Agentura CzechTourism Destinační značka ČR Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice
Význam cestovního ruchu Cestovní ruch Pohyb osob mimo obvyklé prostředí (bydliště, zaměstnání, návštěva lékaře,…) Význam cestovního ruchu pro Evropu V roce 2010 cestovalo po Evropě 479 milionů turistů CR se podílí přímo 5 % a nepřímo 10 % na evropském HDP Přímo v CR pracuje 7-8 milionů Evropanů. Význam cestovního ruchu pro ČR V roce 2010 přijelo do ČR 6,3 mil zahraničních turistů CR se podílí 3 % přímo na HDP ČR Přímo v CR pracuje 239 tisíc Čechů
Vnímání ČR z pohledu cizinců ČR je vnímána jako vhodná destinace především pro tyto typy aktivit POZNÁVÁNÍ MĚSTSKÁ TURISTIKA NÁVŠTĚVA PAMÁTEK A KULTURNÍCH AKCÍ Méně jsou s ČR spojovány tyto aktivity SPORT/ADRENALIN DOVOLENÁ S DĚTMI DOVOLENÁ PRO MLADÉ, ZÁBAVA
Hlavní témata konference NÁBOŽENSKÝ CESTOVNÍ RUCH -možnost oslovit nové segmenty turistů -prezentace sakrálních památek jinak než běžným turistům FILM A MARKETING DESTINACE -nový pohled na destinaci -oslovení širokého spektra cílových skupin Oba segmenty pomáhají řešit rovnoměrné rozložení turistů v regionech ČR
Cíl konference Zvýšit povědomí o hlavních tématech (Film a marketing destinace; Náboženský cestovní ruch) Představit konkrétní kroky agentury CzechTourism Nastínit možnou spolupráci na vybraných tématech
Další témata a aktivity CzechTourism Kudy z nudy Czech Specials 25 zahraničních zastoupení Domácí i zahraniční veletrhy Výzkumy a analýzy Mediální centrum ORBIS Projekt EDEN Propagace v rámci zemí V4 Plánujeme Téma Technické památky Unikátní výzkum na základě dat z mobilní sítě Zmapování investičních příležitostí v regionech
Destinační značka ČR: potřeba rebrandingu
Vnímání České republiky PozitivníNegativníAsociace ZámoříKulturně odlišná Módní, Okouzlující Konzervativní Odtažitá Bohatá historie Umění, kultura EvropaPohádková Romantická, Starobylá Magická, Malebná Překvapující, Levná Šedivá Uzavřená Východní blok Nepřátelská vůči cizincům Praha UNESCO Kulturní dědictví Příroda SousedéDostupná, Pohodová Optimistická, Tolerantní, Historická Málo přátelská Nudná Šedivá Praha, Pivo Památky Krajina,hory Živoucí tradice
SLOVENSKO dřívednes POLSKO dřívednes SLOVINSKO dřívednes REBRANDING JAKO STANDARDNÍ PROCES
Destinační značka ČR v kontextu V4
VÝSLEDKY ŠETŘENÍ A KROKY KONKURENČNÍCH DESTINACÍ OŽIVENÍ ZNAČKY: ŽIVOTNOST DEST. BRANDU = PRŮMĚRNĚ 5 LET! ZMĚNA TRHU: KRATŠÍ VZDÁLENOSTI, KRATŠÍ POBYTY, DŮRAZ NA KVALITU, ZÁŽITEK, EMOCE SNAHA O ZLEPŠENÍ IMAGE ČR: REBRANDING JAKO KOMUNIKAČNÍ PŘÍLEŽITOST DŮVODY PRO REBRANDING
) STRATEGIE – koncepce propagace cestovního ruchu: rebranding jako klíčový nástroj 2) BRANDOVÁ STRATEGIE: zhotovena za účasti klíčových partnerů (regiony, profesní asociace, Česká centra, MZV, MPO apod.) 3) SOUTĚŽ O LOGO: zasedání poroty 4) CORPORATE DESIGN MANUÁL: Do jara 2012 Následně pak KAMPANĚ a další MARKETINGOVÉ AKTIVITY: 2012, 2013, 2014 (projekt IOP) REBRANDING JAKO PROCES
CÍL = STŘEŠNÍ ZNAČKA
min. zachovat Stávající: - Rodiny s dětmi - Org. skupiny posílit Bonitní klienti: -Neorganizovaní: Mladí úspěšní Prázdné hnízdo V nejlepším věku Obchodníci - „Partičky“ získat Specifické: - Učitelé (školy) - Studenti - Milenci - Rodáci - Krajané NA KOHO ZNAČKOU CÍLÍME
KAM ZNAČKOU CÍLÍME min. zachovat Rakousko Japonsko Maďarsko Slovensko posílit Německo Rusko Itálie Španělsko Velká Británie Skandinávie Polsko Francie získat Čína Indie Brazílie US Blízký Východ
STRATEGIE: vlastnosti značky Primární: -Magická -Okouzlující -Překvapivá -Dostupná -Pozitivní -Moderní Sekundární -Pohodová -Přátelská
Požadované asociace - Kulturní dědictví UNESCO -Památky, kulturní bohatství -Malebná příroda -Moderní zážitky -Střed Evropy -Tradice apod NOVÁ ZNAČKA
Ing. Rostislav Vondruška Generální ředitel Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism Vinohradská 46, Praha 2 tel.: DĚKUJI ZA POZORNOST.