Agentura CzechTourism Destinační značka ČR Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klub UNESCO Kroměříž byl založen dne 9. září 1991 představiteli společenského, kulturního a politického života Kroměříže s cílem naplňování programu UNESCO.
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Film jako nástroj marketingu destinace - shrnutí.
Setkání informačních center Zlínského kraje Kroměříž
obyvatel Město střední velikosti – srovnatelné s Lincem, Řeznem či Turku obyvatel v regionu 2 univerzity: přibližně studentů.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Efektivní propagace České republiky v zahraničí
OBLAST 3: KULTURNÍ A VZDĚLÁVACÍ VÝMĚNA MLADÝCH EVROPANŮ Mgr. Pavel Černuška, Ph.D. Cyrilometodějská teologická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Institut turismu České republiky
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Česká centrála cestovního ruchu
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA SV. CYRILA A METODĚJE 25. června 2013 KONFERENCE VELEHRADSKÝ DŮM CYRILA A METODĚJE Ing. Ladislav Kryštof Radní Zlínského kraje.
Sociální podnikání v ČR Prosinec Sociální podnikání Inovativní přístup k podnikání s pozitivním dopadem na společnost Společensky prospěšné podnikání.
Sdružení cestovního ruchu Aktivity a činnost SM-SCR
Průvodce CR – specialista pro Jihomoravský kraj (CZ.1.07/3.2.04/ ) Regionální poradenské a vzdělávací centrum Akademie J.A. Komenského o.s., Malinovského.
Je Česká republika považována za golfovou destinaci? Nebo je stále ještě „Neobjevenou golfovou destinací“? Czech Golf Travel Association.
Vědecká spolupráce se zeměmi mimo EU Vladislav Čadil, Daniel Frank, Miloš Chvojka, Zdeněk Kučera, Michal Pazour, Tomáš Vondrák.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Moravskoslezský kraj: Tradice, rozvoj, kvalita
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
COMENIUS Co si představit pod názvem projektu - A rainbow of cultures ? 2 roky rozvoje tvořivosti a myšlení žáků, prohlubování jazykových - IT.
_ Monitoring návštěvnosti na základě zbytkových signalizačních dat mobilní sítě Markéta Vogelová.
STRANA 1RWE Transgas ENERGIE BUDOUCNOSTI MÁ JEN JEDNO JMÉNO V Praze
Význam agenturního zaměstnávání pro flexibilitu pracovního trhu
Oficiální portál ČR Kateřina Zachová, Marek Tupý.
Nekvalifikovaní průvodci poškozují kvalitu českého cestovního ruchu – MMR ČR.
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Destinační management TO Jeseníky-východ
OBLAST 5: KULTURNÍ CESTOVNÍ RUCH A UDRŽITELNÝ ROZVOJ KULTURY Ing. Zdeněk Urbanovský Centrála cestovního ruchu Východní Moravy EVROPSKÁ KULTURNÍ STEZKA.
EVROPSKá UNIE.
Komunikační strategie projektu Mgr. Denisa Haubertová
Strategie značky a komunikace
TRH PRÁCE V ROCE 2015 Mgr. Jan Záruba Ing. Jiří Halbrštát KA Director
Náboženský cestovní ruch- shrnutí
Cena za podporu místní demokracie S o u t ě ž O LIDECH S LIDMI.
Národní síť Zdravých měst ČR Místní Agenda 21 Brno, NKQ, 20. února 2013.
1 Konference ZASTUPOVÁNÍ ZÁJMŮ V EU Senát Parlamentu České republiky Praha, 11. listopadu 2008 Ing. Roman Línek Člen Výboru regionů EU vicehejtman Pardubického.
Ministerstvo pro místní rozvoj Představení hlavních priorit květen – říjen 2009 Tisková konference
Prezentace turistické oblasti
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
Země živitelka 2009 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Tisková konference
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
K diskusi Rebranding Rebranding.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Propagace České republiky jako golfové destinace
Regionální konference v MSK
Marketingová Strategie Strategie.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Zjišťování návštěvnosti
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
„Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země“
Transkript prezentace:

Agentura CzechTourism Destinační značka ČR Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice

Význam cestovního ruchu Cestovní ruch Pohyb osob mimo obvyklé prostředí (bydliště, zaměstnání, návštěva lékaře,…) Význam cestovního ruchu pro Evropu V roce 2010 cestovalo po Evropě 479 milionů turistů CR se podílí přímo 5 % a nepřímo 10 % na evropském HDP Přímo v CR pracuje 7-8 milionů Evropanů. Význam cestovního ruchu pro ČR V roce 2010 přijelo do ČR 6,3 mil zahraničních turistů CR se podílí 3 % přímo na HDP ČR Přímo v CR pracuje 239 tisíc Čechů

