Užití elektrické energie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny skupenství.
Advertisements

Vypařování.
Sytá pára Proč se za letadlem vytváří bílá viditelná stopa? ( produkty hoření –žhavé plyny z motoru odeberou teplo vodní páře a ta kondenzuje) Jak funguje.
Co už známe? tání tuhnutí var a vypařování.
Var Do kádinky s vodou umístíme teploměr. Vodu budeme zahřívat.
Klimatizační zařízení
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
CHLADÍCÍ STROJ.
Tepelná výměna prouděním
Mechanické vlastnosti plynů.
Skupenství látek a vnitřní energie
Elektrické svařování Elektrické svařování Ing. Jaroslav Bernkopf Teplo.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_20 Tematická.
Technické plyny Složky vzduchu kyslík, dusík, vzácné plyny
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_VYRZARIZENI_T _12
PERIODICKÁ TABULKA Chemie 8. třída.
Zkraty Zkraty Ing. Jaroslav Bernkopf Energetická zařízení.
Dodávka chladu v teplárenských provozech XXIII. seminář energetiků
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Ochrany proti nadproudům
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Digitální učební materiál
Voda Zpracoval: Lukáš Holý.
Digitální učební materiál
Aneta Brabencová Kristýna Nachtigalová Zuzana Aimová Jiří Dušek
Vypařování: Na rozdíl od tání a tuhnutí vypařování probíhá
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
Změny skupenství látek
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Infrazářiče - topné články - vytápění Užití elektrické energie 1 Infrazářiče - topné články - vytápění Ing. Jaroslav Bernkopf.
Vlastnosti látek Opakovací otázky
Šíření tepla Milena Gruberová Jan Hofmeister Lukáš Baťha Tomáš Brdek
Snímače neelektrických veličin
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
Magnetická lednička Jan Válek UČO:
Šíření tepla TEPLO Q.
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
Měření proudu Měření proudu Ing. Jaroslav Bernkopf Elektrická měření.
Měření napětí Měření napětí Ing. Jaroslav Bernkopf Elektrická měření.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Chladiče a chladící systémy PC
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Změny skupenství Zpracovali: Radka Voříšková Petra Rýznarová
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Vedení VN a VVN Ing. Jaroslav Bernkopf Vedení VN a VVN
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Ostatní způsoby vysoušení
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické chladničky.
Vypařování a kapalnění
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
Joulův-Thomsonův jev volná adiabatická expanze  nevratný proces (vzroste entropie) ideální plyn: teplota se nezmění a bude platit: p1p1 V1V1 p 2 < p 1.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Zabývá se vedením tepla ve vodě a ve vzduchu. Vysvětlení principu teplovodního.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
? Kde se šíří teplo prouděním ? Kde se využívá proudění tepla ? Dovedeš vysvětlit princip ledničky ?
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
Vlastnosti plynů VY_32_INOVACE_36_Vlastnosti_plynu
Energie ohně.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Tepelná výměna prouděním
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
PROUDĚNÍ TEPLA. PROUDĚNÍ TEPLA ? Umíš odpovědět Kde se šíří teplo prouděním? Kde se využívá proudění tepla? Dovedeš vysvětlit princip ledničky?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
CHLADÍCÍ STROJ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

Užití elektrické energie Elektrické chlazení Elektrické chlazení Ing. Jaroslav Bernkopf Užití elektrické energie

Chladnička kompresorová Elektrické chlazení Chladnička kompresorová Chladnička vytahuje teplo zevnitř, vydává je venku. Proto je chladnička vzadu teplá. Proto nemá být přiražená ke zdi ani vražená do skříně. Užití elektrické energie

Chladnička kompresorová Elektrické chlazení Chladnička kompresorová Systém je naplněný kapalinou, která se snadno vypařuje a má nízký bod varu. Užití elektrické energie

Chladnička kompresorová Elektrické chlazení Chladnička kompresorová Kompresor stlačuje ochlazený plyn, ten si stlačením vzpomene na teplo, které nasbíral uvnitř. Proto je radiátor vzadu teplý. Vydává teplo nasbírané uvnitř. Užití elektrické energie

Chladnička kompresorová Elektrické chlazení Chladnička kompresorová Když pumpujete kolo, pumpička je dole horká. Vzduch se stlačením zahřál. Uvnitř duše se vzduch rozpíná, ochlazuje se. Kdybychom ten okruh uzavřeli, teplo zevnitř duše by se stěhovalo do pumpičky. Užití elektrické energie

Chladnička kompresorová Elektrické chlazení Chladnička kompresorová Princip kompresorové chladničky: Stlačením se plyn zahřeje, rozpínáním ochladí. Užití elektrické energie

Užití elektrické energie Elektrické chlazení Chladnička absorpční Čpavek je přinucen vypařovat se. Na to potřebuje teplo, přijímá teplo, ochlazuje se. Čpavek je přinucen zkapalnit se, vydává teplo, zahřívá se. Uvnitř Venku Tak se teplo stěhuje zevnitř ven. Užití elektrické energie

Užití elektrické energie Elektrické chlazení Chladnička absorpční Voda je potřebná pro koloběh čpavku. Vodík celý proces podporuje. Uvnitř Venku Celé to pohání plynový hořák. Užití elektrické energie

Užití elektrické energie Elektrické chlazení Chladnička absorpční Vojenská polní láhev: Plstěný obal se namočí. Voda se odpařuje, ochlazuje láhev. Užití elektrické energie

Užití elektrické energie Elektrické chlazení Chladnička absorpční Kameninový krajáč na mléko: Voda z mléka mírně prosakuje na povrch. Tam se odpařuje, ochlazuje džbán. Mléko zůstává chladné a čerstvé. Užití elektrické energie

Užití elektrické energie Elektrické chlazení Chladnička absorpční Princip absorpční chladničky: Když se kapalina vypařuje, ochlazuje se. Když se pára mění na kapalinu, ohřívá se. Uvnitř Venku Užití elektrické energie

Užití elektrické energie Elektrické chlazení Chladnička absorpční vapor – pára condenser – zkapalňovač liquid – kapalina, kapalný ammonia – čpavek hydrogen – vodík solution – roztok heater – topné těleso gas – plyn reservoir – zásobník weak – slabý strong – silný evaporator – výparník Uvnitř Venku Užití elektrické energie

Užití elektrické energie Elektrické chlazení Chladnička absorpční How Absorption Refrigeration Works https://www.youtube.com/watch?v=hUNmDQu_fvY Užití elektrické energie

Užití elektrické energie Elektrické chlazení … Použité učební materiály jsou z http://www.sse-najizdarne.cz/dokumenty/ucebni-texty/ Užití elektrické energie – str. 27 Užití elektrické energie