TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora trvalého řešení situace nezletilých žadatelů o azyl v ČR TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ.
Advertisements

Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Předmět: N ě m e c k ý j a z y k Hodinová dotace: 4 vyučovací hodiny
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Využití znalostí ze zkoušek ECDL v projektovém dnu.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
Zavedení výuky programování hradlových polí FPGA ve VHDL Učebna Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dějepis  1. ročník, studijní obory SOU  Mgr. Lenka Brychová  „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním  rozpočtem České.
THE WALL Young People and Their Life Style Mladí lidé a jejich životní styl Michaela Hrdličková, č. 251 DS2 – dálkové nástavbové studium, obor Provozní.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Úvodní seminář 22. září.
Zvířátka z kolíčků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Lyžaři a snowboardisté Autor: Mgr. Petra Zdráhalová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, 28923, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Pro vlastní bezpečnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Didaktika geografie.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
Jak se peče chleba IV. Lenka Hůnová. Výrobky z mouky Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jak se peče chleba III. Lenka Hůnová. Co potřebuji k pečení Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
PRAVIDLA V MŠ – HRA NA AUTA Ivana Šůsová. Seřaď podle rychlosti Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
CO KDO DĚLÁ – VÝROBA ŽIDLE Ivana Šůsová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Kumuč – kutík - kulík.
Poznávací schopnosti, vnímání
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření listopad 2011
CO DĚLÁ TRUHLÁŘ?.
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
Rozhledna Marta Strnadová.
Rýmy Jazykový cit.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
RODOKMEN …vyrob si svůj.
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
ZVÍŘECÍ KABÁTKY KDO KTERÝ OBLÉKÁ?.
MY DAY Jazyk a řeč.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Co chybí perníkové chaloupce
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Co se přírodě nelíbí.
Vývoj motýla Vnímání.
Medvídek se ptá: „Které písmenko kamarád ztratil ?“
Posíláme dopis Věra Vernerová.
Ochrana životního prostředí
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_2_AJ4
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Barevné pastelky Pavlína Berková.
Bc. Miloslava Vavříková
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Pozornost, soustředění, paměť
POSTUP PŘI ČIŠTĚNÍ ZUBŮ
Co vznikne z vlny? Michaela Soukupová.
Autor: Michaela Vráblíková Název : VY_32_INOVACE_21AJ_3tr_SLOVICKA7.
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor Family Tree Michaela Hrdličková, 251 Anglický jazyk TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“

Family tree Inovativní metoda „Family tree“ je určená pro TČ1 – první ročník tříletého učebního oboru Truhlář a Čalouník Rozsah – 6 vyučovacích hodin Family tree je v učebnici Success, Elementary určené pro první ročníky tříletých učebních oborů

Použité metody Práce s učebnicí Vyhledávání slovní zásoby na internetu Skupinová práce Individuální práce Popis fotografií

Pomůcky Čtvrtky A3 Pastelky, fixy apod. Nůžky, lepidlo Fotografie Počítač + internet Učebnice Success Elementary

Popis činností Nejprve proběhla práce s učebnicí Success – žáci se seznámili se slovní zásobou (příbuzenské vztahy apod. v angličtině). Podle poslechu a uvedené slovní zásoby vytvořili rodokmen dívky v učebnici. Žáci mohou pracovat individuálně nebo ve skupinách.

Popis činností - rodokmen dívky v učebnici

Popis činností Po vytvoření rodokmenu dívky se žáci věnovali popisu fotografie, která je opět v učebnici. Při popisu používali nejen uvedené informace o rodině, ale také vlastní fantazii (např. popis nálady, okolností, prostředí, apod.). Jako nejlepší se jevila skupinová práce, kdy si žáci nejprve svá tvrzení promysleli a teprve potom prezentovali (jednotlivci s tímto měli více problémů).

Popis činností - rodinné fotografie v učebnici - popis těchto fotografií

Popis činností V pracovním sešitě učebnice Success se žáci věnovali článku o slavných rodičích (text je např. o Davidovi Beckhamovi, Sylvestru Stallonovi apod.). Článek je zaměřen především na zvláštnost jmen jejich dětí a na význam těchto jmen. Žáci diskutovali nad originalitou těchto jmen a zamýšleli se nad svými vlastními křestními jmény.

Popis činností - článek Famous parents - zvláštní jména dětí slavných rodičů

Popis činností Následující hodinu si žáci zkusili vytvořit vlastní rodokmen – vytvořili si pouze náčrtek, který obsahoval jejich nejbližší rodinu. O každém zobrazeném členovi napsali jednu zajímavost a jeho křestní jméno, pokud to bylo možné, napsali v angličtině. K překladu a vyhledávání informací nám posloužil internet.

Popis činností - návrh Family tree - vyhledávání na internetu

Popis činností Žáci vytvářeli své rodokmeny. Na hodinu si měli donést fotografie členů své rodiny. Na velké čtvrtky pak přenášeli své náčrtky se všemi informacemi, které si poznamenali. Family tree by měl obsahovat nejbližší rodinu žáků, jména jednotlivých členů s jejich obrázky, anglickým vyjádřením příbuzenského vztahu a jednu zajímavost o každém z nich.

Popis činností - vytváření Family tree

Práce žáků

Postřehy Vzhledem k tomu, že učebnice Success Elemetary obsahuje zajímavé články v jednoduché angličtině, bavila žáky již práce s těmito texty. Nejvíce je samozřejmě zaujala zvláštní jména, která dávají slavní rodiče svým dětem, zvláště pak jejich překlad do češtiny či zvukomalba v angličtině (např. jméno „Broskev“ či děti S.Stalloneho, kteří se všichni jmenují na S.)

Postřehy Žáci byli poněkud omezeni svými znalostmi a malou slovní zásobou, což jim ztěžovalo např. popsat fotografie dle vlastní fantazie (např. při jaké události se rodina sešla, jakou mají náladu apod.). Žáci velmi uvítali výtvarnou část práce, neboť jim tato činnost, které se věnovali na základní škole, nyní chybí.

Postřehy Je nutné brát ohled na soukromí žáků. Rodina je citlivým tématem a je vhodné nenutit žáky, aby stoprocentně uváděli pravdivé informace (úmrtí v rodině, nevlastní rodiče apod.). Nejde o to získávat od žáků informace, přivádět je do trapných situací, ale zábavnou formou si procvičit angličtinu.