Světlo a barvy v přírodě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
Pohyby rostlin Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Vlastnosti materiálů projekt
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PLANKTON.
Biologie E
Pohyby rostlin VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.11/Li
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pohyby rostlin Schopnost rostlin reagovat pohybem na vnější fyzikální nebo chemický podnět se označuje dráždivost.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Rostliny.
Přechod rostlin na souš
Název Pohyby rostlin Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Pohyby rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
= věda o životních projevech rostlin a funkcích jejich orgánů
Rostliny - význam a jejich dělení.
K. Hujová, J. Kondelík, J. Šimánek
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Podmínky života na Zemi
Krajina a životní prostředí
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.02 Anotace: Prezentace seznamuje s nejdůležitějším jevem na Zemi. Vzdělávací oblast: Organismy se schopností fotosyntézy Autor:
Glukosa a její vznik.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Výživa buňky.
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
PROJEVY ŽIVOTA.
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
BUŇKA.
ZEk 1.část Úvod a dendrologie
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základní struktura živých organismů
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Co jsme již poznali.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Plastidy.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Základní škola Oskol, Kroměříž příspěvková organizace Přírodopis 7. ročník Autor: Ing. Eva Blešová Vytvořeno v rámci projektu „Škola hrou - počítače ve.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Fotosyntéza.
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Projevy života, třídění organismů
Název prezentace (DUMu): Buňky
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
3 Abiotické faktory prostředí světlo, teplota
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Získávání energie pro život
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ROSTLINY - ŘASY Přírodopis VI..
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
4. Buňky.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
Transkript prezentace:

Světlo a barvy v přírodě BiO Kategorie C,D

BOTANICKÁ ČÁST

Světlo Fotosyntéza Viditelné světlo 380 – 780 nm Kdy je předmět černý? bílý? červený?

http://www. teplamilada. wz http://www.teplamilada.wz.cz/materialy/materialy/Fotosynteza/Photosynthesis.swf

Světlo 45% z dopadajícího světla je VIDITELNÉ SVĚTLO FAR = fotosynteticky aktivní záření = „BÍLÉ SVĚTLO“

Barevné vidění

Zpětný odraz

OTÁZKY Co je to duha? Sluneční paprsky, které procházejí kapkami se lámou, světlo se rozkládá a kapky opouštějí pod jiným úhlem!!!

O světle si můžete poslechnout krátký dokument v českém jazyce na stránce: http://www.youtube.com/watch?v=goM2hIpkt2k

OTÁZKY ● Jaké látky při fotosyntéze vznikají? ● Jak se oxid uhličitý dostává zpátky do ovzduší? ● Proč rostliny označujeme jako producenty a kdo je to konzument? ● Která barviva jsou pro fotosyntézu důležitá a kde je nalezneme? ● V kterých částech rostliny fotosyntéza probíhá? ● Jak se jmenuje děj opačný k fotosyntéze? ● Jak se jmenuje základní zásobní látka rostlin?

BUŇKA Základní funkční a stavební jednotka všech organismů! Vše živé je z buněk! Rostlinná x živočišná buňka Prokaryotická a eukaryotická buňka

video

Ekologie rostlin Rostliny Dlouhodenní Krátkodenní Neutrální Dělení podle vztahu ke světlu Světlomilné (HELIOFYTY) Stínomilné (SCIOFYTY)

JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY Stigma Fototaxe = orientovaný pohyb

MNOHOBUNĚČNÉ ROSTLINY Neorientované pohyby = fotonastie Orientované pohyby = fototropismy

Následující videa Vám mohou pomoci v přípravě. Krátkou prezentaci o masožravých rostlinách najdete na: http://www.youtube.com/watch?v=-kN7ZaK-UIM, http://www.youtube.com/watch?v=XFgxtz4JDs0, ● Pohyb krásnoočka můžete vidět na videu: http://www.youtube.com/watch?v=J3sgoy22Ij4, ● Tropismy a nastie vysvětlují tato videa: http://www.youtube.com/watch?v=Q8GmUddzR6k, http://www.youtube.com/watch?v=DDMlvthj8MY ● Změnu barev u listů dřevin vysvětlují tato videa: http://www.youtube.com/watch?v=cyj7kyYX_gQ, http://www.youtube.com/watch?v=ljPU1nDVq-0.

Domácí samostudium Kapitola 5 – květy a 6 – plody. Příště mineralogie a pedologie pro kat. ZOOLOGICKÁ ČÁST