Přesné převedení diferenciální rovnice na rovnici diferenční

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
tečna funkce y = f(x) T = [xt, yt] normála funkce y = f(x) ά
Advertisements

Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Vzorová písemka Poznámka: Bonusové příklady jsou nepovinné, lze za ně ale získat body navíc. (2 body) Definujte pojem gradient. Vypočítejte gradient funkce.
Programování numerických výpočtů - návrh písemky.
PA081 Programování numerických výpočtů Přednáška 2.
PA081 Programování numerických výpočtů Přednáška 4.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Úplné kvadratické rovnice
Přednáška 12 Diferenciální rovnice
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Matematika II. KIG / 1MAT2 Přednáška 08
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
Komplexní čísla.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_68.
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ČVUT v Praze, Fakulta dopravní Stochastické systémy Vypracování úlohy č.1 Ondřej Běláč,2 85 Václav Macek, 2 66 Aleš Novák, 2 66 Jindřich Prokůpek, 2 88.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Diferenciální rovnice
Posloupnosti a jejich vlastnosti (3.část)
Lineární lomená funkce
Posloupnosti a jejich vlastnosti (2.část)
Semestrální práce z předmětu MAB
2.2 Kvadratické rovnice.
R OVNICE A NEROVNICE Soustava lineárních rovnic o více neznámých II. VY_32_INOVACE_M1r0114 Mgr. Jakub Němec.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Funkce a jejich vlastnosti
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Komplexní čísla - 3  Zobrazení komplexních čísel  Základní pojmy VY_32_INOVACE_20-03.
Komplexní čísla - 1 VY_32_INOVACE_ Motivační úvod.
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_67.
polynom proměnné x f = anxn + an-1xn-1 + ……. + a0
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_63.
Kvadratická rovnice s parametrem
Sylabus V rámci PNV budeme řešit konkrétní úlohy a to z následujících oblastí: Nelineární úlohy Řešení nelineárních rovnic Numerická integrace Lineární.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Algebraické rovnice vyšších řádů 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_61.
Aproximace parciálních diferenciálních rovnic – Galerkinova metoda
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_08B02 AutorRNDr. Marcela Kepáková Období vytvořeníŘíjen.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_66.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
Počítačové algebraické systémy a jejich aplikace ve fyzice Pavel Košťál, Gymnázium Voděradská Jana Zajíčková, Gymnázium F. Palackého Valašské Meziříčí.
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
4.6 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic Mgr. Petra Toboříková.
T ŘI ZPŮSOBY ŘEŠENÍ SLOVNÍ ÚLOHY Úvodní úloha ke kapitole Slovní úlohy řešené pomocí lineárních rovnic Mgr. Hana Přichystalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R08_Slovní úlohy TEMA: Matematika 9.ročník.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lineární rovnice Druhy řešení.
Lineární rovnice Druhy řešení.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Vyrovnávání chemických rovnic
2. přednáška Differenciální rovnice
Řešení lineární rovnice
27 ROVNICE – POČET ŘEŠENÍ.
Transkript prezentace:

Přesné převedení diferenciální rovnice na rovnici diferenční Lingrová Jana Lajdová Sabina

ÚLOHA Č. 5 Vysvětlete metodu a na 2 příkladech předveďte Zobrazte graf diferenciální i diferenční rovnice

ZADÁNÍ a) Proveďte přesné převedení diferenciální rovnice na rovnici diferenční: y‘‘ – 3y‘ + 2y = 0 Metoda spočívá v porovnání lineární diferenciální a diferenční rovnice se stejnými charakteristickými polynomy: y(n+2) - 3y(n+1) + 2y(n) = 0 Stávající lambdy musíme nahradit čísly e na lambda, aby původní diferenciální i nová diferenční rovnice měly stejná řešení

DIFERENCIÁLNÍ ROVNICE y‘‘ – 3y’ + 2y = 0 λ2eλt - 3λ eλt + 2eλt = 0 λ2 - 3λ + 2 = 0 λ1 = 1 λ2 = 2 u = A et + B e2t

GRAF DIFERENCIÁLNÍ ROVNICE

DIFERENČNÍ ROVNICE y(n+2) – 3y(n+1) + 2y(n) = 0 λ2 λn - 3λ λn + 2 λnt = 0 λ2 - 3λ + 2 = 0 λ1 = 1 λ2 = 2 u = C + D 2n

METODA

GRAF DIFERENČNÍ ROVNICE

ZADÁNÍ b) Vymyslete a vypracujte nějakou lineární diferenciální rovnici druhého řádu s imaginárními kořeny charakteristické rovnice. Vypočítejte jen reálná řešení.

DIFERENCIÁLNÍ ROVNICE

GRAF DIFERENCIÁLNÍ ROVNICE

METODA

METODA

VZOREC Když máme komplexně sdružené kořeny, platí vzorec:

GRAF DIFERENČNÍ ROVNICE

DĚKUJEME ZA POZORNOST