Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Situace ve starověkém Římě ve 4. a 5. století n. l.
Shrnutí učiva raného středověku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Druhý triumvirát (vznik císařství)
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Zánik říše západořímské
Stěhování národů ● tímto pojmem se označují rozsáhlé migrace obyvatelstva (barbarských kmenů), které probíhaly koncem starověku a počátkem středověku.
Stěhování národů a barbarské státy
Raný středověk 5. – 11. století
Osídlování a vytváření Evropy v raném středověku
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zánik západořímské říše
Vytváření středověké evropy
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jaké téma podle vás budeme dnes probírat?
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ299 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor:Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Raný středověk (Stěhování národů)
Časové vymezení pojmu středověk Stěhování národů
Stěhování národů Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Území dnešní České republiky
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Antický Řím Dějiny impéria.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
VY_32_INOVACE_2D.6.20 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Zánik římské říše Petr Machala.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_467.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Francká říše.
Středověk Stěhování národů Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0102.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
ŘÍMSKÉ CÍSAŘSTVÍ. - období principátu začíná nástupem OCTAVIANA - republikánské úřady fungují pouze formálně, Řím se mění v monarchii - v roce 20 př.n.l.
Francká říše (Franská říše). Stěhování národů Naprostý chaos, divoké kmeny, bitvy OdoakerOdoaker Attila Bič boží Vandalové v Římě.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jak pracovat s učebnicí
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
Stěhování národů.
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_08
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Stěhování národů Zánik římské říše.
Byzantská říše.
Historické počátky středověké Evropy
RANÝ STŘEDOVĚK (5. stol – konec 12. stol.)
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
Francká říše.
Stěhování národů Zánik římské říše.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola a Mateřská škola Větřní Školní Větřní Téma hodiny: Počátky středověké Evropy

POČÁTKY STŘEDOVĚKÉ EVROPY Předpoklady: Předpoklady: A, vnitřní problémy. postupné slábnutí moci římské říše i římských císařů. vysoká úplatnost státních úředníků ( korupce) důležité hodnoty ve společnosti ztrácí význam důležité hodnoty ve společnosti ztrácí význam barbarizace státní správy v provinciích a začleňování cizinců do armády barbarizace státní správy v provinciích a začleňování cizinců do armády B, vnější okolnosti Stěhování národů formou řetězové reakce ( domino efekt ) Stěhování národů formou řetězové reakce ( domino efekt ) A -) B : AB –) C: ABC –) D A -) B : AB –) C: ABC –) D

Příčiny zániku Západořímské říše Průběh událostí: kol. roku 375 nl. se národ Hunů vydává západním směrem a natlačí se na sousední území, důvodem je rozšiřující se poušť a nedostatek potravy a pastvin kol. roku 375 nl. se národ Hunů vydává západním směrem a natlačí se na sousední území, důvodem je rozšiřující se poušť a nedostatek potravy a pastvin strhává s sebou další národy a tlačí je před sebou strhává s sebou další národy a tlačí je před sebou Římská říše se rozděluje na Západní a Východní se sídly Řím a Konstantinopol Římská říše se rozděluje na Západní a Východní se sídly Řím a Konstantinopol 476 nl. se po několikátém náporu „ Barbarů“ hroutí Západořímská říše a na jejím území vznikají nová království: FRANCKÁ říše, LANGOBARDSKÉ království, ANGLOSASKÁ království aj. 476 nl. se po několikátém náporu „ Barbarů“ hroutí Západořímská říše a na jejím území vznikají nová království: FRANCKÁ říše, LANGOBARDSKÉ království, ANGLOSASKÁ království aj. V 5. – 6. stol. nl. přichází Slované z území dnešní Ukrajiny do prostoru mezi Labem a Dunajem a usazují se zde. V 5. – 6. stol. nl. přichází Slované z území dnešní Ukrajiny do prostoru mezi Labem a Dunajem a usazují se zde.

Další informace pro zvídavé SLOVNÍK: Císař: označení neomezeného vládce v říši, titul odvozen od vlastního jména Gaius Julius Caesar ( př. Nl.) Korupce: od latinského slovesa corrumpere- podplácet Barbar: takto Římané označovali cizince, nadto zpravidla vousaté, protože barbaros znamená vousatý. Římané si potrpěli na oholené tváře. Hunové: národ divokých kočovníků a válečníků přicházejících z oblasti dnešního Mongolska. Nejvýznamnějším vojevůdcem byl ATTILA, přezdívaný Bič Boží, jenž dobyl velkou část Itálie ( nl. )

ÚKOLY Ze slova Anglosaský vypiš názvy dnešních území v Evropě. Má i současná společnost podobné problémy jako pozdní doba římská? – Které? Mohlo by nastat nové stěhování národů i v současnosti? Co by jej asi způsobilo? Existují ještě dnes nějaké památky na starověké Římany? Jaké a kde?

území ovládané Huny Atilla, přezdívaný Bič Boží, hunský vojevůdce. Zemřel v Itálii r. 453 nl. Jako 57letý během své svatební noci. OBR. 1

Mapa území ovládaného Huny v době Attilova vojevůdcovství OBR. 2

OBR.1- OBR. 2-