KREVETY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bažant obecný (Phasianus colchicus)
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_502_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět : Přírodopis Ročník:
Základní skupiny živočichů
Přírodní společenstvo řeky
ROHÁČ OBECNÝ.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
PRIMÁTI - OPICE Ploskochodci = těžiště těla je přesunuto na zadní končetiny. Lebka je oválnější než u jiných savců. Oči směřují dopředu = řídí se hlavně.
Autor:Jan Pála Sponzor.Wikipedie.cz
Adriana Janáčová Zš Ilji Hurníka 6.A 2009/2010
KORÝŠI.
Plazi Plazi jsou obratlovci
Digitalizace výuky Příjemce
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
charakteristika obojživelníků
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
Sibiřský srstnatý drak  jeden z nejpočetnějších kříženců Charakteristika:  drak větší velikosti  vyvinula se u nich bílá, půl metru dlouhá srst  na.
Ještěři.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s popisem, rozmnožováním a způsobem života běláska a jiných druhů motýlů. Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Motýli Barbora Žáková
Plazi pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_17.
Akvárium a Rybky Eliška Valentová
… je malá, hezká a říkám jí Amálka
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.12 Anotace:
Korýši Mgr. Helena Roubalová
velemlok obrovský – Andrias japonicus
zpracování ve dvojicích
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
RACI Zástupci: Rak říční,bahenní,kamenáč.
ČLENOVCI KORÝŠI RYBNÍKA.
Mnohobuněčné organismy
KORÝŠI.
podkmen: žabernatí třída: korýši
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem  Název projektu: Živá příroda ve škole  Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název projektu: Živá příroda ve škole
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky řádu roztočů klíčová slova : klíště obecné, encefalitida, borrelióza autor: Kamila.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._28.KORÝŠI TÉMA: KORÝŠI ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Členovci. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky podkmene žabernatí klíčová slova : korýši, rak říční autor: Kamila Černá zpracováno:
Žahavci – žahaví dravci
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
Delfíni.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Rozmnožování klepítkatců a korýšů
Název materiálu: HÁDANKY- POZNÁŠ ORGANISMY?
RYBY VY_32_INOVACE_06-55 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Zoologie bezobratlých a obratlovců
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Moře a jeho významné ryby j.cinek. Žralok bílý či velký bílý žralok, dříve často nazývaný žralok lidožravý, je žralok z čeledi lamnovitý ch vyskytující.
(Andrias davidianus). Velemlok čínský je největší mlok na světě Měří kolem 115 cm, ale může dosahovat délky až 180 cm Važí kolem kg Živí se hmyzem,
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_118_Ryby
OBOJŽIVELNÍCI TŘÍDĚNÍ.
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
Plasty- globální problém
Plasty- globální problém
Škeble rybničná.
Užovka obojková David Zíka Tomáš Boudník. Užovka obojková (Natrix natrix) je nejrozšířenější evropský nejedovatý had z čeledi užovkovitých. Žije především.
LES Zvířata Prase divoké je všežravec má jemný čich a přizpůsobený rypák k rytí v zemi živí se lesními plody, kořínky, plži samice (bachyně) se stará.
Transkript prezentace:

KREVETY

Krevety Bezobratlí živočichové Velmi citliví na změny podmínek jako např.vysoké hodnoty NO3-, přípravky s obsahem Cu... Řasožraví živočichové Optimální teplot.podmínky 23- 28°C Velice citlivé vůči těžkým kovům Průměrný věk kolem 3 let Pravidelné svlékání krunýře Části kostry pospojovány klouby Srdce je umístěno v hlavě

Rozdílnost Samička: větší než sameček-5cm Dále ji lze poznat podle produkce vajíček Oplodněná vajíčka nosí pod tělem u zadních nožiček a po vylíhnutí potřebují v larválním stadiu mořskou vodu Sameček : menší-asi 3,5 cm

Cardinica japonica Patří mezi největší krevety Samice nosí vajíčka pod trupem, u zadních nožiček 4-6 týdnů 3 řady červených teček na bocích- u samiček je prostřední řada tvořena čárkami Všežravec-požírá řasy, rostliny, živočišné zbytky, štětičkovou řasu Rády se shlukují Velice čilí živočichové

Trpasličí krevety Pochází z Afriky, Asie a pacifických ostrovů Likvidace řas-čistí listy rostlin Samička živorodka=gupka Zelená: mění barvu, samičky s vajíčky mají sytě zelenou barvu- i vajíčka samotná Pruhovaná: variabilní zbarvení, bílý pruh na zádech, špatně rozeznatelné pohlaví Červené, fialové: Red chery, Red fire

Red chery Druh trpasličí krevety Tyto krevety se v akváriích dobře množí Samičky jsou sytě červené, samečci jsou obvykle vybledlí Samičky produkují vajíčka v šíji-nažloutlá podélná skvrna Skvrna mizí ve chvíli, kdy se pod zadečkem objeví oplozená vajíčka

Zajímavosti V Japonsku je chov barevných mutací miniaturních krevet téměř národním sportem V Korálovém moři v hloubce 3,2 km žijí krevety kolem otvoru, z něhož se valí voda o teplotě a 407°C a přitom okolní voda má pouze 2°C Čistí rybí tělo-mezi šupinami, v ústní dutině mezi zuby... Nejrůznější životní partneři-např. hlaváč-kreveta vybuduje noru a hlaváč díky lepšímu zraku varuje krevetu před nebezpečím

Fabrika na krevety Rybáři vyloží nalovené krevety a odveze ihned ke zpracování. Krevety se promyjí sladkou vodou (zbaví se písku a nečistot), přesypou se do plastikové bedničky a jdou do kotle i s ní Po dvou hodinách muži vyvařené krevety vytáhnou z kotlle a rozprostřou na velkých sítech, čímž se připraví na uzení Teplota v udírně se pohybuje kolem sedmdesáti stupňů Hotové uzené krevety se sesypou na zem a koštětem nametou do rohu

Zdroje: www.moje-akvarium.net www.sweb.cz/maniakva/japonica.htm www.krevety.wz.cz www.national-geographic.cz

Zukalová Marie Jelínková Ilona Slámová Jarka Hložková Bára ...A to je vše