jednání pachatele Pasivní chování oběti Podmínky, v nichž k násilné interakci dochází

FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ VÝSKYT SYNDROMU CAN RIZIKOVÝ DOSPĚLÍ – anomální vývoj osobnost,agresivní rysy, impulzivní, nezdrženlivý, alkohol, drogy, mladistvý rodiče, psychotici RIZIKOVÉ DĚTI – nesrozumitelné, těžce zvládnutelné, LMD, snížený intelekt, dráždí, unavují, vyčerpávají RIZIKOVÉ SITUACE –stresové, konflikty, rozvody, spory, hmotná bída, prožitky viny

VÝCHOVNÝ TREST Nepříjemný, tísnivý,zahanbující pocit, lze se pro příště vyhnout Prostředek zabraňující opakování nesprávného chování Přiměřený k osobnosti a věku dítěte Jasný důvod, srozumitelný, za co byl udělen Spravedlivý čin vůči provinění Okamžitě a důsledně udělen (i když je odpuštěn výkon trestu) Napravením škody

TÝRÁNÍ CHARAKTERIZUJEME Jednání, jehož intenzita porušuje tělesnou, duševní integritu dítěte Svým způsobem nepředvídatelné Bezdůvodné Nepříjemný, zahanbující, zraňující pocit, nelze se mu vyhnout Nespravedlivý vůči provinění Nepřiměřený zásah vzhledem k osobnost a věku Neplnění funkce trestu, naopak vyvolává reakce zcela opačné !!!

PSYCHICKÉ TÝRÁNÍ Obtížně prokazatelné, následky závažnější Dlouhodobé- poškození sebevědomí, přání ubližovat si, vštípená bezmoc, závislosti, poruchy příjmu potravy, sám se stává týrajícím, potíže s vytvořením důvěrného vztahu; zdroj může být i přehnaná láska a péče Krátkodobé – pocit obrovské nespravedlnosti, zloby, ponížení