KOFOLA Lucia Bruncková Nina Dravecká Marcela Drexlerová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix PRODUKT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Tereza Dragounová Michala Maříková Soňa Součková Radka Třešňáková
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních.
10. dubna 2013 Roztoky Prahy. Naši členové Minulost, současnost a budoucnost obchodu s TZB  Několik poznámek k 20. výročí založení Asociace odborných.
Význam informací v podnikání
Jakub Havlas Technická univerzita v Liberci.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výrobek a jeho životní cyklus
Distribuční strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
zpracovaný v rámci projektu
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Marketingová komunikace
Životní cyklus výrobku
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Produkt.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Energetický audit ve velkém průmyslovém podniku z pohledu zadavatele Ing. Petr Matuszek Seminář AEM Brno
úvod pojetí a obsah marketingu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Poznámky k průzkumu.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Coca-Cola vs. Kofola Hana Trtílková
8. Marketing.
Marketing sportu obecná část
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Dotazníkový průzkum ARZ Petr Chroust.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
České Budějovice, červen 2016
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

KOFOLA Lucia Bruncková Nina Dravecká Marcela Drexlerová Petra Hlaváčová Radka Válová

Charakteristika produktu Název: kofola Výrobce: Kofola a.s. Cena: cca 17 až 22 Kč za 2l láhev cca 15 až 20 Kč za 0,5l v točeném provedení Složení: voda sirup KOFO (ovocný sirup, cukr, voda, karamel – pálený cukr, barvivo E 150D, kyselina citrónová, chlorid sodný, esence pro KOFO – aromatická látka přírodně identická, bylinný extrakt – přírodní aromatická látka, lékořicový extrakt – přírodní aromatická látka, konzervant E211, kofein) oxid uhličitý Energetická hodnota: 140 kJ na 100 ml, tj. 33 kcal

Charakteristika produktu Účel produktu pro výrobce – zaujmout co největší část trhu pro spotřebitele – uspokojení žízně a chuti Možnosti rozšíření výrobku změnou typu či tvaru láhve, objemu či příchutě Fáze životního cyklu začátek výroby roku 1960 postupné zvyšování objemu prodeje až do roku 1970 kde dosáhl svého maxima roku 1991 nastala etapa úpadku produktu vlivem velké konkurence zlom nastal až v roce 1998, kdy se začal objem prodeje opět pomalu zvyšovat

Propagace Rok 2001 – slogan: „Když ji miluješ, není co řešit“ Rok 2003 – změna loga + přívlastek „Originál“ Další propagace pomocí: Médií Internetu Veletrhy apod.

Konsolidovaný obrat

Způsob distribuce, prodeje Dvouúrovňová distribuční cesta: Výrobce – Velkoobchod – Prodejce – Zákazník Způsob prodeje K dostání téměř ve všech obchodech s potravinami, stáncích či čerpacích stanicích V lahvovém i točeném provedení

Cíl dotazníkového šetření Misí skupiny Kofola je s nadšením vytvářet atraktivní značkové nápoje, které budou nabízet spotřebiteli takovou funkční a emotivní hodnotu, že se pro něj stanou významnou součástí životního stylu. Vizí skupiny Kofola je být preferovanou volbou pro zákazníky. Hlavním cílem našeho dotazníkového šetření je zjistit, jaké postavení má na trhu firma Kofola a.s., co se týká konkrétního produktu Kofola originál. Zjišťujeme oblíbenost, prodejnost a další vlastnosti tohoto produktu, za účelem analýzy současné situace. Sledovat budeme skupinu relativně mladých lidí ve věku od 20 do 40 let a na závěr zjistíme jak se v námi vybraném vzorku respondentů potvrdí silný vliv produktu na zákazníka.

Postup dotazníkového šetření Osobní dotazníkový průzkum Relativně mladá věková skupina ve věku 20 - 40 let Sestavení dotazníku Identifikační otázky Uzavřené a polouzavřené otázky Jednoduchý a nenáročný na čas

Dosažené výsledky Kofola je žádaným produktem na trhu a jak jsme předpokládali, odbyt produktu nejvíce ovlivňují mladí lidé. Rozhodování nakupujících nejvíce ovlivňuje chuť a cena Chuť Kofoly ohodnotili respondenti na stupnici od 1 do 5 nejčastěji číslem 2, což je výsledek příznivý Více jak ½ dotazovaných uvedla, že jejich zájem o produkt Kofola stoupl po již zmíněné reklamní kampani firmy Kofola a.s. v roce 2001. Zákazníky nejvíce upoutala varianta Kofoly bez cukru Jednou týdně Kofolu kupuje více jak 1/3 respondentů. Přibližně 1/3 nakupuje 2 – 5 týdně a zbylí dotazovaní méně jak jednou týdně.

Doporučení k odstranění nedostatků Zpřehlednit internetové stránky Provést důsledný výzkum trhu a na jeho základě provést segmentaci a rozšířit propagaci produktu na další cílovou skupinu zákazníků

Použité zdroje FORET, M., PROCHÁZKA, P., URBÁNEK, T.: Marketing- základy a principy. Brno: Computer Press, 2003. HUDEČKOVÁ, Helena. Metodologie sociologického výzkumu pro nesociology. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, 2004. Internetové zdroje: http://firma.kofola.cz/ http://www.halek.info/

Děkujeme za pozornost.