Vnímání ČR z pohledu cizinců ČR je vnímána jako vhodná destinace především pro tyto typy aktivit POZNÁVÁNÍ MĚSTSKÁ TURISTIKA NÁVŠTĚVA PAMÁTEK A KULTURNÍCH AKCÍ Méně jsou s ČR spojovány tyto aktivity SPORT/ADRENALIN DOVOLENÁ S DĚTMI DOVOLENÁ PRO MLADÉ, ZÁBAVA

Hlavní témata konference NÁBOŽENSKÝ CESTOVNÍ RUCH -možnost oslovit nové segmenty turistů -prezentace sakrálních památek jinak než běžným turistům FILM A MARKETING DESTINACE -nový pohled na destinaci -oslovení širokého spektra cílových skupin Oba segmenty pomáhají řešit rovnoměrné rozložení turistů v regionech ČR

Cíl konference Zvýšit povědomí o hlavních tématech (Film a marketing destinace; Náboženský cestovní ruch) Představit konkrétní kroky agentury CzechTourism Nastínit možnou spolupráci na vybraných tématech

Další témata a aktivity CzechTourism Kudy z nudy Czech Specials 25 zahraničních zastoupení Domácí i zahraniční veletrhy Výzkumy a analýzy Mediální centrum ORBIS Projekt EDEN Propagace v rámci zemí V4 Plánujeme Téma Technické památky Unikátní výzkum na základě dat z mobilní sítě Zmapování investičních příležitostí v regionech

Destinační značka ČR: potřeba rebrandingu

Vnímání České republiky PozitivníNegativníAsociace ZámoříKulturně odlišná Módní, Okouzlující Konzervativní Odtažitá Bohatá historie Umění, kultura EvropaPohádková Romantická, Starobylá Magická, Malebná Překvapující, Levná Šedivá Uzavřená Východní blok Nepřátelská vůči cizincům Praha UNESCO Kulturní dědictví Příroda SousedéDostupná, Pohodová Optimistická, Tolerantní, Historická Málo přátelská Nudná Šedivá Praha, Pivo Památky Krajina,hory Živoucí tradice

SLOVENSKO dřívednes POLSKO dřívednes SLOVINSKO dřívednes REBRANDING JAKO STANDARDNÍ PROCES

Destinační značka ČR v kontextu V4

 VÝSLEDKY ŠETŘENÍ A KROKY KONKURENČNÍCH DESTINACÍ  OŽIVENÍ ZNAČKY: ŽIVOTNOST DEST. BRANDU = PRŮMĚRNĚ 5 LET!  ZMĚNA TRHU: KRATŠÍ VZDÁLENOSTI, KRATŠÍ POBYTY, DŮRAZ NA KVALITU, ZÁŽITEK, EMOCE  SNAHA O ZLEPŠENÍ IMAGE ČR: REBRANDING JAKO KOMUNIKAČNÍ PŘÍLEŽITOST DŮVODY PRO REBRANDING

) STRATEGIE – koncepce propagace cestovního ruchu: rebranding jako klíčový nástroj 2) BRANDOVÁ STRATEGIE: zhotovena za účasti klíčových partnerů (regiony, profesní asociace, Česká centra, MZV, MPO apod.) 3) SOUTĚŽ O LOGO: zasedání poroty 4) CORPORATE DESIGN MANUÁL: Do jara 2012 Následně pak KAMPANĚ a další MARKETINGOVÉ AKTIVITY: 2012, 2013, 2014 (projekt IOP) REBRANDING JAKO PROCES

CÍL = STŘEŠNÍ ZNAČKA

min. zachovat Stávající: - Rodiny s dětmi - Org. skupiny posílit Bonitní klienti: -Neorganizovaní: Mladí úspěšní Prázdné hnízdo V nejlepším věku Obchodníci - „Partičky“ získat Specifické: - Učitelé (školy) - Studenti - Milenci - Rodáci - Krajané NA KOHO ZNAČKOU CÍLÍME

KAM ZNAČKOU CÍLÍME min. zachovat Rakousko Japonsko Maďarsko Slovensko posílit Německo Rusko Itálie Španělsko Velká Británie Skandinávie Polsko Francie získat Čína Indie Brazílie US Blízký Východ

STRATEGIE: vlastnosti značky Primární: -Magická -Okouzlující -Překvapivá -Dostupná -Pozitivní -Moderní Sekundární -Pohodová -Přátelská

Požadované asociace - Kulturní dědictví UNESCO -Památky, kulturní bohatství -Malebná příroda -Moderní zážitky -Střed Evropy -Tradice apod NOVÁ ZNAČKA

Ing. Rostislav Vondruška Generální ředitel Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism Vinohradská 46, Praha 2 tel.: DĚKUJI ZA POZORNOST.