obecně, prožívání a chování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Advertisements

Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHICKÉ STAVY.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
(Základy psychologie)
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
B.F. Skinner.
PSYCHICKÉ JEVY.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
Emoce (city).
Temperament.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Psychologie a komunikace Základní pojmy v psychologii
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
CHARAKTERISTIKA znaky.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“  Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/  Číslo materiálu: VY_32_INOVACE.
Sebeuvědomění a sebekontrola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_17_OSVZ_ON Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
Psychologie koučování
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Základy psychologie – úvod
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA PSYCHOLOGICKÉ TEORIE. PSYCHOLOGIE PŘEDMĚT SYSTÉM METODOLOGIE METODY PSYCHOLOGIE JAKO VĚDA POZNAT - VYSVĚTLIT - OVLIVNIT - PREDIKOVAT.
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Člověk jako osobnost (psychologie, disciplíny a směry)
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Systém psychologických věd
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 2.část Mgr. Marie Mikulcová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Psychické stavy a procesy Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova k
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
Temperament, charakter, motivace
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
OSOBNOST.
Psychologie koučování
Kejřová Psychologie.
Transkript prezentace:

obecně, prožívání a chování Předmět psychologie obecně, prožívání a chování

PSYCHOLOGIE PSYCHĒ, LOGOS psychika Uplatňuje se všude tam, kde je potřeba, aby člověk působil na člověka. ARISTOTELES: - spis Peri psychē = O duši = Dē anima “Duše je první entelechií těla.”

A) PROŽÍVÁNÍ - vnímání, vzpomínání, představy; děje se to uvnitř člověka a ví o tom jen on sám ZNAKY: subjektivnost jedinečnost časová plynulost a neohraničenost prožitku omezenost části psychiky nedostatečnost řeč

KATEGORIE PROŽÍVÁNÍ PSYCHICKÉ PROCESY poznávací vnímání představivost paměť, myšlení a řeč citové volní PSYCHICKÉ STAVY činitelé -> vliv na naši výkonnost během dne okamžitá funkční zdatnost nervové soustavy, soustředěnost, rozptýlenost pozornosti, citové rozpoložení (nálada)

PSYCHICKÉ VLASTNOSTI určité rysy osobnosti aktivačně motivační: pohání člověka k činnosti vztahově postojové: systém hodnot výkonové: měřítko výkonnosti a úspěšnosti autoregulační: sebeřízení, sebeovládání, sebekritika dynamické: vlastnosti temperamentu psychické procesy + stavy + vlastnosti => psychika jednotlivce a struktura osobnosti

“Neplavu až tak dobře… měla bych se radši víc učit.” “Rozhodnu se až později… Až na to budu mít klid.” “Sportovci dost vydělávají…Měla bych do toho jít.” “Hrozně ráda plavu, jednou bych chtěla plavat závodně.” “S tím, co už umím, to dokážu. Vím, na co mám. aktivačně motivační vztahově postojové výkonové autoregulační dynamické

B) CHOVÁNÍ DĚLENÍ CHOVÁNÍ PROJEVY CHOVÁNÍ reakce odpovědi zadržení odpovědi jednání vnější výrazy řeč DĚLENÍ CHOVÁNÍ podle původu vrozené naučené podle podnětu spontánní vyvolané reaktivní operační

Vydám se ke dveřím. Potřebuju jimi projít. Uskočím před dveřmi, které někdo otevírá. Běžím ke dveřím -> zrychlím dech. Poprosím někoho, aby mi otevřel. Než projdu dveřmi, otevřu je. Čekám, než budu moci dveřmi projít. reakce odpověď zadržení odpovědi jednání vnější výrazy řeč