Co víš o recyklaci?.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODPADY.
Advertisements

TŘÍDĚNÍ ODPADU.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Název Recyklace skla Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
Separace a recyklace odpadů
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Co víš o recyklaci?.
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Vytvořeno v rámci projektu SIPVZ Projekt hodiny výchovy k ochraně životního prostředí pro žáky naší školy 22. dubna 2006 Vzdělávací oblast Enviromentální.
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Jak třídit odpad - prezentace
Nebuďte líní: Třiďte odpad!!!
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Třídění odpadu V domácnosti. Každý moderní člověk třídí odpad a s novými pomocníky na třídění do domácnosti to jde jedna radost. Poradíme vám jak třídit,
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Jak třídit odpad.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Životní prostředí a domácnost
Téma: ODPAD A RECYKLACE Motto: Recyklace - má to smysl?
Výroba a recyklace papíru
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
SBĚRNÝ DVŮR ČESKÁ TŘEBOVÁ
Jeníček a Mařenka Třídění Odpadu. Žili, byli Jeníček a Mařenka v jednom činžovním domě, kdesi za sedmero horami a sedmero řekami.
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
ODPADY.
DEN ZEMĚ TEST.
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
Recyklační hra.
PAPÍR Jak a proč třídit PAPÍR Mgr. Lukáš Kučera Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Problematika třídění a likvidace odpadů. Zásady domácí ekologie.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vědomostí z oblasti eviromentální výchovy o správném třídění odpadů. Je určeno pro práci.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
TŘÍDÍME ODPADY VY_32_INOVACE_19_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Třídění odpadu.
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
TŘÍDIT či NETŘÍDIT ?.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk ,okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_14.
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třídění odpadů,recyklace
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
EKOŠKOLA.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
Otestujte své vědomosti o odpadech test má 30 otázek, zelená značí správnou odpověď, červená špatnou odpověď, odpovědi jsou odlišené i zvukově.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Odpady a příroda.
Transkript prezentace:

Co víš o recyklaci?

Co je vlastně recyklace? Opakované vrácení nějakého použitého materiálu zpátky do výrobního procesu, aby se mohl znovu použít.

Jaké materiály se mohou recyklovat? Kovy, papír, sklo, plast, textilie, bioodpad.

Proč myslíš, že je recyklace pro naši planetu lepší, než vyhazování všech odpadků do jedné popelnice? Díky recyklaci se odpadky nevyvážejí na skládku, kde se odpad vstřebává do půdy – což je pro planetu škodlivé, ale odpad se zpracovává a znovu se z něj vyrobí věci, které můžeme znovu využít.

Pro fungování různých věcí potřebujeme energii Pro fungování různých věcí potřebujeme energii. Když se chceme například dívat na televizi, musíme ji zapojit do zásuvky, odkud do ní jde proud z elektrárny. Pro výrobu energií, které pohánějí naše přístroje, ale potřebujeme zdroj energie. Zdroje energie se dělí na obnovitelné a neobnovitelné. Co podle tebe znamená, že zdroje jsou obnovitelné? Co podle tebe znamená, že zdroje jsou neobnovitelné? Jsou to zdroje, které lidstvo může čerpat další tisíce, miliardy let, protože se nedají vyčerpat. Jsou to zdroje, které bude moct lidstvo využívat maximálně ještě 100 let. Poté tyto zdroje dobere a ty už se neobnoví.

Jaké energie patří mezi obnovitelné zdroje Jaké energie patří mezi obnovitelné zdroje? Pokud si nevíte rady, zkuste si vzpomenout, jak jsou poháněny některé elektrárny pomocí přírody… Sluneční energie, vítr, voda.

Jaké energie patří mezi neobnovitelné zdroje Jaké energie patří mezi neobnovitelné zdroje? Tedy, čím jsou poháněny elektrárny a továrny, auta, atd. Uhlí, ropa, zemní plyn, rašelina, jaderná energie.

Jaký odpad nejčastěji třídíme Jaký odpad nejčastěji třídíme? Vyjmenuj tři druhy materiálu, které se v českých domácnostech nejčastěji vyhazují do speciálních, barevných popelnic. Papír, sklo, plast.

Přiřaď jednotlivé materiály ke správné barvě popelnice. speciální popelnice na hliník sklo bioodpad – zbytky jídla, shnilé ovoce, apod. nebezpečný odpad papír plast

Který z těchto obrázků je značkou pro recyklaci?

