1 V1 4. Seminář 2009/ Region a regionální vědy 1 4
2 Příklad projektu: Třídění odpadů ve Středočeském kraji Informační kampaň k obyvatelům a obcím pomocí direkt- mailů, tisku, letáků, brožur, plakátů, CD, výstav, seminářů, prezentací, soutěží, tabulí, propagač. předmětů a balíčků a pořadů a spotů v rozhlasu a TV, speciál. webové stránky Seminář
3 Za poslední 4 r. vzrostlo množství vytříděného odpadu v kraji o téměř 90% ! Do projektu se zapojilo obcí (97% z kraje), je rozmístěno kontejnerů (9 587 na plasty, sklo a na papír), v průměru připadá na jedno kontejnerové hnízdo 148 obv. v r vyprodukoval každý obyvatel 278 kg odpadů, z toho v průměru vytřídil 34,6 kg využitelných surovin ( plasty, papír, sklo a nápojové kartóny), - bylo vytříděno 40 tis. tun odpadů (naplněný nákladní vlak o délce 132 km). Seminář
4
5 Opakování RVV1 Role regionalistiky ve veřejné správě Definice základních pojmů Regionální politika EU a ČR Realizace regionálního rozvoje v ČR Příklady projektů
6 f Seminář NUTS 3 Kraje České republiky
7 Regiony soudržnosti pro podporu ze strukturálních fondů EU Seminář Usnesení vlády č. 707/1997 o vymezení územních statistických jednotek NUTS NUTS 2
8 Seminář Zapomínání V prvních dvou dnech zapomeneme z odposlouchané látky skoro 70% a během dalších tří dnů dalších 10%. Zapomínání je tedy třeba zabránit hlavně v prvních dvou dnech. První opakování by mělo být nejpozději druhý den po osvojení (lépe samozřejmě týž den večer). Druhé opakování do konce pátého dne, třetí do konce sedmého dne a dvě zbylá v průběhu třetího a pátého týdne.
9 Seminář Příprava na zkoušky Každý osvojený poznatek musí být v naší paměti upevněn opakováním co nejdříve po osvojení. Největší přírůstek ve vědomostech zůstává v naší paměti po prvním opakování. Při dalších opakováních se přírůstek zmenšuje, proto je optimální pět opakování. Pro časové rozložení jednotlivých opakování je rozhodující křivka zapomínání:
10 Seminář
11 Seminář Zkoušky
12 Děkuji za pozornost Děkuji za diskusi