Úvod do marketingu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozcvička Urči typ funkce:
Advertisements

Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Stanovení ceny v marketingu
Rostoucí, klesající, konstantní
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Úvod do marketingu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Hospodářský mechanismus
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Marketingový plán podniku
POPTÁVKa A NABÍDKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Stanovení ceny v marketingu
Digitální učební materiál
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Marketingový systém řízení
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing farmářských produktů
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Transkript prezentace:

Úvod do marketingu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co je to marketing? soubor činností zaměřených na spotřebitele a trh co a pro koho vyrábět proces plánování a realizace koncepce, cen a výrobků k realizaci marketingu se využívá „marketingový mix“ marketing ovlivňuje úroveň poptávky: latentní, nulová, klesající, nepravidelná, plná, nadměrná, škodlivá, negativní

MM – marketingový mix mix nástrojů k realizaci marketingu – tzv. 4P Product jádro – fyzikální a chemické vlastnosti první vnější vrstva – obal, provedení, kvalita, značka povrchní vrstva – služby, záruky, podmínky dodávky, servisní služby Price jediný nástroj, který nic nestojí Promotion propagace, komunikace – prodej výrobků Place distribuční kanály

Úroveň poptávky Latentní poptávka spotřebitelé mají zájem o daný produkt / službu, ale výrobce je dostatečně neuspokojuje je potřeba zjistit potřeby zákazníků, kvantifikovat poptávku Nulová poptávka zákazníci jsou k produktu indiferentní je potřeba nalézt způsob, jak spojit užitky dodávaného produktu s běžnými potřebami lidí

Klesající poptávka odráží se ve vývoji produktu je třeba realizovat opatření, která povedou k jejímu navýšení Nepravidelná poptávka sezónní poptávka lze ji pouze zmírnit Plná poptávka objem produkce se rovná potřebě trhu vhodné pro realizaci inovací

Nadměrná poptávka organizace nezvládají požadovanou produkci úkolem marketingu je usměrňování poměrů na trhu realizace nemarketingových opatření Škodlivá poptávka rostoucí zájem o škodlivé výrobky (alkohol, drogy…) úkolem je přinutit zákazníky k zastavení konzumace Negativní poptávka spotřebitelé o daný výrobek / službu nemají zájem je potřeba vytvořit program, jak danou situaci změnit

Kde všude můžeme použít marketing? zboží, služby zkušenosti události osoby ideje místa vlastnictví organizace informace

Koncepce strategického řízení schéma, jak lze za daných podmínek dosáhnout svých cílů přehled kroků, které je nutné zrealizovat základní koncepce podnikatelského řízení: Výrobní Výrobková Prodejní Marketingová Sociálně marketingová

Výrobní zaměření se na výrobu snaha o co největší objem produkce s co nejnižšími náklady koncepce počítá s tím, že lidé chtějí levné výrobky Výrobková zaměření na výrobek zaměření na kvalitu produktu, zdokonalení své produkce koncepce počítá s tím, že lidé chtějí výrobky s co nejvyšší kvalitou

Prodejní snaha prodat co největší množství komodit informování spotřebitelů o výrobcích Marketingová vyrábí se to, co lidé opravdu chtějí „pán podniku“ je zákazník Sociálně marketingová zaměření na výrobky, které uspokojují potřeby zákazníků a zároveň jsou šetrné k životnímu prostředí

Marketingová koncepce nejlépe jde charakterizovat větou: „Najdi potřeby daného trhu a ty naplňuj, respektive vyráběj to, co můžeš dobře prodat a uspokojit potřeby zákazníků!“ Marketingová koncepce poznávání, přizpůsobování, uspokojování, podněcování, ovlivňování trh zdroje podniku dlouhodobé ekonomické efekty splnění sociálních cílů podniku

Marketing v řízení podniku základní fáze realizace marketingového řízení: plánování stanovení cílů a strategií stanovení marketingového programu realizace realizace marketingového programu kontrolování měření výsledků identifikace odchylek a jejich odstranění

DISKUSE 1) Jakou koncepci podnikatelského řízení byste preferovali? Která je podle vás „nejlepší“? Proč?

2) Představte si modelový příklad negativní poptávky např. po bývalých vězních. Zaměstnavatelé tyto lidi nechtějí většinou zaměstnat. Jak byste je přesvědčili, aby je zaměstnali?

3) Jak je v dnešní době většinou řešena nepravidelná poptávka? Napadá vás i jiné řešení? Nápověda: mezi nepravidelnou poptávku patří např. zvýšená návštěvnost aquaparku o víkendech.

4) Jak velkou roli dle vašeho názoru hraje obal výrobku? Myslíte si, že se zákazníci rozhodují dle vzhledu produktu?

Zdroje PILNÝ, CSC., Doc. Ing. Jaroslav. Marketing I. 1.vyd. Ústí nad Labem: Fakulta sociálně ekonomická UJEP, ISBN