Existují dva druhy recyklace – PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ Existují dva druhy recyklace – PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ. Vysvětli, jaký je mezi nimi rozdíl. PŘÍMÁ NEPŘÍMÁ Přímá recyklace znamená znovuvyužití věci bez další úpravy, například u součástek z auta. Nepřímá recyklace zahrnuje znovuvyužití pomocí znovuzpracování materiálu z odpadu, například u papíru.

V České republice neexistují popelnice na kov – železo, a jiné podobné materiály. Kam bychom tedy měli odnášet kov? Kovy se odnášejí do sběrny kovu, kde se roztaví a znovu se z něj vyrobí nové věci.

Jaký je rozdíl mezi recyklací odpadu a tříděním odpadu Jaký je rozdíl mezi recyklací odpadu a tříděním odpadu? A kterou z těchto činností děláme doma – RECYKLUJEME nebo TŘÍDÍME? Recyklace je proces, při kterém se odpadky zpracovávají, aby se z nich znovu mohly vyrobit věci, které můžeme dál využívat. Pro to, aby se mohl začít proces recyklace, musíme ale my doma odpad vytřídit. To znamená roztřídit jednotlivé materiály do správných popelnic.

Teď zkusíš roztřídit odpad Teď zkusíš roztřídit odpad. Do zeleného kruhu vlož ty věci, o kterých si myslíš, že patří do popelnice na papír. Ty, které do popelnice na papír nepatří, vlož do červeného kruhu. sešity použité pleny kancelářský papír voskovaný papír noviny mokrý papír karton mastný papír časopisy krabice letáky

Teď zkusíš roztřídit odpad Teď zkusíš roztřídit odpad. Do zeleného kruhu vlož ty věci, o kterých si myslíš, že patří do popelnice na sklo. Ty, které do popelnice na sklo nepatří, vlož do červeného kruhu. lahvičky od léků nevratné láhve zrcadla sklo z oken keramika skleněné nádoby porcelán střepy žárovky

Teď zkusíš roztřídit odpad Teď zkusíš roztřídit odpad. Do zeleného kruhu vlož ty věci, o kterých si myslíš, že patří do popelnice na plast. Ty, které do popelnice na plast nepatří, vlož do červeného kruhu. pet lahve molitan kelímky plastový obal od chemikálií folie sáčky plastový obal od motorového oleje pneumatiky polystyrén guma linoleum

Kam bychom správně měli vyhodit například starou televizi, ledničku, pračku a jiné elektrospotřebiče? Elektrotechniku můžeme odvézt přímo do obchodu, která elektrotechniku prodává, případně do této firmy zavolat a tato firma si pro staré spotřebiče přijede. Tam jsou rozebrány na součástky , které se dají znovu po úpravě využít.

Co znamená, že je odpad NEBEZPEČENÝ a jaké věci patří mezi nebezpečný odpad? Nebezpečný odpad je nebezpečný jak pro naši planetu, tak i pro obyvatele kteří se v blízkosti takového odpadu nacházejí. Patří sem léky, zářivky, výbojky, baterky, ledničky, barvy, lepidla a oleje.

Zkus popsat cestu recyklace pet lahve Zkus popsat cestu recyklace pet lahve. Představ si, že si v obchodě koupíš pet lahev s pitím. Pití vypiješ. Co se potom bude dál dít s lahví, pokud ji vytřídíš do správné popelnice? Láhev vyhodím do žluté popelnice na plasty. Odpad z této popelnice vyvezou popeláři do zpracovny odpadu, kde se odpad roztaví a poté se z něj znovu vyrobí věc, kterou můžeme znovu využít.

Rozklad odpadků v přírodě trvá velmi dlouho. Pokud se nenaučíme třídit odpad, aby se mohl recyklovat a navíc někteří z nás budou i dál vyhazovat odpadky rovnou na zem, moc tím ublížíme přírodě, bez které nemůžeme žít. Co se děje například s obalem od čokolády, když ho vyhodíme do trávy? Za jak dlouho odtamtud zmizí? Rozklad odpadků v přírodě trvá velmi dlouho.

Zkuste uhodnout, jak dlouho trvá rozklad následujících věcí a přiřaďte k nim správnou délku jejich rozkladu. až 5 měsíců papírový kapesník až 6 měsíců slupka od banánu vlněná rukavice až 2 roky plechovka až 15 let až 10 let krabička od fruka až 20 let nedopalek cigarety igelitová taška až 30 let pet lahev až 80 let sklo až 3000 let kus polystyrenu nikdy

Pokud jsi našel správné odpovědi, čeká tě sladká odměna!!!