Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu prezentace
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
126MPO – Management podniku Ondřej Vrátný, obor Stavební management ZS 2009/10.
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Obsah Význam ekonomiky Účastníci výstavby Klasifikování stavebních děl
Klasifikace investic v podniku
„Vzdělávejte se pro růst
MARKETINGOVÝ MIX.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
5.Měření trhu.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Analýza vlastního podniku
Analýza konkurence.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Evropské projekty & management VÝCHODISKA:  Realita vstupu do EU, rozvoj regionů, potřeba posílení dovedností zaměstnanců a organizací, možnost změny.
Zadání případové studie
Promyšlené podnikání (Design Thinking for Business Innovation) Průmysl (obor podnikání) přívětivý pro vstup Startupů Struktura oboru I. týden.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Pozice odběratelů elektřiny v ČR Seminář SVSE květen 07 K.Šimeček.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Volba segmentů trhu se stavebními zakázkami Optimální alokace výrobní kapacity - perspektivní segment -neperspektivní segment -jak udržet pozici na trhu.
Marketingové prostředí obce
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Inovační potenciál ČR Technologický profil ČR Cena Inovace roku 2011 Pavel Švejda Seminář Inovace a technologie v rozvoji.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
SPACE ANALÝZA.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
Model strategie marketingového mixu
Případová studie Klasik teoretická východiska
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
2. Ekonomický růst a hospodářské cykly
TRH (tržní mechanismus)
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_VÝSTAVBA.
EKONOMIKA DOPRAVNÍHO PODNIKU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Veřejné zakázky Statistika Rok 2014 a vývoj ÚRS PRAHA, a.s. – inženýrská a poradenská organizace.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
KOMPLEXNÍ ENERGETICKÁ ŘEŠENÍ PRO VŠECHNY
213. ŽOFÍNSKÉ FÓRUM KDO ZASTAVÍ PROPAD STAVEBNICTVÍ?
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Prezident SPS Ing. Václav Matyáš
Zavádění informačních systémů
Malé a střední podnikání
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Aspekty a oblasti analýzy trhu
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:

Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:

Subjekty stavebního trhu - investoři - kupující - zhotovitelé - výrobci a prodejci staveb. Hmot - výrobci a prodejci staveb.strojů a zaříz. - projekční a poradenské kanceláře - inženýrské kanceláře - prodejci nemovitostí - orgány státní správy

Působení subjektů na stavebním trhu

Kritéria dělení trhu realizace stavebních děl 1- podle účelu, funkce 2- podle geografického rozděl. zákazníků 3- podle psychologického rozděl.zákazníků 4- podle připravenosti zákazníka k investování

Ad 1)Dělení stavebního trhu podle účelu, funkce - budovy a haly občanské výstavby - budovy pro bydlení - budovy a haly pro průmysl - dopravní stavby - vodohospodářské stavby - objekty podzemní - ostatní inženýrské stavby - ostatní stavby

Segmentace trhu podle funkčního a technologického hlediska staveb

Segmentace podle technologického hlediska jejich návrhu a realizace: -sériové stavby -polo sériové stavby -individualizovaná výstavba

Ad 2) Územní segmentace trhu

Ad 3)Demografického rozdělení zákazníků a psycho grafického rozdělení zákazníků

Ad 4) Podle připravenosti zákazníka k investování

Charakteristika stavebního trhu I.Základní ukazatelé 1.Kapacita trhu 2.Potenciál trhu 3.Nasycenost trhu

1. Kapacita trhu Celkový objem stavebních prací realizovaných na daném trhu za období zpravidla 1 rok

2.Potenciál trhu Objem stavebních zakázek od investorů, kteří projevují určitou intenzitu zájmu a investování do realizace stavebních děl v daném roce

3. Nasycenost trhu Charakterizuje míru uspokojení potenciálu trhu kapacitní nabídkou firem. Stupeń nasycenosti je poměr mezi kapacitou trhu a potenciálem trhu

II. Rozšiřující ukazatele: 1. Velikost segmentu a růst segmentu 2. Kvalita segmentu 3. Závislost na vývoji neekonomických ukazatelů

1. Velikost segmentu a růst segmentu Absolutní velikost segmentu: mil Kč, které byly investovány za určité časové období Relativní velikost segmentu: ukazuje podíl daného segmentu v % na celkových investicích v rámci celého trhu realizace staveb Meziroční růst segmentu: v % stanoví rozdíl relativní velikosti segmentu ve dvou po sobě jdoucích obdobích

2. Kvalita segmentu Průměrná rentabilita segmentu Poptávková elasticita Průměrná technologická a materiálová náročnost prací v segmentu Intenzita konkurence Obecné bariéry vstupu do segmentu Obecné bariéry výstupu ze segmentu Obtížnost udržení si podílu v segmentu Struktura zadavatelů zakázek, jejich stabilita a platební kázeń

3. Závislost na vývoji neekonomických ukazatelů Požadavky na ochranu životního prostředí Závislost na stávajících a očekávaných zákonech Závislost rozvoje segmentu na politické stabilitě

4. Relativní pozice v segmentu 1. Relativní pozice firmy v segmentu 2. Relativní výrobní potenciál

1. Relativní pozice firmy v segmentu Relativní podíl v segmentu Meziroční růst relativního podílu v segmentu Finanční síla podniku Míra vertikální integrace podniku v segmentu Individuální bariéry vstupu do segmentu Individuální bariéry výstupu ze segmentu Goodwill v segmentu Geografické pokrytí segmentu Relativní flexibilita v segmentu

2. Relativní výrobní potenciál Nákladová výhoda vůči konkurenci Vlastní technická a technologická úroveň Komplexnost a kvalita zákaznického servisu v segmentu

RVS = S/T x 100 MRRVS = RVS (t + 1) – RVS (t) PRNS = PVS/PNS x 100 PES = 1 – CPS (I + 1%)/ CPS x 100 OUSPS = NUSPS/SVS OUPPS = NUPPS/PVS RPS = CVS/CS x100 MRRPS = RPS (t+1) – RPS (t) HZS = PZS/VUS ZUS = USS/CSS

RVS relativní velikost segmentu S celkové investice do segmentu CT celkové investice do trhu realizace stavebních děl MRRVS meziroční růst relativní velikosti segmentu PRNS průměrná nákladová rentabilita segmentu PVS průměrné výnosy na zakázku v segmentu PNS průměrné náklady na zakázku v segmentu PES poptávková elasticita CPS celková poptávka v segmentu CPS (I +1) celková poptávka v segmentu při změně indexu cen prací o 1% bod OUSPS obtížnost udržení si stávajícího podílu na trhu NUSPS náklady vynaložené na udržení si stávajícího podílu na trhu SVS výnosy z segmentu RPS relativní podíl hodnocené firmy v segmentu CVS vlastní výkon firmy CS celkové výkony hodnocených firem v segmentu MRRPS meziroční růst relativního podílu firmy v segmentu RPS relativní podíl firmy v segmentu v čase HZS index hustoty zastoupení v segmentu PZS počet zastoupení v segmentu VUS velikost územního segmentu ZUS zakázková úspěšnost v segmentu USS počet úspěšných soutěží CSS celkový počet soutěží