Tvorba a udržení týmu Motto : řízení = dělat věci dobře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Řídící struktury v organizaci
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
Běžné chyby při řízení procesů PPP Maarten Groothuis.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Týmové role Pavla Kotyzová
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Vedení týmů a týmová práce Týmové role. RoleČinnostRysy Předseda (Co-ordinator, chairman) demokratický vedoucí, zaměřený na cíl, pomáhá rozdělovat role,
Týmové dovednosti PE cvičení.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
1 Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
1 Týmová práce TYMP 1 Týmové role Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
(komentovaný přehled)
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
1 Adaptační kurz 1. ročníku bakalářského prezenčního studia oboru Marketingové komunikace Týmová práce Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ,
Rozvoj a vedení týmu.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
Rozhodovací procesy.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Měkké systémy.
Checklandova metodologie
Metodologie měkkých systémů
Týmová práce TYMP 1/ C5 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Andrea Brožová Doubková
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Manager nebo leader? Management je pozice
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Projektová výuka. Historie projektové výuky První známky – 17. a 18. století – Itálie a Francie – součást závěrečných zkoušek 18. a 19. století - Killpatrick.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
INTERPERSONÁLNÍ VZTAHY NA PRACOVIŠTI. Interpersonální vztahy na pracovišti ◦ formální systém ◦ závisí od pracoviště a typu práce ◦ specifikum – v týmu.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
Million Leaders Mandate
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Týmové role Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Osobní management – modul č.4
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Týmové role Pavla Kotyzová
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Checklandova metodologie
Metodologie měkkých systémů
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
První zkušenosti s evaluací
Andrea Brožová Doubková
Vedení týmu. Vedení týmu Teambuilding budování týmu vzdělávání a stmelování týmu prostřednictvím zážitků snaží se odpoutat pracovníky od pracovního.
Transkript prezentace:

Tvorba a udržení týmu Motto : řízení = dělat věci dobře vedení = dělat dobré věci (P. Drucker, W. Bennis)

Co může změna vyvolat učitelé musí dělat něco, co nejsou zvyklí dělat – nastoupí emoce, protože jim bouráme jejich jistoty budou jako první registrovat to, o co přijdou myslí nejprve na to, čeho se musí vzdát – a nikoliv na to, co by mohli získat

mají pocit, že zůstali sami, přestože ostatní procházejí stejnou změnou vzniká obava z nedostatku zdrojů člověk se obvykle dokáže vyrovnat jen s určitým množstvím změn a úroveň připravenosti na změnu je individuální

Důvody odporu preference jistoty z minula špatná komunikace nadměrný tlak důvěra-nedůvěra v realizaci nejasný účel nedostatek víry u zástupců změny

Co je tým? Skupina, v níž jednotlivci mají společný cíl a v níž pracovní činnosti a dovednosti každého člena vzájemně na sebe účelně a plynule navazují jako části skládačky a dohromady vytvářejí nějaký jasný vzor. (John Adair: Vytváření efektivních týmů)

Výběr týmu Členové týmu se vybírají podle dvou dovednostních kritérií: specializovaných dovedností (odborných kvalifikací), týmových dovedností.

Týmové role Role v týmu Přípustné slabé stránky Vyhledavač zdrojů: Nadšený, umí hledat vhodné příležitosti, komunikativní. Příliš velký optimista, pomine-li prvotní nadšení, ztrácí zájem. Inovátor: Tvůrčí, nápaditý, řeší obtížné problémy. Pomíjí detaily, pro zaujetí není schopen efektivní komunikace.

Týmové role Usměrňovač: Dynamický, náročný, inspirující, se spoustou energie. Vyhovuje mu práce pod tlakem. Má sklon provokovat a zraňovat city ostatních. Vyhodnocovač: Pozoruje, je schopen střízlivého pohledu na věc, má přesný úsudek. Dokáže zhodnotit všechny varianty. Neprůbojný, příliš kritický. Neumí podněcovat ostatní.

Týmové role Stmelovač: Týmový pracovník, kooperativní, mírný, vnímavý diplomat. Dovede naslouchat a urovnávat spory. V klíčových situacích může být nerozhodný, ovlivnitelný. Realizátor: Disciplinovaný, spolehlivý, výkonný. Nápady přivádí v život. Trochu nepružný, především v nových možnostech.

Týmové role Dokončovatel: Pečlivý, svědomitý. Sleduje chyby a opomenutí ostatních. Odevzdává výsledky své práce včas. Sklon k přehánění a puntičkářství. Specialista: Cílevědomý, iniciativní oddaný. Má výjimečné dovednosti a vědomosti. Přispívá k práci v týmu jen omezeně. Lpí na technických stránkách problému. Občas mu uniká celkový pohled.

Týmové role Koordinátor: Vyzrálý a schopný vedoucí, objasňuje cíle, ovládá delegování odpovědnosti. Má sklony manipulovat s ostatními a delegovat svou práci na ostatní.

Pravidla brainstormingu Nesmí se kritizovat žádné nápady pronesené během setkání Naprostá volnost Zplodit co nejvíce nápadů Každý nápad zaznamenat Nechat nápady uležet, než je začneme vyhodnocovat

Organizační struktura

Desatero facilitátora pomáhá ostatním, ne sobě usnadňuje porozumění vytváří rovné podmínky navrhuje pravidla porady a dbá o jejich dodržování vede proces jednání navrhuje program a časový harmonogram porady

Desatero facilitátora dohlíží na orientaci účastníků v jednání je pružný a nedogmatický zabývá se procesem jednání, nerozhoduje myslí na realizaci

Děkuji za pozornost a přeji úspěch při tvorbě ŠVP